AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #1 Skrevet 19. november 2020 Hei, Jeg er singel etter ti år i forhold, og har flere lange forhold før dette. Er straks 40. Jeg er nok hakket over gjennomsnittet omsorgsfull og liker å ta vare på andre. Jeg er myk og "skadet" etter et langt forhold med emosjonell avvisning. Det er deilig å bli sett igjen og føle at jeg får ta vare på noen. Men jeg har altså litt problemer i dating livet og skaffer meg "prosjekter", og greier ikke helt å finne gode snille menn som man kan ha en sunn relasjon til. Det er det jeg trenger, en mann som er vis i følelsene og elsker å være omsorgsfull og er familiemann. Men ER de single da, disse mennene, og har jeg sjangs på en slik mann? Jeg kommer stadig over menn som ikke har erfaring med forhold. Dette er da menn på min alder, som er rett og slett ego i tankegangen og har lav emosjonell intelligens. De forstår ikke at man må jobbe med seg selv i et forhold. Det er kansje generaliserende å si at menn uten erfaringer med forhold er vanskelige, da min eks også var vanskelig og jeg var da med han i over ti år fordi jeg er "snill pike" Jeg snakket med en mann online i går og han sa at han ikke er god på empati, ikke vet hva kvinner vil ha. Det er en slags hatsk holdning som kommer ut etter å ha vært alene i så mange år. Altså at "kvinner er så vanskelige" og han finner ikke ut av hva de vil ha. Er det vanlig da, at evig single menn er vanskelige? Kansje de elsker friheten sin? De orker vel ikke en kvinne som vil ha en god sunn normal relasjon og familieliv, men heller en slags miks mellom singellivet og kjæreste? Anonymkode: ed68d...b5d 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #2 Skrevet 19. november 2020 Finn deg en yngre mann. Anonymkode: 75cd3...9f9 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #3 Skrevet 19. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg er singel etter ti år i forhold, og har flere lange forhold før dette. Er straks 40. Jeg er nok hakket over gjennomsnittet omsorgsfull og liker å ta vare på andre. Jeg er myk og "skadet" etter et langt forhold med emosjonell avvisning. Det er deilig å bli sett igjen og føle at jeg får ta vare på noen. Men jeg har altså litt problemer i dating livet og skaffer meg "prosjekter", og greier ikke helt å finne gode snille menn som man kan ha en sunn relasjon til. Det er det jeg trenger, en mann som er vis i følelsene og elsker å være omsorgsfull og er familiemann. Men ER de single da, disse mennene, og har jeg sjangs på en slik mann? Jeg kommer stadig over menn som ikke har erfaring med forhold. Dette er da menn på min alder, som er rett og slett ego i tankegangen og har lav emosjonell intelligens. De forstår ikke at man må jobbe med seg selv i et forhold. Det er kansje generaliserende å si at menn uten erfaringer med forhold er vanskelige, da min eks også var vanskelig og jeg var da med han i over ti år fordi jeg er "snill pike" Jeg snakket med en mann online i går og han sa at han ikke er god på empati, ikke vet hva kvinner vil ha. Det er en slags hatsk holdning som kommer ut etter å ha vært alene i så mange år. Altså at "kvinner er så vanskelige" og han finner ikke ut av hva de vil ha. Er det vanlig da, at evig single menn er vanskelige? Kansje de elsker friheten sin? De orker vel ikke en kvinne som vil ha en god sunn normal relasjon og familieliv, men heller en slags miks mellom singellivet og kjæreste? Anonymkode: ed68d...b5d Vet ikke jeg, annet enn at det som er sjeldent skal fremstå som en selvfølge, mens det som er en selvfølge prøver å gjøre seg eksklusivt. (Folk har nemlig en sterk interesse/drift for at du ikke skjønner en dritt). Anonymkode: abfb5...324
