Justlooking Skrevet 23. november 2020 #41 Del Skrevet 23. november 2020 (endret) Robert Koch skrev (4 timer siden): Mange land har krav til vaksineattest for innreise, enten for folk som kommer fra områder der visse sykdommer er endemiske, eller fordi risikoen er stor for å erhverve alvorlig sykdom som er endemisk i landet man reiser til. Dette er fornuftige tiltak. At et flyselskap tar over kravet om å vise vaksineattest er derimot ikke helt uproblematisk. Det er ikke sikkert det er lovlig heller. Jeg synes ikke dette er noen krise. Men det er bedre om man lar krav om vaksineattest håndteres ved nasjonale grenser. Å måtte fremvise vaksinasjonsattest ved inn- eller utreise ved grensepassering er et fornuftig tiltak - så lenge det faktisk finnes omfattende smitte man bør beskyttes mot enten ved destinasjonen eller i landet man forlater. Jeg har vært i mange land hvor det har blitt anbefalt vaksine. (Det var jo aldri pålagt.) Jeg har tatt alle men har aldri blitt spurt om bevis for det noe sted selvsagt. Denne corona vaksinen kommer jeg ikke til å ta på mange år, før det er påvist hvor store bivirkningene er. Det er rart med det, de av oss som var skeptiske til hastevaksinen mot svineinfluensaen og ikke trodde på myndighetenes påstandar den gang, er vel også skeptiske til corona vaksinen. De dreit seg skikkelig ut der, det var ganske klart for de som gadd å Google litt rundt vaksinen som legemiddelprodusenten avskrev seg alt ansvar for. Andre land valgte andre vaksiner. Men folk flest trodde på skremselspropagandaen fra myndighetene. Var det 15.000 de påsto kom til å dø uten den vaksinen? Myndighetene ble kritisert i ettertid og måtte innrømme masse feilvurderinger og Dagbladet nå nylig har vist i flere artikler hvor feil alt ble håndtert. Derfor lar jeg heller være å reise noen år om alternativet er coronavaksene. Som sagt, ingen vaksinemotstander og har tatt mye vaksiner. Men mistet rett og slett tiltroen til myndighetene i 2009. Spriter selvsagt hender, holder flere meters avstand, har hjemmekontor nå og har hatt det tidligere når det har vært anbefalt av arbeidsgiver (ville gjerne hatt det hele tiden men arbeidsgiver tross alt bestemmer) . Og har ellers holdt meg mest hjemme siden mars. Er personlig ikke redd for viruset men ønsker selvsagt ikke smitte noen. Endret 23. november 2020 av Justlooking Skrev litt mer 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 23. november 2020 #42 Del Skrevet 23. november 2020 Galskap i Australia. Maskepåbud ute, portforbud, tvang og voldelig politi 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 24. november 2020 Forfatter #43 Del Skrevet 24. november 2020 mima skrev (6 timer siden): Galskap i Australia. Maskepåbud ute, portforbud, tvang og voldelig politi Fyfaen. Velkommen til den nye normalen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 24. november 2020 Forfatter #44 Del Skrevet 24. november 2020 brainstorm skrev (10 timer siden): Greit nok å gjøre vaksine obligatorisk for reisende, men da må også vaksinen gjøres tilgjengelig for alle først. Hvis det kun er beboere på sykehjem som får lov å reise, er reiselivsbransjen like f***d. Ikke minst bør vaksinen ha vært i omløp i x antall år som de vaksinene vi allerede har, slik at vi vet den er trygg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 24. november 2020 #45 Del Skrevet 24. november 2020 Jeg er generelt positivt til alt som gjør at anti-vaxxere blir sure. Vi burde selvsagt alle sammen blitt tvunget til å ta vaksiner. Men reisesertifikat er jeg skeptisk til. Jeg synes til og med at pass blir for mye. Jeg vil reise hvor jeg vil når jeg vil, uten at noen nasjon har noe de skulle ha sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. november 2020 #46 Del Skrevet 24. november 2020 (endret) mima skrev (12 timer siden): Galskap i Australia. Maskepåbud ute, portforbud, tvang og voldelig politi Dette er galskap, og nå må noe stoppes snart. Endret 24. november 2020 av Tutte 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 24. november 2020 #47 Del Skrevet 24. november 2020 Stonegiant skrev (6 minutter siden): Jeg er generelt positivt til alt som gjør at anti-vaxxere blir sure. Vi burde selvsagt alle sammen blitt tvunget til å ta vaksiner. Men reisesertifikat er jeg skeptisk til. Jeg synes til og med at pass blir for mye. Jeg vil reise hvor jeg vil når jeg vil, uten at noen nasjon har noe de skulle ha sagt. Jeg er ikke anti- vaxer selv om jeg er imot å ta et hasteprodusert middel med en teknologi som ikke har vært brukt på denne måten før, av et selskap som før blant annet har testet vaksiner etc på fattige mennesker i India som har fått varige skader. Det blir fremstilt som den eneste løsningen vi har. Nei, det er ikke det. Men, hvis noen synes det er det beste for seg selv kan de ta den hvis de vil. Men ikke at det skal være et krav at alle må ta den og at man ikke kan reise, få seg jobb etc. uten å ta den. