Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 #1 Skrevet 17. november 2020 Jeg går på isotretinoin, og fikk først brev om blå resept, så om frikort. Hudlegen min sa forrige time at han ikke fikk opp digitalt at jeg hadde fått frikort, og jeg hadde ikke med meg brevet, så jeg betalte hos ham. I dag skulle jeg kjøpe ny pakke med iso, og viste digitalt at jeg hadde frikort, men hun sa at jeg måtte vise vedtaket, og at det ikke gjalt, og jeg lot brevet om vedtaket bli hjemme, så da betalte jeg 600kr igjen. Hun sa at jeg kan sende kvitteringen til Helfo og få refundert pengene, men jeg forstår ikke hvordan..? Noen som kan hjelpe meg? Hun på apoteket sa at jeg hadde blå resept og ikke frikort, men jeg har jo fått brev som sier vedtak om frikort? Jeg er så forvirra!😩
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #2 Skrevet 17. november 2020 Du scanner inn kvitteringer og sender på e-post til helfo Anonymkode: 1ae47...42e
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #3 Skrevet 17. november 2020 Det står jo i brevet, du får automatisk tilbakebetalt det du har betalt for mye Kommer fra helfo i løpet av noen uker. Anonymkode: aacd4...90e
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2020 De på apoteket sa jo at jeg må sende inn kvitteringen i posten til helfo for å søke om å få pengene refundert? Og jeg har jo kum kvitteringen for apoteket i dag?
trøndermann38 Skrevet 17. november 2020 #5 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står jo i brevet, du får automatisk tilbakebetalt det du har betalt for mye Kommer fra helfo i løpet av noen uker. Anonymkode: aacd4...90e Ikke alltid det skjer automatisk, så lønner seg å sende kvitteringer
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du scanner inn kvitteringer og sender på e-post til helfo Anonymkode: 1ae47...42e Scanne? Skal jeg ikke sende med hele kvitteringen?
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #7 Skrevet 17. november 2020 Just now, Karoline1907 said: Scanne? Skal jeg ikke sende med hele kvitteringen? Ja, du scanner kvitteringen. Da blir jo hele med.... Anonymkode: 1ae47...42e 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #8 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Karoline1907 skrev: Scanne? Skal jeg ikke sende med hele kvitteringen? Du sender digitalt. Ta bilde av kvitteringen hvis du ikke har scanner og legg med som vedlegg i mail. Anonymkode: e3360...db5 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #9 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Karoline1907 skrev: Scanne? Skal jeg ikke sende med hele kvitteringen? Det er lurt å ha den i bakhånd hvis noe skulle skje, for eksempel at den forsvinner i posten. Det du har betalt for mye FØR du fikk innvilget frikort kommer automatisk tilbake i nettbanken din. Det du har betalt for ETTER du har mottatt brevet om frikort sender du til helfo. Du kan for eksempel gjøre det med mobil. Ta bilde av kvitteringene og sende via mail til helfo. Husk at du ikke skal skrive sensitive opplysninger i mailen. Anonymkode: e182e...1e8 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #10 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, Karoline1907 skrev: Scanne? Skal jeg ikke sende med hele kvitteringen? Du kan sende elektronisk via epost. Legg kvitteringen på scanneren din, send bildet i en epost der du oppgir persondata og bankkontonummer til Helfo. Slik fikk vi tilbake penger da sønnen min gikk på isotretinoin for tre år siden. Anonymkode: 7adfc...a9a 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #11 Skrevet 17. november 2020 Og bytt apotek. De siste årene har jeg ikke vært på apotek som ikke selv sender dette direkte til Helfo. Anonymkode: e3360...db5 1
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #12 Skrevet 17. november 2020 Er det ikke dette skjemaet jeg skal fylle ut? Skal jeg printe det ut og sende i posten? Unnskyld for at jeg ikke forstår dette, men er 18 og har aldri hørt om det før😂 1
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #13 Skrevet 17. november 2020 Akkurat nå, Karoline1907 skrev: Er det ikke dette skjemaet jeg skal fylle ut? Skal jeg printe det ut og sende i posten? Unnskyld for at jeg ikke forstår dette, men er 18 og har aldri hørt om det før😂 Oi, det ble et dårlig bilde...
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #14 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og bytt apotek. De siste årene har jeg ikke vært på apotek som ikke selv sender dette direkte til Helfo. Anonymkode: e3360...db5 Både apoteket på Røa og Majorstua sa at jeg skulle gjøre det selv?
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #15 Skrevet 17. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan sende elektronisk via epost. Legg kvitteringen på scanneren din, send bildet i en epost der du oppgir persondata og bankkontonummer til Helfo. Slik fikk vi tilbake penger da sønnen min gikk på isotretinoin for tre år siden. Anonymkode: 7adfc...a9a Takk for svar! Jeg har ikke scanner, men kan jeg ta bilde av kvitteringen? Og hva slags persondata skal jeg skrive?
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #16 Skrevet 17. november 2020 Betyr det brevet jeg fikk at jeg ikke skal betale noe som helst? Det var så rart, for jeg viste digitalt det rosa lille kortet som sier at jeg har frikort, men hun sa at jeg har blå resept. Jeg skjønte ikke det... Og hudlegen min sa at det ikke kom opp digitalt for ham... Men jeg får vel bare begynne å ta med brevet og se hva de sier
trøndermann38 Skrevet 17. november 2020 #17 Skrevet 17. november 2020 1 minutt siden, Karoline1907 skrev: Betyr det brevet jeg fikk at jeg ikke skal betale noe som helst? Det var så rart, for jeg viste digitalt det rosa lille kortet som sier at jeg har frikort, men hun sa at jeg har blå resept. Jeg skjønte ikke det... Og hudlegen min sa at det ikke kom opp digitalt for ham... Men jeg får vel bare begynne å ta med brevet og se hva de sier Er egenandel på blå resept
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #18 Skrevet 17. november 2020 Hvordan skal helfo vite at jeg har frikort? Jeg kan jo ikke bare skrive «Hei, jeg ønsker refusjon for at jeg betalte 600kr for isotretinoin» og legge ved bilde av kvitteringen liksom
Karoline1907 Skrevet 17. november 2020 Forfatter #19 Skrevet 17. november 2020 2 minutter siden, trøndermann38 skrev: Er egenandel på blå resept Ja, men jeg fikk jo brev om frikort, så da skal jeg vel ikke betale noen egenandel? Syntes bare det var rart at hun på apoteket og legen min ikke fikk det opp...
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 Penger som er betalt for mye på frikort får du atuomatisk tilbake. Penger du har betalt for medisiner du har individuelt vedtak på, må du søke om for å få tilbake. Du trenger spesifiserte kvitteringer, der det står hvilken medisin det gjelder. Dette står ikke på vanlige apotekkvitteringer, du må be om å få den spesifisert - dette kan de gjøre i etterkant om du går tilbake til det apoteket du har handlet på. Apoteket har også skjemaet som du må sende inn til HELFO Anonymkode: c7cc2...df0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå