Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å studere?

Er det sent å begynne når man er 21 år?

Anonymkode: a23af...49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er nok ganske nær snittet på førstegangsstuderende. 

Anonymkode: bc48f...024

• Liker 6
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Absolutt ikke for sent, masse lykke til :)

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldri for sent å studere.. Til og med godt voksne folk tar opp studier.

Er 32 og skal ta opp studie igjen til neste år.

Anonymkode: 5d057...34a

• Liker 4
Skrevet

Startet når jeg var 28. 21 er jo ingenting, vi har folk i klassa som er over 40. 

Anonymkode: 365c6...54d

• Liker 2
Skrevet

20 år

Jeg syntes at det er en ungt. 😊 Jeg har flere i klassen som er 25+ osv..  I år har vi en mor i 40-årene med barn og. 

Anonymkode: fb4d5...e8a

• Liker 1
Skrevet

Begynte på min andre utdannelse da jeg var 22. Ikke for sent!! 

Anonymkode: 92431...169

Skrevet

33 

Anonymkode: 6b322...2f7

• Liker 1
Skrevet

Første gang jeg begynte å studere var jeg 18 år, fylte 19 år det året. Deretter tok jeg/begynte på nye grader da jeg var 25 og 28. I fjor begynte jeg å studere igjen, altså da jeg var 33 år. Begynte på noe nytt i år også, og da var jeg 34 år. 

Man er aldri for gammel til å studere. :)

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldri for sent å studere.. Til og med godt voksne folk tar opp studier.

Er 32 og skal ta opp studie igjen til neste år.

Anonymkode: 5d057...34a

Samme her! 😁 Ikke for seint ts.

Anonymkode: 8576c...648

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, altfor sent, man går av med pensjon når man fyller 25 år, så du får ikke noe igjen av å begynne å studere som 21-åring, nei.

Anonymkode: b94c2...f2c

• Liker 9
Skrevet

Første gang var jeg 19 år og ser nå at jeg hadde trengt et par år til for å bli en bedre og mer moden student. Jeg har begynt på en helt ny grad nå som 39-åring og storkoser meg. Finnes flere eldre enn meg på studiet også. Aldri for sent! :)

Anonymkode: b2062...970

Skrevet

Jeg tok en bachelor da jeg var 21, men angret på studiet og hatet jobben. Startet på en mastegrad da jeg var 26 og var dermed ferdig da jeg var 31. Så nei, absolutt ikke for sent :)

Anonymkode: 4be45...081

Skrevet

21 år er jo ingenting. Jeg er 26 år, og kommer ikke til å begynne før jeg har tatt opp de fire karakterene jeg mangler. Kommer mest sannsynlig til å være 27 eller 28 når jeg starter.

Min samboer tok først fagbrev, jobbet litt, tok opp fag, og er nå tre år inn i et studie som 28-åring.

Mange venter lenger enn 21 før de starter på første studie, og mange tar ny eller videre utdanning etter den første.

Skrevet

Jeg var 19 da jeg begynte på tannlegestudiet. De fleste var i midten av 20-årene. Vi var en liten gjeng som kom rett fra vgs. Også var det en liten gjeng over 30. Så du er nok gange gjennomsnittlig. Eneste er utdannelser man tar på vgs-nivå (elektriker, sekretærer osv), der vil du jo naturligvis være mer voksen enn de fleste. Men for sent?? Absolutt ikke:)

Anonymkode: 15100...111

Skrevet

TS her.

Det er det at jeg begynte å studere i år (20 år), og jeg liker ikke studiet så jeg vil bytte. Men da må jeg jo også begynne på nytt neste år. Kommer ikke til å være ferdig utdannet før jeg er 26 da:/

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Det er det at jeg begynte å studere i år (20 år), og jeg liker ikke studiet så jeg vil bytte. Men da må jeg jo også begynne på nytt neste år. Kommer ikke til å være ferdig utdannet før jeg er 26 da:/

Tro meg, det er bedre å være ferdig "sent" med et studie man liker enn å bli ferdig tidlig med et studie man ikke liker. Kanskje ender du opp med å måtte begynne på nytt og ikke bli ferdig før i 30-årene som meg.

Anonymkode: 4be45...081

• Liker 2
Skrevet

Når jeg var 18 og når jeg var 27.

Anonymkode: 9aeba...3e2

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Det er jo bare 1 år forskjell så fremt du kommer inn på studie neste år som planlagt. Jeg var 20 når jeg begynte og en av de yngste i "klassen". Så å være ferdig når du er 26 er fortsatt veldig tidlig. Hva går du nå da? Klarer du å fullføre året (60 studiepoeng) så får du også 2 tillegspoeng hvis du konkurrerer i ordinær kvote :)

Anonymkode: ab365...d58

Skrevet

18. Og det er helt normalt å ikke begynne før man har passert 20. Folk tar friår, er i militæret, jobber litt, samler poeng for å komme inn, ombestemmer seg mtp hva de vil studere, osv osv. 

Anonymkode: 024c5...322

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...