Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å ta førerkort

Arwen

Anbefalte innlegg

Jeg har erfart at kjørelærere holder deg igjen.

Jeg hadde en som gjorde det.. terpet på de samme tingene gang på gang.. (selv om jeg kunne dem) byttet kjøreskole + lærer.. han skjønte ingen ting hvorfor jeg ikke hadde ahtt oppkjøring og bestilte time til meg med en gang.. og 2 mnd senere hadde jeg lappen (var lang ventetid på dette)da rakk jeg samtidig å få med meg mørekkjøringa.. så jeg slapp og ta det etter å ha fått lappen

Har også pratet med andre som har hatt den samme læreren og de er også veldig misfornøyd med han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er såpass gammel at jeg rakk å få sertifikat før all verdens obligatoriske ting ble innført. Så jeg hadde en kjøretime, langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring før jeg kjørte opp.

Det viste seg å ha sine fordeler å ha frest rundt på skogsbilveier fra 12-årsalderen.

:sjarmor:

Samme her, bortsett fra at jeg ikke hadde mørkekjøringa. ( Den er jo litt vanskelig å gjennomføre i Nord-Norge på sommeren :ler: )

Sertifikatet kostet meg 1180;- :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sertifikatet kostet meg 1180;-  :)

Oi oi!! Slikt er ikke mulig lenger nå.. Jeg kunne også å kjøre før jeg kjørte opp og hadde bare det obligatoriske (for 8 år siden) og det kostet meg flere tusen den gang (7-8000 mener jeg å huske)

Og nå har det blitt ennå verre.. Litt teit synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk førerkort for litt over et år siden og hadde da holdt på i rundt 10 måneder. Det var ikke fordi jeg var spesielt treg, men fordi jeg hadde begrenset med midler å bruke til dette formål i måneden og fordi jeg ikke øvelseskjørte privat i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på kjøreskolen etter skolestart på høsten en gang (september tror jeg), og fikk lappen 3. november. Hadde aldri kjørt før, og kjørte heller ikke noe utenom kjøretimene mens jeg tok lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel mye å si hvor ofte man kjører også. Kan foreløpig ha så mange timer jeg vil, kjørelæreren har ikke så mange elver enda. 27 august kan jeg øvelseskjøre med mannen min så da blir det mye kjøring på meg. Kanksje jeg klarer det før jul *håpe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og på de stedene det er veldig lang ventetid på oppkjøring (her på romeriket vet jeg at man må vente 2-3mnd enkelte steder) bruker man gjerne noen ekstra timer emsn man venter på oppkjøring..

unødvendig? ja veldig...

når jeg fikk lappen for snart 4 år siden var det 2 mnds ventetid her.. og i dag er det enda verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det nesten ikke ventetid, søsteren min ventet 2 uker tror jeg (for 1 mnd siden) Kanskje mange i Oslo som vil kjøre opp på Romerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

jeg kjørte en del med mamma og stefaren min, før jeg begynte på en kjøreskole.

Hadde 8timer + det obligatoriske glattkjøring, mørkekjøring etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja om de fra oslo velger å komme ut hit for å ha oppkjøring.

Tviler egentlig på det.. da 14 av 18 ruter herifra er inn til oslo (og nå er det vistnok snakk om å bare ha ruter inn til oslo i følge "smågutta" på jobben min.)

det som var problemet mens jeg holdt på var at da skulle det ble moms på oppkjøring(eller det var også) da ville jo folk ha oppkjøring fortest mulig for å slippe dete..

nå er det visntok at de har nedlagt oppkjøring fra den traffstasjonen på jessheim og da har de bare lillestrøm igjen (som jeg kjørte i fra) g når hele romeriket skal kjøre fra et std blir det jo fort kø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Mener jeg hadde 9 kjøretimer + langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring, "tentamen" og oppkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vel rundt tre måneder fra første kjøretime, til jeg stod med lappen i hånda. Hadde kjørt litt med pappa på forhånd, men ikke mye og bare på landevei! Antar at jeg brukte 12-13 kjøretimer med kjøreskolen, da ikke iberegna det obligatoriske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 kjøretimer, langkjøring, mørkekjøring, glattkjøring. Og en gammel firhjulstrekk og skog utenfor huset siden 16 årsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg kjørte en god del med mamma og pappa før eg hadde min første kjøretime.

Hadde vel 5-10 vanlige tima (kjørelæraren holdt meg igjen! Dust!) utenom det obligatoriske. Var 18 år og 13 dagar då eg kjørte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jeg strøk i dag... Men det var fortjent.. hehe.. Men det er frustrerende for det!

Huff da :( Jeg har hatt ganske mange kjøretimer alt, men er innstilt på at jeg må ha maaaange flere - er ikke noe særlig flink :ler: tar den tiden jeg trenger jeg, orker ikke stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Første kjøretime 28.sept, oppkjøring 14.des, så 2,5 mnd (hadde kjørt av og på i 4-5år, dog minimalt)

Anonym poster: 44dc80b056599c580a087d42a4d459e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å øvelseskjøre med foreldrene mine da jeg var 16, og begynte på kjøreskole ca. et halvt år før 18-årsdagen og tok lappen på bursdagen min :)

Hadde veldig få timer i begynnelsen og så gradvis mer intensivt etterhvert som oppkjøringen nærmet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra jeg begynte på de forferdelige teorikursene på kjøreskolen til jeg hadde bestått oppkjøring gikk det 9 mnd. Hadde jeg bestått på første forsøk hadde det gått 8 mnd. Var litt uheldig med kjørelærer som var sykemeldt med lungebetennelse i 3 uker, men det tok likevel lang tid! Jeg betalte nesten 50 000 kr, hadde aldri fått det billigere enn 25.000 uansett hvor fantastisk begavet jeg hadde vært å kjøre, da det var så jævlig mye obligatorisk: teorikurs trinn 2, obligatorisk veiledningstime trinn 2, teori trinn 3, forbikjøring, glattkjøring, obligatorisk veiledningstime trinn 3, langkjøring, kartkjøring, kjøretentamen, kjøreeksamen + nok kjøretimer til å gå igjennom alt på planen, læreren kunne ikke gå ut i fra at jeg kunne noe uten å sjekke, så alle punkter måtte gjennomgås..

Anonym poster: 0858c0afd9869b998ecdce86849fcaec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...