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #4 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn deg en yngre mann. Anonymkode: 75cd3...9f9 Det er umodenheten som er problemet. Jeg må ha en mann som er voksen i sinnet desverre..når menn på 40 - 45 er mer umodne enn meg emosjonellt så føler jeg at jeg ikke kan gå nedover i alder. Anonymkode: ed68d...b5d 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #5 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke jeg, annet enn at det som er sjeldent skal fremstå som en selvfølge, mens det som er en selvfølge prøver å gjøre seg eksklusivt. (Folk har nemlig en sterk interesse/drift for at du ikke skjønner en dritt). Anonymkode: abfb5...324 Jeg ser igjennom det meste da, det er en egenskap jeg har. føler jeg da. Det er ikke så mange som kan skjule ting for meg, men jeg skal innrømme at jeg ikke skjønner så mye av ditt innlegg. Jeg bare savner en sunn og god relasjon uten emosjonell manipulering og kalde skuldre og sårede egoer over allt. Mannen jeg snakket med i går begynte tilogmed med manipulering. "jeg kommer aldri til å få meg en dame jeg. jeg er vel ikke bra nok for en dame som deg." - Neivel, om du sier det så. Anonymkode: ed68d...b5d 3
Pappi Skrevet 19. november 2020 #6 Skrevet 19. november 2020 I 40 åra er det mange forhold som brytes. Det bør være tilgang på en del menn som har gått igjennom denne mølla og funnet litt mer ut av hva som kreves i et forhold. Du må bare finne de rette mennene. 4
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #7 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, Pappi skrev: I 40 åra er det mange forhold som brytes. Det bør være tilgang på en del menn som har gått igjennom denne mølla og funnet litt mer ut av hva som kreves i et forhold. Du må bare finne de rette mennene. Det er vanskelig..Kunne godt tenkt meg en mann med barn, vil gjerne ha stor familie, men med en mann som faktisk vil ha familieliv og spise middag sammen. Anonymkode: ed68d...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #8 Skrevet 19. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er umodenheten som er problemet. Jeg må ha en mann som er voksen i sinnet desverre..når menn på 40 - 45 er mer umodne enn meg emosjonellt så føler jeg at jeg ikke kan gå nedover i alder. Anonymkode: ed68d...b5d Modenhet har ikke mye med alder å gjøre. Anonymkode: 75cd3...9f9 4
Pappi Skrevet 19. november 2020 #9 Skrevet 19. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vanskelig..Kunne godt tenkt meg en mann med barn, vil gjerne ha stor familie, men med en mann som faktisk vil ha familieliv og spise middag sammen. Anonymkode: ed68d...b5d Hjertet hører ikke alltid på hodet, men sett en del kriterier for hva du er ute etter og hva du vil unngå. Noen av disse kriteriene rangerer du som ufravikelige, mens andre bare behandles som plusser og minuser i det store regnestykket. Å finne noen som er helt perfekt fra et objektivt standpunkt er nok vanskelig, men kjærligheten sletter lett små minuser. En mann i 40åra som aldri har vært i et langvarig forhold tror jeg ikke er en bra catch. 