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marshmallow Skrevet 24. november 2020 #48 Del Skrevet 24. november 2020 infectedsopp skrev (6 timer siden): Ikke minst bør vaksinen ha vært i omløp i x antall år som de vaksinene vi allerede har, slik at vi vet den er trygg Men noen har jo på ett tidspunkt vært de første til å ta de vaksinene også. Hvis ingen hadde vært modige nok til å prøve ny medisinsk behandling først, hadde vi fortsatt dødd av kopper og polio. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 24. november 2020 Forfatter #49 Del Skrevet 24. november 2020 Marshmallow skrev (Akkurat nå): Men noen har jo på ett tidspunkt vært de første til å ta de vaksinene også. Hvis ingen hadde vært modige nok til å prøve ny medisinsk behandling først, hadde vi fortsatt dødd av kopper og polio. Den bør fremdeles være i omløp en del år før den eventuelt blir obligatorisk for alle. Det blir helt feil å nekte friske folk å jobbe, gå på skole, dra på butikken, konsert (om det går så langt) hvis de ikke vil vaksinere seg mot noe de fleste vil tåle 99%. Det er jo helt absurd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 24. november 2020 #50 Del Skrevet 24. november 2020 Det er noen skiller som er viktig her synes jeg. Obligatorisk vaksinasjon er ikke noe jeg ønsker, fordi det å ta en sprøyte er et privat anliggende i mine øyne. Samtidig må folk tåle noen konsekvenser av å ikke gjøre det. Og med det mener jeg at land (også Norge) fint kan nekte folk som ikke er vaksinert med å komme inn. Det er jo ikke direkte uvanlig den dag i dag heller. Dette bør da være statens oppgave, og ikke noe for flyselskaper å ta på seg. Men et pass til frihet innen eget land har absolutt noen vibber til et samfunn som jeg ikke ønsker å være en del av. Fengslet i eget hjem, til det motsatte er bevist. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
youcancallmejune Skrevet 24. november 2020 #51 Del Skrevet 24. november 2020 Andre land ønsker selvfølgelig ikke å bli sittende med en kjemperegning for nedstengte samfunn, sykehusutgifter og tap av haugevis av liv. Klart de vil sikre seg så godt de kan. Jeg skjønner dem godt. Det er ikke lite tankeløst og egoistisk å forvente at man skal få reise fritt som før uten vaksinere seg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 24. november 2020 #52 Del Skrevet 24. november 2020 (endret) youcancallmejune skrev (9 minutter siden): Andre land ønsker selvfølgelig ikke å bli sittende med en kjemperegning for nedstengte samfunn, sykehusutgifter og tap av haugevis av liv. Klart de vil sikre seg så godt de kan. Jeg skjønner dem godt. Det er ikke lite tankeløst og egoistisk å forvente at man skal få reise fritt som før uten vaksinere seg. Hvorfor gikk det greit etter svineinfluensaen? Var langt i fra alle som vaksinerte seg da. I tillegg var det en sykdom som rammet yngre og barn i større grad enn covid-19. Endret 24. november 2020 av Tutte 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 1. desember 2020 #53 Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) Vaksineminister i Storbritannia Nadhim Zahawi forventer vaksinebevis for å kunne gå på pub, kino, restauranter og fotballstadion. https://summit.news/2020/11/30/vaccine-minister-says-bars-restaurants-cinemas-will-demand-proof-of-vaccination-before-entry/ Endret 1. desember 2020 av Tunique 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 1. desember 2020 #54 Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) Vaksine løser ikke alt, og det virker ikke som myndighetene vil la oss får friheten tilbake selv om det kommer en vaksine før sommeren : https://www.dagbladet.no/nyheter/who---vaksine-blir-ikke-slutten/72845000?fbclid=IwAR2vm5RfKrzqI8_ddurdxugHEfEYDErvKG59xYf6O_EA_I2XISu6AWAg85I Vaksine er for det meste for eldre og risikogrupper: https://www.nrk.no/norge/mange-sykepleiere-er-usikre-pa-koronavaksine-1.15261861 rart at det står noe kritisk i avisene 😄 Endret 1. desember 2020 av mima 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 1. desember 2020 Forfatter #55 Del Skrevet 1. desember 2020 Tunique skrev (40 minutter siden): Vaksineminister i Storbritannia Nadhim Zahawi forventer vaksinebevis for å kunne gå på pub, kino, restauranter og fotballstadion. https://summit.news/2020/11/30/vaccine-minister-says-bars-restaurants-cinemas-will-demand-proof-of-vaccination-before-entry/ Helt latterlig å gå den veien. Mulig de snur dersom mange nok lar være å dra slik at det blir tapt inntekt. Eller så kompenseres det bare med å ta høyere skatter fra folket. Flå hele befolkningen. Håper virkelig ikke folk lar seg presse til å utsette helsa si for en eksperimentell vaksine. Har vi glemt svineinfluensa skandalen? Tror forøvrig også dette kan lede til mye underground greier til slutt. Hemmelige puber, hemmelige konserter o.l. Vi går visst baklengs inn i tiden - med fare for å bli angitt til myndighetene dersom noen så deg dra på en hemmelig bar. Blir det neste karanteneleirer for de som ikke følger myndighetenes diktatur? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 1. desember 2020 #56 Del Skrevet 1. desember 2020 (endret) infectedsopp skrev (21 minutter siden): Helt latterlig å gå den veien. Mulig de snur dersom mange nok lar være å dra slik at det blir tapt inntekt. Eller så kompenseres det bare med å ta høyere skatter fra folket. Flå hele befolkningen. Håper virkelig ikke folk lar seg presse til å utsette helsa si for en eksperimentell vaksine. Har vi glemt svineinfluensa skandalen? Tror forøvrig også dette kan lede til mye underground greier til slutt. Hemmelige puber, hemmelige konserter o.l. Vi går visst baklengs inn i tiden - med fare for å bli angitt til myndighetene dersom noen så deg dra på en hemmelig bar. Blir det neste karanteneleirer for de som ikke følger myndighetenes diktatur? Vaksinemotstanden er betydelige større denne gangen sammenlignet med når Svineinfluensaen herjet. Dersom strenge lover blir innført, vil de bli møtt med stor motstand. Så det er håp i galskapen Endret 1. desember 2020 av Tunique 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mima Skrevet 1. desember 2020 #57 Del Skrevet 1. desember 2020 infectedsopp skrev (57 minutter siden): Helt latterlig å gå den veien. Mulig de snur dersom mange nok lar være å dra slik at det blir tapt inntekt. Eller så kompenseres det bare med å ta høyere skatter fra folket. Flå hele befolkningen. Håper virkelig ikke folk lar seg presse til å utsette helsa si for en eksperimentell vaksine. Har vi glemt svineinfluensa skandalen? Tror forøvrig også dette kan lede til mye underground greier til slutt. Hemmelige puber, hemmelige konserter o.l. Vi går visst baklengs inn i tiden - med fare for å bli angitt til myndighetene dersom noen så deg dra på en hemmelig bar. Blir det neste karanteneleirer for de som ikke følger myndighetenes diktatur? Sint politiker imot bla. Obligatorisk vaksinering 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tunique Skrevet 1. desember 2020 #58 Del Skrevet 1. desember 2020 mima skrev (3 minutter siden): Sint politiker imot bla. Obligatorisk vaksinering Modig mann👏👏 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 1. desember 2020 #59 Del Skrevet 1. desember 2020 infectedsopp skrev (1 time siden): Helt latterlig å gå den veien. Mulig de snur dersom mange nok lar være å dra slik at det blir tapt inntekt. Eller så kompenseres det bare med å ta høyere skatter fra folket. Flå hele befolkningen. Håper virkelig ikke folk lar seg presse til å utsette helsa si for en eksperimentell vaksine. Har vi glemt svineinfluensa skandalen? Tror forøvrig også dette kan lede til mye underground greier til slutt. Hemmelige puber, hemmelige konserter o.l. Vi går visst baklengs inn i tiden - med fare for å bli angitt til myndighetene dersom noen så deg dra på en hemmelig bar. Blir det neste karanteneleirer for de som ikke følger myndighetenes diktatur? Det vil nok bli det samme her. Kan bli fordeler: https://www.nettavisen.no/nyheter/fhi-hvis-du-tar-korona-vaksine-kan-du-skrive-ut-ditt-eget-vaksinasjonsbevis/s/12-95-3424055066 De skal jo få hastegodkjenninger på denne vaksinen også, og staten skal følge med på bivirkningene som kan komme. Mener det sto et sted at staten tar regningen på bivirkningene denne gangen også 😅 I forrige pandemi måtte helsearbeidere ta vaksinen for å kunne beholde jobbene sine. Mange tok den mot sin overbevisning og noen sluttet heller i jobbene sine. Personlig kutter jeg ut reising, kino, restauranter og alt som står nevnt over, om alternativet er vaksinen. Bare jeg får kjøpt mat og medisiner skal jeg alltids klare meg noen år til bivirkningene kommer for en dag. Tar gjerne en trygg vaksine som har vært på markedet noen år. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
infectedsopp Skrevet 2. desember 2020 Forfatter #60 Del Skrevet 2. desember 2020 mima skrev (15 timer siden): Sint politiker imot bla. Obligatorisk vaksinering Fantastisk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg