Gå til innhold

Forhold avsluttes hvis gravid med donor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd noen år. Har ett barn fra før. Har gått på Letrozol. Får sannsynligvis en ivf på nyåret. Kun jeg er sjekket ifht infertilitet. Gynekologen sier at mannen også bør sjekkes nå. 

Hvis han har nedsatt spermkvalitet vurderer jeg donor. Da stegla han, for han skal ikke ha noe barn i hus som han ikke er far til. På en måte kan jeg forstå han, men på en annen måte så gjør jeg ikke det. Hvis jeg velger donor får jeg flytte ut fra huset vårt, sier han. 

Noen med lignede reaksjon fra sine menn? 

Anonymkode: a2b4f...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars mann! Tenkt om det var du som var infertil og han bestemte seg for å skaffe surrogat uten ditt samtykke? Er et ekstra barn verdt å miste forholdet for? Alenemor til to, eller foreldre til en.

Anonymkode: e3cc4...6bd

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel strengt tatt ikke du som skal ta den avgjørelsen alene hvis dere er i et lanvarig forhold?! Forsår han godt. Da får du vel bli alenemor hvis du absolutt skal ha barn med donor. Egoistisk vil nå jeg si.

Anonymkode: 1d814...6fd

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mann! Tenkt om det var du som var infertil og han bestemte seg for å skaffe surrogat uten ditt samtykke? Er et ekstra barn verdt å miste forholdet for? Alenemor til to, eller foreldre til en.

Enig med dette. At du tar det opp før dere vet om han feiler noe, er nok for mange menn i seg selv veldig sårt. 
Og sett deg for guds skyld inn i hans situasjon slik AB her skriver.. herre! Hadde typen min sagt dette til meg, etter at vi hadde ett barn, så hadde jeg blitt helt utrolig lei meg og nesten sjalu. 

Hva er viktigst, den familien du HAR, eller den ekstra ungen du da vil få med en i praksis ukjent mann som han du elsker bare skal godta? Barn er mer enn biologi, men det er et veldig grunnleggende ønske at man får oppdra sine -egne- unger, også for menn:)

Anonymkode: 7e8db...8b2

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er for surrogati, han er for innsetting av noen andres egg. Han er ikke for noen annen sin sperm enn sin egen, og vil heller ikke adoptere av samme grunn. Så for han er det egentlig det samme om barnet kommer fra mitt egg eller noen andres, det er det samme hvem som bører det frem også, bare spermen er fra han

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Han er for surrogati, han er for innsetting av noen andres egg. Han er ikke for noen annen sin sperm enn sin egen, og vil heller ikke adoptere av samme grunn. Så for han er det egentlig det samme om barnet kommer fra mitt egg eller noen andres, det er det samme hvem som bører det frem også, bare spermen er fra han

Hørest ut som du er gift med en idiot. Hadde ikke ville formert meg mere med denne. Sorry altså. 

Anonymkode: 01629...3cb

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ufattelig egoistisk fyr, skjønner godt at du vurderer donor

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er at i Norge regnes de som bærer barnet som mor uansett om det er eggdonor eller ikke. Med surrogati er det gjerne egg fra den som skal ha barnet og kanskje donor. Noe helt annet å være far. Mor kan fort bestemme å ikke sette et navn på fødtselsattesten. Hun føder barnet og har fort flere rettigheter over barnet. Kan ikke sammenlignes syntes nå jeg da.

Anonymkode: 1d814...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble plutselig mye ekstra om mannen som ikke stod i hovedinnlegget. Har lett for å bli det når man ikke får de svarene man ønsker. 

Anonymkode: e9f18...06a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ble plutselig mye ekstra om mannen som ikke stod i hovedinnlegget. Har lett for å bli det når man ikke får de svarene man ønsker. 

Anonymkode: e9f18...06a

Idiotisk kommentar. De kommer ofte når folk antar og gjetter fritt og ikke ønsker å moderere seg når mer informasjon kommer på bordet.

Anonymkode: 83247...b62

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en dum reaksjon når dere tydelig sliter, du har sjekket deg selv, og han ikke har blitt sjekket enda. 

Tanker for framtiden må være lov å ha. Man bør fint kunne tenke høyt om veien fremover uten at han skal true med å kaste deg ut av huset. Du har jo ikke sagt at du skal bruke donor, bare nevnt at du har vært innom tanken dersom hans svømmere er dårlige 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Kvinnen donorbarn her. Det er en prosess. Men tilslutt ble det helt rett her hos oss. Du virker ikke å forstå hva det er snakk om.

Men det er sorgen over å «svikte deg» som snakker. 

Anonymkode: 52914...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har prøvd noen år. Har ett barn fra før. Har gått på Letrozol. Får sannsynligvis en ivf på nyåret. Kun jeg er sjekket ifht infertilitet. Gynekologen sier at mannen også bør sjekkes nå. 

Hvis han har nedsatt spermkvalitet vurderer jeg donor. Da stegla han, for han skal ikke ha noe barn i hus som han ikke er far til. På en måte kan jeg forstå han, men på en annen måte så gjør jeg ikke det. Hvis jeg velger donor får jeg flytte ut fra huset vårt, sier han. 

Noen med lignede reaksjon fra sine menn? 

Jeg hadde gått. Det der kommer til å vokse til et problem som ikke kan løses.

Selv om han endte opp med å gå med på det, ville jeg ikke stolt på farsevnen hans, det ville alltid ligge en tvil om hans relasjon til barna.

Anonymkode: 1266f...1fe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig at han ikke er sjekket enda. Mannen min måtte sjekkes før jeg fikk begynne på letrozol. 

Det er jo å sorgene litt på forskudd da kanskje? Spermkvalitet kan man ofte jobbe litt med å forbedre også.

Anonymkode: dcfbc...f5d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker han mye?? Høres ut som han både er full og også at sædkvaliteten er betraktelig redusert.

Anonymkode: 61257...888

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nedsatt kvalitet betyr jo ikke At dere ikke kan få barn, da Brukes ICSI  metoden, nei det er ingen garanti men så fremt du er frisk er det god sjans for å lykkes.

Anonymkode: 33e84...d63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange sterke reaksjonar!

Men altså, det må vere lov å kunne lufte idear og tankar om vegen vidare sjølv før prøvesvaret er komt. Samtidig som folk kan reagere forskjellig. 

Kanskje det kan hjelpe å bare gi han litt tid til å tenke over det, og så prate med han om kvifor han reagerer som han gjør? Eller kva han tenker om vegen vidare om det skulle vise seg at han scorer dårlig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her kan jo ikke ha noe ønske om barn, bare ett hundre prosent fokus på å videreføre egne gener.

Han er altså for å bruke andres egg, mens det er uaktuelt å bruke andres sperm. Har han reflektert noe over dette i det hele tatt?? For dette er hykleri i særklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...