Gå til innhold

Hvorfor leker jenter hard-to-get?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I mange tilfeller er jo jenter "hard-to-get" rett og slett bare fordi de ikke er interessert i gutten, og viser ingen form for interesse helt bevisst. Men likevel, i noen tilfeller er de hard-to-get, til tross for at de er interessert. Har liksom skjønt greia at det i stor grad funker at gutter er "uoppnåelig" å få blant jenter og at det er turn-on, men det virker som om jenter i stor grad tror at det er sånn vi gutter også fungerer. Altså, det er jo det også, men ikke i like stor grad vil jeg si.

Situasjonen er slik at jeg har dame, så dette gjelder ikke meg. Men jeg har en kompis, og jeg vet 100% at en jente er interessert i han. Hun har indikert det både til meg og venninnene hennes flere ganger i sosiale sammenhenger, og man merker det bare på hun.

Likevel har han prøvd å småhintet til henne via snap/melding at de kan finne på noe, men hun leker deilig tilbake og virker nesten uinteressert. Kan dette ha med å gjøre at hun ble uinteressert med en gang han viste interesse? Eller handler det om noe helt annet? Og hva gjør man i en slik situasjon?

Anonymkode: cd947...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

I mange tilfeller er jo jenter "hard-to-get" rett og slett bare fordi de ikke er interessert i gutten, og viser ingen form for interesse helt bevisst. Men likevel, i noen tilfeller er de hard-to-get, til tross for at de er interessert. Har liksom skjønt greia at det i stor grad funker at gutter er "uoppnåelig" å få blant jenter og at det er turn-on, men det virker som om jenter i stor grad tror at det er sånn vi gutter også fungerer. Altså, det er jo det også, men ikke i like stor grad vil jeg si.

Situasjonen er slik at jeg har dame, så dette gjelder ikke meg. Men jeg har en kompis, og jeg vet 100% at en jente er interessert i han. Hun har indikert det både til meg og venninnene hennes flere ganger i sosiale sammenhenger, og man merker det bare på hun.

Likevel har han prøvd å småhintet til henne via snap/melding at de kan finne på noe, men hun leker deilig tilbake og virker nesten uinteressert. Kan dette ha med å gjøre at hun ble uinteressert med en gang han viste interesse? Eller handler det om noe helt annet? Og hva gjør man i en slik situasjon?

Hvor gamle er dere? Dette høres da barnslig ut fra hennes side om hun genuint er interessert. 

Anonymkode: 6c7a5...251

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er dere? Dette høres da barnslig ut fra hennes side om hun genuint er interessert. 

Han er sent i 20-åra, mens hun er i midten av 20-åra. 

Skrevet

Generelt gjelder dette:

-Om en dame ikke aktivt viser interesse er hun ikke interessert. Kvinner er mye tydeligere enn menn på interesse, så er du i tvil så er hun ikke interessert.

-Kvinner blir tiltrukket av menn som er hard to get, men det går ikke andre veien.

Så er det unntak naturligvis

Anonymkode: 556bc...516

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Generelt gjelder dette:

-Om en dame ikke aktivt viser interesse er hun ikke interessert. Kvinner er mye tydeligere enn menn på interesse, så er du i tvil så er hun ikke interessert.

-Kvinner blir tiltrukket av menn som er hard to get, men det går ikke andre veien.

Ikke meningen å motsi altså, men føler spesielt at i startfasen så er det gjerne menn som viser mest interesse. Dette kan selvfølgelig avta eller endre seg etter hvert, men dette er sånn jeg har observert det. Kan ha mye med hvilken alder man er i da.

Skrevet

Hun kan jo være interessert med f.eks anse han som en dårlig deal likevel. F.eks om han har rykte på seg for å være player, har vært utro eller andre ting som teller ned for at han er noe å samle på, selv om hun har øye for han. 

Men som regel er altså årsaken til at kvinner er "hard to get" at de ikke er interessert. 

Anonymkode: 0f9b7...a94

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meningen å motsi altså, men føler spesielt at i startfasen så er det gjerne menn som viser mest interesse. Dette kan selvfølgelig avta eller endre seg etter hvert, men dette er sånn jeg har observert det. Kan ha mye med hvilken alder man er i da.

Jo det er greit. Menn viser mest interesse og er oftest interessert. Men det er jo noe annet.

Når kvinner ikke tydelig viser interesse så er de ikke interessert. Det slår sjelden feil. Og er de interessert gir de uttrykk for det. Om en dame ikke er tydelig på at hun er interessert skal hun få være i fred.

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan jo være interessert med f.eks anse han som en dårlig deal likevel. F.eks om han har rykte på seg for å være player, har vært utro eller andre ting som teller ned for at han er noe å samle på, selv om hun har øye for han. 

Men som regel er altså årsaken til at kvinner er "hard to get" at de ikke er interessert. 

Kan hende du har rett i det! Vil ikke si han er player, men mulig det er andre faktorer som gjør det slik.

Da er det kanskje best at han bare kutter kontakten med henne, og tar ting derfra!

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er greit. Menn viser mest interesse og er oftest interessert. Men det er jo noe annet.

Når kvinner ikke tydelig viser interesse så er de ikke interessert. Det slår sjelden feil. Og er de interessert gir de uttrykk for det. Om en dame ikke er tydelig på at hun er interessert skal hun få være i fred.

Det du sier stemmer nok veldig ofte. Men tror også det har mye å si med personligheten generelt, får litt vibe av at den jenta der er litt mystisk. Tror det kan variere i stor grad, men kanskje best at han lar henne være i fred i midlertid. 

Skrevet

Her var det jammen mye bastante påstander!

Nei, det er ikke sånn at man alltid merker at en kvinne er interessert. Eller en mann. Jeg har vært interessert i flere menn opp gjennom årene, men de fleste av dem aner ingenting.

Noen mennesker er sjenerte. For disse er nok dating hakket vanskeligere enn for folk som ikke er det. Sjenanse fører f.eks. til at man ikke tør å vise interesse. 

Hvis kompisen din lar henne være i fred, oppnår han sannsynligvis ingenting. Det han kan gjøre for å øke sine sjanser, er derimot å slutte med vag "småhinting på snap" (er han egentlig 17 år?) som hun kanskje ikke registrerer og heller invitere henne med ut på noe konkret - ikke "finne på noe en dag" men f.eks. "kaffe/øl på tirsdag". Se hva hun svarer hvis hun får en konkret forespørsel. Er svaret nei, er hun ikke interessert. Er svaret ja, er hun interessert. Det er trenger ikke være vanskeligere enn dét.

Hvis hun mot formodning er en veldig populær dame som dere vet liker å speile seg i oppmerksomhetens glans, bør han derimot la henne være i fred. Men de aller aller fleste damer faller ikke inn i denne kategorien.

Du kaller jenta for mystisk. Jeg kjenner et par som kan kalles litt mystiske. Tro meg, de prøver ikke å fremstå som mystiske. De er innadvendte eller sjenerte og velger å holde seg litt på avstand til folk fordi de blir litt nervøse rundt folk.

• Liker 3
Gjest Giftmann30
Skrevet

for Gutter går ikke inn i rolle de heller for å tiltrekke seg det motsatte kjønn?😂

Skrevet

Om kvinner ikke er hard-to-get, blir man jo kalt for hore, tøs, lett på tråden osv. Klart man må holde litt igjen, mannen må jo få jakta litt.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I mange tilfeller er jo jenter "hard-to-get" rett og slett bare fordi de ikke er interessert i gutten, og viser ingen form for interesse helt bevisst. 

Hard-to-get pga manglende interesse? Det er vel ikke rett å si? De er vel gjerne avvisende da.

Anonymkode: ed8ee...8a1

• Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generelt gjelder dette:

Jeg synes menn som er hard-to-get er noe av det mest turn off som finnes...og er sikkert MANGE andre kvinner som er enig med meg der. Greit med litt mystikk og ikke kjøre rett på med en gang, men sånn helt skikkelig hard-to-get...ehh, nei takk

Og jo...mange menn liker hard-to-get jenter...særlig viss de er pene...

Anonymkode: c2143...504

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Jacuzzi skrev:

Her var det jammen mye bastante påstander!

Nei, det er ikke sånn at man alltid merker at en kvinne er interessert. Eller en mann. Jeg har vært interessert i flere menn opp gjennom årene, men de fleste av dem aner ingenting.

Noen mennesker er sjenerte. For disse er nok dating hakket vanskeligere enn for folk som ikke er det. Sjenanse fører f.eks. til at man ikke tør å vise interesse. 

Hvis kompisen din lar henne være i fred, oppnår han sannsynligvis ingenting. Det han kan gjøre for å øke sine sjanser, er derimot å slutte med vag "småhinting på snap" (er han egentlig 17 år?) som hun kanskje ikke registrerer og heller invitere henne med ut på noe konkret - ikke "finne på noe en dag" men f.eks. "kaffe/øl på tirsdag". Se hva hun svarer hvis hun får en konkret forespørsel. Er svaret nei, er hun ikke interessert. Er svaret ja, er hun interessert. Det er trenger ikke være vanskeligere enn dét.

Hvis hun mot formodning er en veldig populær dame som dere vet liker å speile seg i oppmerksomhetens glans, bør han derimot la henne være i fred. Men de aller aller fleste damer faller ikke inn i denne kategorien.

Du kaller jenta for mystisk. Jeg kjenner et par som kan kalles litt mystiske. Tro meg, de prøver ikke å fremstå som mystiske. De er innadvendte eller sjenerte og velger å holde seg litt på avstand til folk fordi de blir litt nervøse rundt folk.

Takk for gode innspill! Er vel ikke verdens undergang om han blir avvist heller, så. Men kan hende hun er litt sjenert og ikke "mystisk" 😂

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hard-to-get pga manglende interesse? Det er vel ikke rett å si? De er vel gjerne avvisende da.

Dette var veldig feilformulert, tar selvkritikk!

Skrevet

I det ene øyeblikket er jenter for lette på tråden og i neste leker man "hard-to-get" 🙄 Menn blir aldri fornøyde uansett hva slags oppførsel en kvinne har

Anonymkode: ac786...9d0

• Liker 3
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hende du har rett i det! Vil ikke si han er player, men mulig det er andre faktorer som gjør det slik.

Da er det kanskje best at han bare kutter kontakten med henne, og tar ting derfra!

Det du sier stemmer nok veldig ofte. Men tror også det har mye å si med personligheten generelt, får litt vibe av at den jenta der er litt mystisk. Tror det kan variere i stor grad, men kanskje best at han lar henne være i fred i midlertid. 

Nei, hvis hun har sagt til andre at hun er interessert er hun mest sannsynlig det men er av en eller annen grunn usikker på han. Det han bør gjøre er å prøve å gi oppmerksomhet og prøve trygge henne på at han vil henne vel om han har seriøse motiver. Dersom han ikke har seriøse motiver, better not.

Anonymkode: 0f9b7...a94

• Liker 4
Skrevet
På 19.11.2020 den 16.45, AnonymBruker skrev:

Generelt gjelder dette:

Tror du på dette selv? Jeg kan garantere deg at det der går begge veier, for visse folk. Kvinner som løper etter han som liksom er så uoppnåelig og menn som løper etter hun som liksom er så uoppnåelig. Det er ikke kjønn, men "folk".

De som var kule på ungdomsskolen, var de folk som var inkluderende og greie mot alle eller var det de som andre måtte bli godkjent av? Var de venner med alle, eller var de en gruppe andre ville ha innpass i? De kule var jo de som oppførte seg "hard to get" der man måtte si og gjøre det riktige for å være en del av gjengen.

Så har du resten av oss da, vi uten issues som tenker at han/hun er uinteressert = ingen vits i kaste bort tid på han/henne.

Menn vil ikke si de blir tiltrukket av de som er hard to get, men jammen meg løper de som lydige bikkjer etter kvinnene som leker hard to get...

Anonymkode: feba7...1c5

• Liker 1
Skrevet

Er man ikke pen nok , trenger man ikke være Hard to get.

Anonymkode: 34743...c72

Skrevet

De blir ofte fortalt av naut på KG at "menn må få jakte". Sikkert mange potensielle forhold som er dødsdømt fra starten av på grunn av det der.

Anonymkode: 47214...2ed

• Liker 1
Skrevet
On 11/19/2020 at 5:46 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes menn som er hard-to-get er noe av det mest turn off som finnes...og er sikkert MANGE andre kvinner som er enig med meg der. Greit med litt mystikk og ikke kjøre rett på med en gang, men sånn helt skikkelig hard-to-get...ehh, nei takk

Og jo...mange menn liker hard-to-get jenter...særlig viss de er pene...

Anonymkode: c2143...504

Enig, de er vanvittig turn off, syns det er kvalmt og arrogant når menn gjør det. Hvorfor skal jeg kjempe for oppmerksomheten din liksom, er du Brad Pitt?! 🤦🏼‍♀️ Og enig ang kvinner og, det er når jeg ikke viser interesse (fordi jeg enkelt og greit ikke er interessert) eller ikke er emosjonelt åpen for dating på det tidspunktet menn blir gærne og går helt rabiat med meldinger til meg. Sender ofte screenshots til venninner som er i forhold og syns det er gøy å følge singellivet mitt, de sier det er helt vanvittig hvordan disse mennene har mistet hodet i jakten på å få meg og at det er sjokkerende, så da er det ikke bare min subjektive melding at menn blir helt gale etter kvinner som er hard to get. 

Men jeg spiller aldri hard to get, er jeg interessert er jeg klar på dette, mer klar enn hva jeg er komfortabel med til og med, siden jeg ikke vil la sjansen gå ifra meg.

Anonymkode: 8d270...318

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...