AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #1 Del Skrevet 16. november 2020 Hei! Jeg lurer på om det er noen i samme situasjon som har vært hos gynekolog og fått beskjed om at du har litt mer eggposer enn normalt? I følge gynekologen så er drt normalt at før hver eggløsning så er det 5-6 egg som skal bestemme seg for hvilket egg som skal befruktes, men siden jeg har så mange egg, så er det vanskelig for eggene og bestemme seg for ett egg som skal befruktes, så derfor er det ikke sikkert jeg har eggløsning hver måned Jeg driver derfor med å sjekke hver måned om jeg får eggløsning, og denne måneden fikk jeg 2 klart positive eggløsningstester samme dag, pluss fikk menssmerter. Sist måned var eggløsningstestene negative, men en av dem var litt sterk, så kan være den var positiv, litt usikker. Har du fått beskjed om at du har mye egg? Mer enn det som er «mest vanlig»? Og betydde det for deg at du ikke fikk eggløsning hver måned? Kan jeg fremdeles ha eggløsning hver måned pga det?🤔 Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #2 Del Skrevet 16. november 2020 Da har du vel PCO -poly cystiske ovarier? Det har jeg ja. PG det er ganske vanlig å ha det. Det gjør gjerne menssyklusen din ustabil. Og det gjør det vanskeligere å blir gravid om man har uregelmessig eller manglende eggløsning. Anonymkode: 54156...e3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #3 Del Skrevet 16. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du vel PCO -poly cystiske ovarier? Det har jeg ja. PG det er ganske vanlig å ha det. Det gjør gjerne menssyklusen din ustabil. Og det gjør det vanskeligere å blir gravid om man har uregelmessig eller manglende eggløsning. Anonymkode: 54156...e3f Jeg fikk aldri noen diagnose, men det kan stemme ja jeg har uregelmessig menstruasjon, og sterke magesmerter ved menstruasjon. Jeg fikk beskjed om å ta eggløsningstester for å se om jeg får eggløsning hver måned, og om jeg ikke fikk eggløsning hver måned kunne jeg ta kontakt igjen, så kunne de på klikikken hjelpe meg å få eggløsning for å bli gravid.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #4 Del Skrevet 16. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du vel PCO -poly cystiske ovarier? Det har jeg ja. PG det er ganske vanlig å ha det. Det gjør gjerne menssyklusen din ustabil. Og det gjør det vanskeligere å blir gravid om man har uregelmessig eller manglende eggløsning. Anonymkode: 54156...e3f Men ved PCO -poly cystiske ovarier, da har man ikke eggløsning i det hele tatt? jeg fikk positiv eggløsningstest tidligere denne måneden, men kan den da være falsk, og at egget aldri ble sluppet? Bør man kontaktet vanlig fastlege om man mistenker den sykdommen? Ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #5 Del Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk aldri noen diagnose, men det kan stemme ja jeg har uregelmessig menstruasjon, og sterke magesmerter ved menstruasjon. Jeg fikk beskjed om å ta eggløsningstester for å se om jeg får eggløsning hver måned, og om jeg ikke fikk eggløsning hver måned kunne jeg ta kontakt igjen, så kunne de på klikikken hjelpe meg å få eggløsning for å bli gravid.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Så rart... Har forstått det slik at man kan ikke påvise eggløsning med eggløsningstester, de bare indikerer at kroppen prøver på det. Så noen av oss kan få utslag flere ganger, og noen av oss har så kort topp at vi ikke får fanget det opp med å teste (men kan ha hatt EL likevel). Ville bedt om en blodprøve en uke etter du har hatt positiv EL-test for å sjekke om progesteronnivået tyder på at du har hatt eggløsning Anonymkode: b5910...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #6 Del Skrevet 16. november 2020 Mange med PCO har forhøyet LH så kan få svakt utslag uansett. Ikke alltid lett dette her😅 Anonymkode: b5910...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #7 Del Skrevet 16. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så rart... Har forstått det slik at man kan ikke påvise eggløsning med eggløsningstester, de bare indikerer at kroppen prøver på det. Så noen av oss kan få utslag flere ganger, og noen av oss har så kort topp at vi ikke får fanget det opp med å teste (men kan ha hatt EL likevel). Ville bedt om en blodprøve en uke etter du har hatt positiv EL-test for å sjekke om progesteronnivået tyder på at du har hatt eggløsning Anonymkode: b5910...08a Takk for svar ja det er sikkert lurt. Kan jeg da bli henvist fra fastlegen eller skal jeg kontakte samme fertilitetsklinikk som jeg kontaktet sist gang? Da kontaktet jeg klinikken uten noen henvisning, så det ble ganske dyrt.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #8 Del Skrevet 16. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange med PCO har forhøyet LH så kan få svakt utslag uansett. Ikke alltid lett dette her😅 Anonymkode: b5910...08a Ja jeg leste om det nå.. så da er det jo vanskelig alle rundt meg blir gravide nå, uten å måtte prøve i lang tid, så dumt at det skal være sånn ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 16. november 2020 #9 Del Skrevet 16. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ja det er sikkert lurt. Kan jeg da bli henvist fra fastlegen eller skal jeg kontakte samme fertilitetsklinikk som jeg kontaktet sist gang? Da kontaktet jeg klinikken uten noen henvisning, så det ble ganske dyrt.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Ta kontakt med fastlegen og spør om henvisning til gynekolog. Behandling privat er dyrt som du sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #10 Del Skrevet 16. november 2020 Jeg fikk det beskjed. Vi har flere tvillinger i familien, så jeg tror det er derfor. Har hatt positive el-tester hver mnd. Testet kun på ettermiddag da. Gravid 4 ganger på under 3 år. Så ingen problem med reproduksjon. Anonymkode: b75b9...