Gå til innhold

......


Gjest Kristina S.

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Angelheart2 skrev:

Sissel Kyrkjebø er da en MYE bedre sanger enn Ravnen. dessuten stemmer ikke dialekten og måten hun snakker på. 
Men er ellers helt enig i at det er skummelt å henge seg opp i spesielle personer, for, som jeg skrev tidligere, da har man en tendens til å få hintene til å passe med den personen uansett. 

det er veldig lett å synge dårligere enn det man egentlig gjør da. Vil tro at minst en deltager er proff sanger, og de fleste er ganske gjenkjennelige når de synger sånn som de vanligvis gjør. De aller fleste har jo et særpreg, så i en gjettekonkurranse er det naturlig at man synger annerledes/dårligere. 

Anonymkode: 5d02b...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil også tro at mange har forandret dialekten sin og måten å snakke på, ellers ville det jo vært ekstremt lett å gjette. 

Anonymkode: 5d02b...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

vil også tro at mange har forandret dialekten sin og måten å snakke på, ellers ville det jo vært ekstremt lett å gjette. 

Anonymkode: 5d02b...fae

Ja, og seieren for deltakerne er vel nettopp å mestre det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sally-Go-Round skrev:

Ja, og seieren for deltakerne er vel nettopp å mestre det? 

ja ikke sant, er hintene man må gå etter og ikke bry seg så mye om dialekt og sangprestasjon. Alle kan jo snakke bokmål, eller synge under sitt nivå. 

Anonymkode: 5d02b...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristina S.
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flere hint etter at nrk.no stilte noen av deltagerne spørsmål:

Enhjørningen sier: "husk at dette er en gjettekonkurranse. Kan jo hende at noen fordreier sangstemmen sin, slik at man ikke nødvendigvis skal kjenne den igjen. Her kan man bli lurt trill rundt". På spørsmål om hun synes det er vanskelig å holde deltagelsen skjult svarer hun "...når folk spør hvordan det går svarer jeg at jeg har det fint, men at jeg savner å ha noe å gjøre". Det at ingen aner hvem hun er gir henne også en kriblende, barnslig, ædda-bædda-følelse. 

Ravnen sier at hun håper på edelt metall, helst av edleste sort. Det er vel ingen som tar meg for å være en vanlig kråke vel? Da gjetter de feil. 

Vikingen påpeker at ikke alle er proffe sangere. 

 

Anonymkode: 5d02b...fae

Lagt ved link til artikkelen i HI :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elgen: "vært ute en mainatt" man sier da ikke det? Tenker at dersom det er M.Bailey så kan det tolkes som at han på Skal Vi Danse dansa med Mai.

Anonymkode: 4c68b...5ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ravnen viftet med et rødt flagg med figuren av en svart fugl på i første episode. (Visuelt hint)

det er ikke albanske flagget. Noen som vet hva det flagget kan representere? Det må være viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kitcat skrev:

Ravnen viftet med et rødt flagg med figuren av en svart fugl på i første episode. (Visuelt hint)

det er ikke albanske flagget. Noen som vet hva det flagget kan representere? Det må være viktig. 

Er ikke det et sånt ravneflagg eller hva jeg skal si?
Googlet det og fikk opp noe som heter "raven banner". Det er ganske så likt:)
"The raven banner (Old Norse: hrafnsmerki; Middle English: hravenlandeye) was a flag, possibly totemic in nature, flown by various Viking chieftains and other Scandinavian rulers during the 9th, 10th and 11th centuries."
(Wikipedia)

Anonymkode: e033e...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det et sånt ravneflagg eller hva jeg skal si?
Googlet det og fikk opp noe som heter "raven banner". Det er ganske så likt:)
"The raven banner (Old Norse: hrafnsmerki; Middle English: hravenlandeye) was a flag, possibly totemic in nature, flown by various Viking chieftains and other Scandinavian rulers during the 9th, 10th and 11th centuries."
(Wikipedia)

Anonymkode: e033e...1df

Da kan jo det tolkes som at hun «representerer» seg selv og sin art(nasjon) i noe kanskje? Ref i OL så bører man jo flagget til nasjonen sin?

