AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #21 Skrevet 17. november 2020 12 minutter siden, Karoline1907 skrev: Både apoteket på Røa og Majorstua sa at jeg skulle gjøre det selv? Hvor kjøpte du de medisinene som står på frikortet ditt da? Anonymkode: e3360...db5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #22 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Karoline1907 skrev: Ja, men jeg fikk jo brev om frikort, så da skal jeg vel ikke betale noen egenandel? Syntes bare det var rart at hun på apoteket og legen min ikke fikk det opp... Jo, du må betale egenandel når du ikke kan vise frem vedtaket på apoteket. Du må ha det med hver gang, eller få apoteket du bruker til å ta en kopi og lagre det hos seg. Anonymkode: c7cc2...df0
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #23 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Penger som er betalt for mye på frikort får du atuomatisk tilbake. Penger du har betalt for medisiner du har individuelt vedtak på, må du søke om for å få tilbake. Du trenger spesifiserte kvitteringer, der det står hvilken medisin det gjelder. Dette står ikke på vanlige apotekkvitteringer, du må be om å få den spesifisert - dette kan de gjøre i etterkant om du går tilbake til det apoteket du har handlet på. Apoteket har også skjemaet som du må sende inn til HELFO Anonymkode: c7cc2...df0 Kvitteringen er spesifisert, tror jeg. Det står legemiddelet og sånt...
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #24 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøpte du de medisinene som står på frikortet ditt da? Anonymkode: e3360...db5 I dag kjøpte jeg deg på Røa Vitusapotek, men har vært på Majorstua de andre gangene.
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #25 Skrevet 17. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, du må betale egenandel når du ikke kan vise frem vedtaket på apoteket. Du må ha det med hver gang, eller få apoteket du bruker til å ta en kopi og lagre det hos seg. Anonymkode: c7cc2...df0 Ja, men om jeg viser vedtaket om frikort betaler jeg kr 0?
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #26 Skrevet 17. november 2020 Har skrevet e-posten til Helfo, og lagt til bilde av kvittering og vedtak om frikort, men vet ikke om det er riktig. Hva mer skal jeg skrive? Jeg betalte også hos hudlegen for noen dager siden, men det har jeg ikke kvittering for...
Illuminatum Skrevet 17. november 2020 #27 Skrevet 17. november 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, du må betale egenandel når du ikke kan vise frem vedtaket på apoteket. Du må ha det med hver gang, eller få apoteket du bruker til å ta en kopi og lagre det hos seg. Anonymkode: c7cc2...df0 Det holder masse med å ta med det rosa frikortet. Egentlig holder stort sett alltid nummeret. Jeg har imidlertid aldri i de siste år ikke opplevd at det ikke automatisk er registrert når jeg forteller at jeg har frikort. 1
Illuminatum Skrevet 17. november 2020 #28 Skrevet 17. november 2020 39 minutter siden, Karoline1907 skrev: Har skrevet e-posten til Helfo, og lagt til bilde av kvittering og vedtak om frikort, men vet ikke om det er riktig. Hva mer skal jeg skrive? Jeg betalte også hos hudlegen for noen dager siden, men det har jeg ikke kvittering for... Går du inn på Helsenorge.no så vil du få opp en oversikt over hva de har mottatt automatisk. Det høres veldig rart ut at apoteket ikke får opp at du har frikort. Har du vist de det fysiske frikortet? 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #29 Skrevet 17. november 2020 Kan du ikke bare ringe Helfo? Det er det letteste. Anonymkode: 7d5d1...aeb 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #30 Skrevet 17. november 2020 Du trenger ikke sende inn noe som helst. Sjekk på helsenorge om noen dager, og du får pengene automatisk satt tilbake på konto, forutsett at det faktisk er snakk om blå resept osv. Anonymkode: 3d345...932
Karoline1907 Skrevet 18. november 2020 Forfatter #31 Skrevet 18. november 2020 De svarte på Mail at jeg sendte dokumenter Helfo ikke kan motta på e-post, at jeg må sende til Helfo per post eller benytte det digitale skjemaet??? Hæ? Får jeg ikke igjen pengene, da...?
Karoline1907 Skrevet 18. november 2020 Forfatter #32 Skrevet 18. november 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Du trenger ikke sende inn noe som helst. Sjekk på helsenorge om noen dager, og du får pengene automatisk satt tilbake på konto, forutsett at det faktisk er snakk om blå resept osv. Anonymkode: 3d345...932 Jeg har ikke fått det, og jeg har betalt mye mer enn jeg egt skal ha gjort...
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #33 Skrevet 18. november 2020 6 minutter siden, Karoline1907 skrev: De svarte på Mail at jeg sendte dokumenter Helfo ikke kan motta på e-post, at jeg må sende til Helfo per post eller benytte det digitale skjemaet??? Hæ? Får jeg ikke igjen pengene, da...? Du logger deg inn på helsenorge.no og søker digitalt der, med bilde av kvitteringene dine. skjemaet finner du altså på helsenorge.no 👍🏼 Etter at du har logget inn. Anonymkode: 71e60...6bb
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #34 Skrevet 18. november 2020 https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/digitale-skjema-og-sms-varsel-fra-helfo Anonymkode: e3360...db5 1
Karoline1907 Skrevet 18. november 2020 Forfatter #35 Skrevet 18. november 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.helsenorge.no/refusjon-og-stotteordninger/digitale-skjema-og-sms-varsel-fra-helfo Anonymkode: e3360...db5 Takk! Jeg har sendt inn nå, men måtte ha kvitteringen, så søkte bare for de 600kr sist på apoteket. Har jo betalt over 1000kr siden jeg fikk frikort til hudlegen og apoteket, men har ikke kvittering, så det får vel bare gå... Men i skjemaet stod det ikke at man skulle krysse av for blå resept eller frikort, så hvordan vet de at jeg har frikort? På Helfo.no står det at jeg ikke har frikort, men jeg har jo vedtak som jeg fikk i posten🥺 Jeg skjønner ikke så mye av dette her...
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #36 Skrevet 18. november 2020 1 time siden, Karoline1907 skrev: Takk! Jeg har sendt inn nå, men måtte ha kvitteringen, så søkte bare for de 600kr sist på apoteket. Har jo betalt over 1000kr siden jeg fikk frikort til hudlegen og apoteket, men har ikke kvittering, så det får vel bare gå... Men i skjemaet stod det ikke at man skulle krysse av for blå resept eller frikort, så hvordan vet de at jeg har frikort? På Helfo.no står det at jeg ikke har frikort, men jeg har jo vedtak som jeg fikk i posten🥺 Jeg skjønner ikke så mye av dette her... Har du ingen voksne rundt deg som kan hjelpe deg med dette? 🙂 Anonymkode: 7d5d1...aeb
Karoline1907 Skrevet 18. november 2020 Forfatter #37 Skrevet 18. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ingen voksne rundt deg som kan hjelpe deg med dette? 🙂 Anonymkode: 7d5d1...aeb Nei:(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå