Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppdaget dere at dere hadde det..?
Hadde dere regelmessig mens og el-test? 
Hvilke symptomer? 

Anonymkode: 3e726...21e

Skrevet

Oppdaget i slutten av tenåra. Uregelmessig/fraværende menstruasjon og abnormal hårvekst var de viktigste symptomene her. Innvendig ultralyd viste cyster på eggstokkene.

Har i voksen alder nesten aldri hatt spontan menstruasjon så har fremkalt blødning med medikamenter i ny og ne (i perioder jeg ikke gikk på prevensjon, fordi det ikke er anbefalt å gå for lenge uten å blø).

Er gravid nå, takket være behandling med provera og femar.

Anonymkode: 45c50...049

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke symptomer? 

Ble oppdaget da jeg tok en undersøkelse pga at jeg ikke ble gravid. Tok en undersøkelse igjen hos en annen behandler noen mnd etter og da hadde jeg visst ikke pcos likevel. 
Symptomer var egentlig bare lang syklus. Ble gravid uten hjelp litt etterpå.

Skrevet

Oppdaget det da jeg sluttet på p-piller som 25-åring og ville prøve på nr.2. Veldig rar syklus, uregelmessig med rare blødninger. Fant cyster på UL da jeg gikk til gynekolog etter 4-5 måneder.

Har fått to barn og opplevd fire aborter etter dette.

Skrevet

Fikk diagnosen av gynekolog da jeg var 17 år. Tok vaginal ultralyd og fikk påvist cyster på eggstokkene. 
Har alltid hatt regelmessig mens. 
Mine symptomer er blant annet overvekt, økt hårvekst (hirsutisme) og hormonell akne (gått på isotretinoin kur, så det er ikke et problem lenger). 

Anonymkode: a45ff...103

Skrevet
På 17.11.2020 den 10.26, AnonymBruker skrev:

Hvilke symptomer? 

Gynekolog da jeg var på utredning fordi vi prøvde å bli gravide.

Ja, etter noen sykluser hadde jeg endelig det.

PCO for min del viste seg ved cyster på eggstokkene, mange egg og uregelmessige sykluser liker etter ppilleslutt. MEN alt forsvant etter at jeg fødte. Da var alt bra, ingen PCO lenger. Gynekologn sa det av og til skjer. Jeg var forøvrig tynn, og er det enda.

Anonymkode: b3d24...188

Skrevet

Jeg fikk diagnosen i tidlig 20-årene pga. manglende menstruasjon. Jeg tror jeg gikk 9 måneder uten mensen før jeg dro til legen, ble henvist til gynekolog, og fikk bekreftet PCOS. Ingen cyster, kun hormonforstyrrelse. Ble satt på Diane.

Jeg har fremdeles ikke regelmessig mens eller eggløsning, går nå på letrozol.

Symptomene mine er hovedsakelig uregelmessig/manglende mens og noe økt behåring. Samt overvekt med det jeg forstår er PCOS-typisk vektfordeling (altså mest på magen).

Skrevet

Jeg fant ut av det når jeg var 27 år i forbindelse med at jeg byttet fra p-piller til p-stav. Fikk plutselig skjegg, akne som måtte behandles med medikamenter og kremer samt. Vekt som gikk opp/ned uten at jeg endret kosthold. Henvist til hudspesialist for akne så henvist til Gynekolog hvor jeg fikk bekreftet diagnose hvor hun sa jeg mest sannsynlig har hatt det hele livet men p-pillene har holdt symptomene i sjakk. 

Symptomene før var smerter når cystene sprakk, vekt som var vanskelig å kontrollere ellers ingenting annet når jeg gikk på p-piller

Nå er jeg ikke på prevensjon fordi vi ønsker å bli gravide og nå ser jeg at jeg har uregelmessig menstruasjon, kviser og økt hårvekst 🥵 (og jeg blir jo fader aldri gravid!!) 

Skrevet

Cyster på eggstokker, overvekt, økt hårvekst, manglende eggløsning. 

Anonymkode: 75fde...2e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...