Anonymkode: 0b718...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det et sånt ravneflagg eller hva jeg skal si?
Googlet det og fikk opp noe som heter "raven banner". Det er ganske så likt:)
"The raven banner (Old Norse: hrafnsmerki; Middle English: hravenlandeye) was a flag, possibly totemic in nature, flown by various Viking chieftains and other Scandinavian rulers during the 9th, 10th and 11th centuries."
(Wikipedia)

Anonymkode: e033e...1df

Jo det stemmer. Flagget Norge hadde før kristendommens inntog. Svart ravn på hvit bunn i fred, svart ravn på rød bunn i krig. Flagget ble båret først i krigende tropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kitcat skrev:

Jo det stemmer. Flagget Norge hadde før kristendommens inntog. Svart ravn på hvit bunn i fred, svart ravn på rød bunn i krig. Flagget ble båret først i krigende tropper.

Så hun er «i krig» da?

Anonymkode: 0b718...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det Ravnen som viste frem 4 kort fra kortstokk i program 1. Ess, nier, åtter og ess. Altså 1981. Fødselsår? 

Anonymkode: ea36e...49c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det Ravnen som viste frem 4 kort fra kortstokk i program 1. Ess, nier, åtter og ess. Altså 1981. Fødselsår? 

Anonymkode: ea36e...49c

Ja. Tenkte først hun kanskje holdt på med noe kortspill, poker ellernoe, men de har jo neppe uansett valgt tilfeldige kort, så tallene må jo bety noe. 

Anonymkode: 0b718...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det Ravnen som viste frem 4 kort fra kortstokk i program 1. Ess, nier, åtter og ess. Altså 1981. Fødselsår? 

Anonymkode: ea36e...49c

Ja, det stemmer. Vil tro det er noe med det årstallet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2020 den 13.59, AnonymBruker skrev:

Tror mange har låst seg litt fast på sportskommentator. Nå bare kaster jeg et forslag ut i luften, men KAN det være Sissel Kyrkjebø? 

- Når det ringes inn til seremoni flyr jeg avgårde på tokt: hun har opptrådt på flere OL åpnings- og avslutningseremonier. Hennes store gjennombrudd var "olympiahymnen" under Lillehammer OL, og "se ilden lyse".

- fakkelen i introen kan også være at det har mer med OL seremonier å gjøre, enn selve OL

- bygget rede over hele verden, men har nå bygget det siste redet med ravneflokken sin: Sissel har jo bodd over hele verden, men flyttet for noen år siden tilbake til Norge for å prioritere døtrene sine. 

- vunnet gull: hun har vunnet flere priser, bl.a årets spellemann.

- fra gren til gren kan være ulike sjangre innen musikk

- ravnekostyme: hun er gift med Ernst Ravnaas. (ref. nrk no: deltagerne valgte kostymene selv, og Ravnen er ikke i tvil om at hun gjorde det beste valget)

Aner ikke noe om familietreet, men det viser jo at hintene kan stemme på veldig mange, tror ikke man skal låse seg så fast i Anne vs. Karen Marie feks... 

Anonymkode: 5d02b...fae

Sissel har sikkert reist over hele verden og opptrådt, men kun bodd i København før hun flyttet tilbake til Norge. 

Anonymkode: a9728...675

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kitcat skrev:

Ja, det stemmer. Vil tro det er noe med det årstallet ja.

Anne Rimmen er født i 1981

Anonymkode: ea36e...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det Ravnen som viste frem 4 kort fra kortstokk i program 1. Ess, nier, åtter og ess. Altså 1981. Fødselsår? 

Anonymkode: ea36e...49c

Kan også være gjennombruddsår, eller at noe annet vesentlig skjedde det året for personen. 

Anonymkode: 5d02b...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kristina S. skrev:

Har ikke funnet det tegnet på ravnens intro.

I det første programmet, helt i begynnelsen, introen til selve programmet

Anonymkode: 0b718...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen flere hint til ravnen:

-finner vakre ting på rare steder
-har alltid vært innsvøpt i lys men nå vil jeg belyse mine skjulte sider

-leker godt med de større fuglene når de er i sitt rette element

-har vært med lenger enn de fleste i min gren, uansett kjønn, uten at det har noe å si
-flyr fra gren til gren for å få oversikt over hvor det glitrer

 

Anonymkode: 0b718...2e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...