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #11 Del Skrevet 16. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar ja det er sikkert lurt. Kan jeg da bli henvist fra fastlegen eller skal jeg kontakte samme fertilitetsklinikk som jeg kontaktet sist gang? Da kontaktet jeg klinikken uten noen henvisning, så det ble ganske dyrt.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Fikk ikke med meg om du skrev hvor lenge dere har prøvd? Dere har jo rett på oppfølging om det har gått en stund. Så ville begynt hos fastlegen ja Anonymkode: b5910...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #12 Del Skrevet 16. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Men ved PCO -poly cystiske ovarier, da har man ikke eggløsning i det hele tatt? jeg fikk positiv eggløsningstest tidligere denne måneden, men kan den da være falsk, og at egget aldri ble sluppet? Bør man kontaktet vanlig fastlege om man mistenker den sykdommen? Ts Anonymkode: fccec...9ab Det spørs vel hvor hardt man er rammet tror jeg.. Kan ha noen ganger og andre ganger ikke. Men det er tabletter å få for å få eggløsning og mer regelmessig syklus Anonymkode: 54156...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #13 Del Skrevet 16. november 2020 Positiv el test betyr uansett ikke at ett egg slippes Anonymkode: c8395...301 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #14 Del Skrevet 16. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke med meg om du skrev hvor lenge dere har prøvd? Dere har jo rett på oppfølging om det har gått en stund. Så ville begynt hos fastlegen ja Anonymkode: b5910...08a Jeg har gått uten p-piller i over 1 år (sluttet i oktober i fjor) , men begynnte ikke aktivt med eggløsningstester før 3 måneder siden, og du må vel ha prøvd «aktivt» med å bli gravid i ett år først? Jeg hadde ikke noen ting kontroll på hvordan syklusen min var før jeg lastet ned en app for å legge inn når mensen begynnte og sluttet, men har hatt uregelmessig mensen helt siden p-pille slutt. Har mensen hver måned men ulik lengde og hvor kraftig den er osv. Men båfe meg og samboer føler vi har orøvd leenge uten å bli gravid vi har jo samleie regelmessig.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #15 Del Skrevet 16. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det spørs vel hvor hardt man er rammet tror jeg.. Kan ha noen ganger og andre ganger ikke. Men det er tabletter å få for å få eggløsning og mer regelmessig syklus Anonymkode: 54156...e3f Åja 😊 hvis det finnes tabletter for en mer regelmessig syklus så høres det veldig greit ut😅 og tablett for eggløsning hvis det viser seg at egget ikke slipper. Kanskje jeg burde gå til fastlegen å bli henvist til en klinikk, og få hjelp. Men usikker på hvordan det er da vi ikke har prøvd «aktivt» i 1 år. Jeg begynnte med eggløsningstester for 3 mnd siden, men sluttet på p-piller i oktober ifjor for å prøve å bli gravid, og har hatt samleie med samboeren regelmessig. Ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #16 Del Skrevet 16. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Positiv el test betyr uansett ikke at ett egg slippes Anonymkode: c8395...301 Nei helt sant jeg fikk 2 positive tester den dagen + smerter i mage og rygg som minnet veeldig på menssmertene jeg pleier å få. Så er ikke sikker Ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #17 Del Skrevet 17. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Åja 😊 hvis det finnes tabletter for en mer regelmessig syklus så høres det veldig greit ut😅 og tablett for eggløsning hvis det viser seg at egget ikke slipper. Kanskje jeg burde gå til fastlegen å bli henvist til en klinikk, og få hjelp. Men usikker på hvordan det er da vi ikke har prøvd «aktivt» i 1 år. Jeg begynnte med eggløsningstester for 3 mnd siden, men sluttet på p-piller i oktober ifjor for å prøve å bli gravid, og har hatt samleie med samboeren regelmessig. Ts Anonymkode: fccec...9ab Å prøve aktivt vil si å ha regelmessig, ubeskyttet samleie Man MÅ ikke bruke eggløsningstester for å prøve aktivt. Anonymkode: 54156...e3f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #18 Del Skrevet 17. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått uten p-piller i over 1 år (sluttet i oktober i fjor) , men begynnte ikke aktivt med eggløsningstester før 3 måneder siden, og du må vel ha prøvd «aktivt» med å bli gravid i ett år først? Jeg hadde ikke noen ting kontroll på hvordan syklusen min var før jeg lastet ned en app for å legge inn når mensen begynnte og sluttet, men har hatt uregelmessig mensen helt siden p-pille slutt. Har mensen hver måned men ulik lengde og hvor kraftig den er osv. Men båfe meg og samboer føler vi har orøvd leenge uten å bli gravid vi har jo samleie regelmessig.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Altså, tipper det er flust av folk som lyver på seg 1 år selv om de ikke har vært av prevensjon så lenge som du har Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ta kontakt nå. Dessuten har du jo grunn til å tro at dere kan trenge litt hjelp. Anonymkode: b5910...08a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #19 Del Skrevet 18. november 2020 På 17.11.2020 den 8.01, AnonymBruker skrev: Altså, tipper det er flust av folk som lyver på seg 1 år selv om de ikke har vært av prevensjon så lenge som du har Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å ta kontakt nå. Dessuten har du jo grunn til å tro at dere kan trenge litt hjelp. Anonymkode: b5910...08a Tusentakk for svar😊 det er nok det ja, jeg har tenkt på det🤔 tror jeg skal prøve å ta kontakt så raskt fastlegen min har blitt byttet (1.desember). Jeg og samboeren min mister jo troen på at vi i det hele tatt kan bli gravide, for det skjer jo aldri, hver måned kommer mensen og vi blir skuffet.. Ts Anonymkode: fccec...9ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå