Gå til innhold

idiotisk løsning i ditt hjem.

Gjest telle

Anbefalte innlegg

Er faktisk fornøyd med det aller meste huset vårt, men ein ting er heilt feil. På barnerommet er lysbrytaren på feil side av døra, man må ta døra igjen for å finne brytaren. Heilt latterlig! Har blitt til at vi heller tar på andre lampar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

en av leilighetene jeg har leid var slik:

-et knøtt-knøttlite bad med dusj og vask.

-avlang stue med kjøkkenkrok.

-kjøkken = 1m lang benk med vask og to kokeplater, et langskap, skap under benken og benkkjøleskap), elendig kjøkken. savnet stekeovn sårt (og lengre benk og flere skap)

-soverommet var rett og slett 3 vegger med mellomrom øverst opp mot taket og bred åpning, ingen dør, ingen vindu. måtte bruke forheng.

soverommet var også ved ytterveggen ut mot oppgangen, ingen isolasjon og tretrapp. hørte alt fra oppgangen.

-vindu langs hele langveggen i hele leilighetens lengde (trekkfulle vindu...).

-doen? ja, den var på gangen. med to-tre narkomane/alkoholikere med slåsskjemper på besøk annenhver dag (som selvfølgelig måtte slåss i gangen, blod overalt) så var jeg temmelig tissetrengt til tider siden jeg ikke turde gå ut mens de sloss...

og døra var en tynn innedør, som appåtil hadde merker etter brekkjern... *grøss*

heldigvis fikk vi doen bygd inn etterhvert, så vi fikk en liten yttergang i tillegg, og ny ytterdør (branndør med gjennomtrekk...?).

det teiteste var da brannstigen... lite vindu som er hengslet i ene siden slik at det svingte ut mot venstre, og bak vinduet var stigen... hadde det vært brann, så hadde jeg (mest sannsynlig i full panikk) måtte klatre rundt et vindu i 3 etg for å komme meg ned...

en annen leilighet:

lite bad, med hjemmesnekret list på gulvet rundt dusjen, og sluken innenfor listen (vann på gulvet? frem med moppen), og ingen ventilasjon på badet.

lite trangt kjøkken

grei stue, men knøttsmå ligger-vindu (kjellerleilighet) som var for små ifølge standarden.

røykvarsleren var plassert over vedovnen (?), og den reagerte på dampen fra badet, stekos fra kjøkkenet og sikkert også vedovnen...

utenfor soverommet var det ingen brannvarsler, og med 2 murvegger mellom stua og soverommet, og for lite vindu, kunne det blitt ille i tilfelle brann...

bodde der i en uke for å si det slik... fikk vite fra noen andre som hadde bodd der at det ble så fuktig der om vinteren at det kom mugg under senga (på andre siden av leiligheten fra badet...)

Endret av Lillepuz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Er faktisk fornøyd med det aller meste  huset vårt, men ein ting er heilt feil. På barnerommet er lysbrytaren på feil side av døra, man må ta døra igjen for å finne brytaren. Heilt latterlig! Har blitt til at vi heller tar på andre lampar.

Da var det kanskje egentlig meningen at døren skulle gå andre veien, altså åpnes på andre siden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En leilighet jeg bodde i, hadde dusjen i yttergangen :overrasket:

Det var skikkelig koselig da husverten skulle pusse litt opp, og satte inn et kabinett med klare glassvegger istedet for forhenget jeg hadde til å begynne med (det var jo i det minste ikke gjennomsiktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...