Gå til innhold

Utredning ved kronisk uvi

Fremhevede innlegg

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke helt der nei. 😉 Men prøver å gi kroppen en sjans før jeg dytter i meg antibiotika. Skummelt med den resistensen om man en dag virkelig trenger medisin... ts. 

Anonymkode: 1788f...9b3

Skjønner at du synes det er skummelt med resistens, det synes jeg også. Men det er jo nødvendig å få behandling noen ganger og så lenge du alltid fullfører kuren på riktig måte så tenker jeg at du gjør det du kan. Håper du får videre utredning og finner noe forebyggende som funker😊

Anonymkode: c1993...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kronisk uvi, og det henger sammen med sex. Fikk det selv om jeg tisset rett etterpå, drakk mye vann og med god hygiene. 

Vi har kuttet ut oralsex (på meg, han får fortsatt) og enn så lenge ser det ut til at dette var grunnen til mine uvi...

Vita selger reseptfrie tabletter mot uvi, kjekt å ha liggende 👌

Anonymkode: 6f457...fc9

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 63b1a...a44

41

Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Kjedelig, men å kutte sukker og raske karbohydrat = mer stabilt blodsukker, hjelper når jeg kjenner tegn til uvi.

Anonymkode: 56032...422

Spiser ikke sukker, og spiser smartkarbo. Ts

Skrevet
13 hours ago, Skogkløver said:

Bruker du string eller syntetiske truser? I såfall kan du bytte dem ut med bomull. Jeg hadde kronisk uvi i begynnelsen av 20årene, det tok lang tid før jeg oppdaget at trusene mine var problemet. 

Nei, vanlige truser i bomull, eller ull aller helst. Ts

Skrevet

Men har du UVI,da? Urinen må dyrkes slik at du og fastlegen får rede på hvilken bakterie det er. 

Hvor er urinrøret ditt? Hvis det er lavt og langt bak (og altså nærmere anus) får du lettere bakterier som vandrer, så du må være ekstra nøye med å tørke forfra og bakover.

Anonymkode: b201f...c18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...