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #10 Skrevet 19. november 2020 3 minutter siden, Pappi said: Hjertet hører ikke alltid på hodet, men sett en del kriterier for hva du er ute etter og hva du vil unngå. Noen av disse kriteriene rangerer du som ufravikelige, mens andre bare behandles som plusser og minuser i det store regnestykket. Å finne noen som er helt perfekt fra et objektivt standpunkt er nok vanskelig, men kjærligheten sletter lett små minuser. En mann i 40åra som aldri har vært i et langvarig forhold tror jeg ikke er en bra catch. Enig...ville sagt det samme om en mann i 30-årene også. Det ligger som regel en god del bak at noen ikke har vært i et lengre forhold: redsel for forpliktelse, umodenhet, emosjonell utilgjengelighet, andre relasjonelle vansker som gjør det tricky å forholde seg til andre o.l. Det skjer jo i tillegg også en modningsprosess i det å erfare en del lengre forhold. Det å måtte tilpasse seg, inngå kompromisser, jobbe med ens kommunikasjon og væremåte. Jeg blir derfor svært skeptisk med menn som er eldre uten relasjonell erfaring. Anonymkode: 4a7fc...9f4 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #11 Skrevet 19. november 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Modenhet har ikke mye med alder å gjøre. Anonymkode: 75cd3...9f9 Det er kansje sant, men nå trenger jeg en skikkelig moden mann som har erfaringer i livet. Men kan godt gå ned til 35. Anonymkode: ed68d...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #12 Skrevet 19. november 2020 Jeg er kvinne på 32 som ikke hadde hatt et langvarig forhold før jeg ble 29 år 100% fordi jeg ville ha 20-åra for meg selv. Jeg ble sammen med en fyr og vi var sammen i 1 år (om man kan kalle det spesielt langvarig). Han hadde tre langvarige forhold som han hadde blitt dumpa av. Forstod lite av dette i begynnelsen, men så etter hvert hva problemet var. Han var rett og slett en tøffel uten egne meninger. Fra de tidligere forholdene hadde han blitt veganer fordi kjæresten var det. Han fikk seg hund (og satt igjen med hund) fordi kjæresten ville ha det. Han hadde til og med byttet jobb for den var nærnere en kjæreste sin jobb. Osv.. Ila de første 6 mnd så tok han til seg mine interesser og egenskaper og tilpasset seg meg. Måtte ha en som kunne utfordre meg litt mer i hverdagen og ikke bare "ja kjære" til alt. Inne i mitt andre langvarig forhold nå og langt mer komfortabel med denne mannen som nok er litt mer alfa. Men som bare hadde hatt et 6 mnd langt forhold før han møtte meg (han er også 32). Tror du har rett i mye med de som aldri har vært i forhold før ts, men pass på de som MÅ være i forhold for å kunne bli en person. Anonymkode: 66be8...d56 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #13 Skrevet 19. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er kvinne på 32 som ikke hadde hatt et langvarig forhold før jeg ble 29 år 100% fordi jeg ville ha 20-åra for meg selv. Jeg ble sammen med en fyr og vi var sammen i 1 år (om man kan kalle det spesielt langvarig). Han hadde tre langvarige forhold som han hadde blitt dumpa av. Forstod lite av dette i begynnelsen, men så etter hvert hva problemet var. Han var rett og slett en tøffel uten egne meninger. Fra de tidligere forholdene hadde han blitt veganer fordi kjæresten var det. Han fikk seg hund (og satt igjen med hund) fordi kjæresten ville ha det. Han hadde til og med byttet jobb for den var nærnere en kjæreste sin jobb. Osv.. Ila de første 6 mnd så tok han til seg mine interesser og egenskaper og tilpasset seg meg. Måtte ha en som kunne utfordre meg litt mer i hverdagen og ikke bare "ja kjære" til alt. Inne i mitt andre langvarig forhold nå og langt mer komfortabel med denne mannen som nok er litt mer alfa. Men som bare hadde hatt et 6 mnd langt forhold før han møtte meg (han er også 32). Tror du har rett i mye med de som aldri har vært i forhold før ts, men pass på de som MÅ være i forhold for å kunne bli en person. Anonymkode: 66be8...d56 Ja, det er en kjell-simen, dette? Ser det for meg.. Det er ikke en slik mann jeg vil ha, nei. Anonymkode: ed68d...b5d
Gjest O.G. Skrevet 19. november 2020 #14 Skrevet 19. november 2020 Slike gamle gutter må man holde seg unna.
Engel Skrevet 19. november 2020 #15 Skrevet 19. november 2020 Det finnes da mange skilte menn i 40 årene, så du har da litt du kan gå etter der. Jeg er i samme alder selv, og syns ikke det er så vanskelig å finne familiemenn i den alderen. Men det er jo uansett mye annet som skal klaffe som gjør det vanskelig. Men det gjelder jo uansett. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2020 #16 Skrevet 19. november 2020 Jeg skygger banen for menn på min alder som aldri har hatt kjæreste før. De jeg har erfaring med har kuttet ut damene etter spenningen har gått over (har de selv delt med meg), naiv som jeg var tenkte jeg det ikke vil skje meg, men det gjorde det selvsagt. Uaktuelt med menn som ikke har erfaring med seriøse forhold. Som en skrev her: yngre menn er et tips hvis du er tiltrukket av det. Har datet noen i tyveårene de siste årene og merket at de er langt mer åpen for forhold enn menn som er 10 år eldre Anonymkode: 1f38e...c52 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #17 Skrevet 20. november 2020 Hadde i alle fall skygget banen på menn som ansvarsfraskriver seg sine egne bedritene kvaliteter med "sånn er jeg". Som om man blir mindre ond av å si " jeg vet jeg er en ond mann" Anonymkode: 0cc2d...010 3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #18 Skrevet 20. november 2020 Det er jo delvis motsatt. Disse mennene er evig single nettopp fordi de ikke er sjarmerende og ikke vet hvordan de skal gjøre en kvinne interessert. Har flere bekjente på ca. 40 som aldri har vært i et forhold, og alle er litt merkelige (menn merker det også, for å si det sånn, men det er ikke så farlig når man bare er venner). Har de i tillegg et utseende som er litt under middels, blir de ofte single i flere tiår, kanskje livet ut. Så er det jo en kjensgjerning at man ofte blir litt særegen med alderen, kanskje spesielt som singel. Det ser man også på kvinner i trådene her på Kvinneguiden, der mange av dem har såpass mange merkelige krav til mannen at de ofte selv ender opp som evig single. Svært få i 20-årene er så voldsomt kravstore og lite tilpasningsdyktige som både menn og kvinner på 35+ ofte er. Anonymkode: 09ee5...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #19 Skrevet 20. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo delvis motsatt. Disse mennene er evig single nettopp fordi de ikke er sjarmerende og ikke vet hvordan de skal gjøre en kvinne interessert. Har flere bekjente på ca. 40 som aldri har vært i et forhold, og alle er litt merkelige (menn merker det også, for å si det sånn, men det er ikke så farlig når man bare er venner). Har de i tillegg et utseende som er litt under middels, blir de ofte single i flere tiår, kanskje livet ut. Så er det jo en kjensgjerning at man ofte blir litt særegen med alderen, kanskje spesielt som singel. Det ser man også på kvinner i trådene her på Kvinneguiden, der mange av dem har såpass mange merkelige krav til mannen at de ofte selv ender opp som evig single. Svært få i 20-årene er så voldsomt kravstore og lite tilpasningsdyktige som både menn og kvinner på 35+ ofte er. Anonymkode: 09ee5...e1b Ja, det er nok begge deler. Min erfaring med disse evig single mennene som aldri har vært i forhold har vært en kombinasjon at de har vært svært sære (som jeg har innsett etter forelskelsen gikk over og sett dem klart, såpass sære at normale kvinner ikke hadde orket et forhold), men de har vært kjekke og hatt draget for korte relasjoner. Playere fra de var 15-40+ år. Anonymkode: 1f38e...c52 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #20 Skrevet 20. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er nok begge deler. Min erfaring med disse evig single mennene som aldri har vært i forhold har vært en kombinasjon at de har vært svært sære (som jeg har innsett etter forelskelsen gikk over og sett dem klart, såpass sære at normale kvinner ikke hadde orket et forhold), men de har vært kjekke og hatt draget for korte relasjoner. Playere fra de var 15-40+ år. Anonymkode: 1f38e...c52 Har en kamerat som er litt der Jeg tror han er 32. Mange synes han er kjekk, men ingen orker ham på lang sikt. Tror det har blitt ganske mange flings, men aldri et varig forhold. Han har aspergers da, så det forklarer vel hvorfor han ikke klarer å åpne kjeften uten å si noe om amerikansk politikk eller Star Wars. Anonymkode: 09ee5...e1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå