Brudulja Skrevet 3. august 2005 #1 Del Skrevet 3. august 2005 Skal inn til lap i september. Vet noen hvor lenge det er vanlig å bli sykemeldt, hvis man blir det i det hele tatt? Skal inn en tid hvor det er veldig hektisk på jobb (med ferieforbud bl.a). Bør vel informere min sjef litt god tid i forkant... Har hørt om folk som ikke blir sykemeldt i det hele tatt, mens andre blir borte lengre enn en uke. Rart at det er så ulik praksis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #2 Del Skrevet 5. august 2005 Jeg hadde lap en mandag og ble sykemeldt resten av uken. (var på riksen) Ring og hør med det sykehuset du skal inn til og hør. Greit å kunne gi sjefen en ca tid om hvor lenge en blir borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_småredd_* Skrevet 6. august 2005 #3 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg hadde lap på tirsdag, ble sykemeldt t.o.m mandag uken etter, men fikk sykemeldig av fastlege ut den uken også.Ikke alle som trenger lang sykemelding, men jeg gjorde det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ainaen Skrevet 6. august 2005 #4 Del Skrevet 6. august 2005 Heisann!!! Jeg ble også sykemeldt en uke. Jeg hadde veldig vondt etterpå, men en uke var nok for meg fysisk sett. Men måtte ha en uke til (altså 14 dager tilsammen) pga. psyken. Utfallet av lap. viste tette eggledere, så jeg var langt nede... Trengte de 14 dagene. Men jeg tror nok det er som du sier at noen raskt er tilbake i jobb. Kommer nok også litt ann på hva man jobber med. Det er noe annet å ha en stillesittende/stående jobb enn å springe rundt i en fysisk aktiv jobb liksom Vil bare ønske deg masse lykke til!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Monica_* Skrevet 6. august 2005 #5 Del Skrevet 6. august 2005 Jeg fikk sykemeldingen en uke jeg også, så jeg tror det er standard. Det var endel smerter til å begynne med, men det gikk veldig fint med en tålmodig mann og en myk sofa. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brudulja Skrevet 7. august 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 7. august 2005 Tusen takk for svar alle sammen! Har fått brev nå hvor det står at jeg skal til forundersøkelse. Noen som vet hva som skjer da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 12. august 2005 #7 Del Skrevet 12. august 2005 Har tatt lap to ganger og begge gangene (forskjellige sykehus) sto det at påregnet sykemelding er 7-14 dager. Det kommer helt an på hva de gjør, noen ganger "gjør de noe" mens de likevel er inne fx. Det er også ulikt hvor mye smerter man får. Jeg har omtrent ikke hatt vondt, jeg vet andre som har hatt veldig vondt. Å gå og stå er som regel ikke vondt, men å sette seg ned og reise seg opp, er kjempevondt. Du får en helt ny opplevelse av hva du bruker magemusklene dine til... Forundersøkelse er nok sikkert i hvert fall orientering om hva du skal gjennom, kanskje en ultralyd? Uansett bør du skrive ned alle spørsmålene dine og ta dem med dit, de vet om ditt konkrete tilfelle og kan svare deg mye bedre enn jeg kan. Selv var mine to lap-er av helt ulike årsaker og derfor forskjellige... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå