Gjest Piper Skrevet 5. august 2005 #41 Del Skrevet 5. august 2005 Hvis man skal betale for husleie + strøm så må man ha seperat måler. Mulig jeg formulerte meg litt klønete. ← Egen måler på begge soverommene, og en felles på felles arealet? er det det du mener? er det ikke da enklere å dele strømregningen i to? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2005 #42 Del Skrevet 5. august 2005 Du kan jo ikke ha separat måler for to personer som bruker samme kjøkken og bad og stue!! Det er fysisk umulig! ← Hehe..nei sier du det? Kanskje man ikke kan betale for seperat strøm da..? Poenget er at hvis kontrakten sier at man betaler for strømforbruk i tillegg til husleie, så må man vite forbruket. Vet man ikke forbruket, så må en bake strømprisen i husleien. Husleie skal alltid være et fast beløp. Nå bør det være forklart bra nok. Husleieloven er ikke spesielt lang. Alle burde lese den.. (men jeg forstår plutselig hvorfor forliksrådet er fult av husleietvister) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 5. august 2005 #43 Del Skrevet 5. august 2005 Jøss, der klarte vi å få til en aldri så liten KG-krangel, eller hva jeg skal kalle det i dette forumet også, gitt! Ikke dårlig! Har ikke noe mer å si i denne tråden egentlig, bortsett fra at jeg takker for alle innspill, og skal tenke på saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokalven Skrevet 5. august 2005 #44 Del Skrevet 5. august 2005 Vil anbefale å lese denne artikkelen om skattefritak på utleieinntekter: http://www.dinside.no/php/art.php?id=88261 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. august 2005 #45 Del Skrevet 5. august 2005 Hehe..nei sier du det? Kanskje man ikke kan betale for seperat strøm da..? Poenget er at hvis kontrakten sier at man betaler for strømforbruk i tillegg til husleie, så må man vite forbruket. Vet man ikke forbruket, så må en bake strømprisen i husleien. Husleie skal alltid være et fast beløp. Nå bør det være forklart bra nok. ← Så klart kan man ikke vite forbruket på forhånd, men det betyr ikke at strømmen må bakes inn i leieprisen. Fra loven du mener alle bør lese: "Leien skal fastsettes til et bestemt beløp. Det kan likevel avtales at utleierens utgifter ved forbruk av elektrisitet og brensel skal fordeles forholdsmessig mellom brukerne av eiendommen". Så i en avtale skrives det ned at kostnad ifm. el-forbruk deles likt mellom brukerne av leiligheten (da leietaker og utleier). http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-003.html#3-4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. august 2005 #46 Del Skrevet 7. august 2005 Hvis du har en treroms... Og h*n skal ha ett soverom og du skal ha ett soverom... Og alt annet skal deles...... Da ville jeg helt klart holdt strømmen utenfor og delt den på to hver gang den forfalt. Det sier seg selv at dere vil bruke omtrent like mye strøm. Jeg ville hatt klare vaskeavtaler for hele leiligheten (med unntak av privatrom naturligvis) og klare regler på hvordan man skal forholde seg hvis en har besøk på stua.......... Hvor stor er leiligheten? Forskjell på leien om det er 50 eller 100...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemor Gull Skrevet 9. august 2005 #47 Del Skrevet 9. august 2005 En ting er hva som er praktisk for deg, en annen ting er hva som faktisk er lovlig.. Det med vasking feks, er ikke lov. ← Ikke lov? Skal ikke leieboeren være med på å vaske stua/kjøkkenet h*n bruker? H*n bor jo ikke på hotell ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. august 2005 #48 Del Skrevet 9. august 2005 Sånn litt uten om, ble det stilig med rød vegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 10. august 2005 #49 Del Skrevet 10. august 2005 Ja, veggen ble kjempeflott! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå