Gå til innhold

fossilbilers fremtid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, mmartine skrev:

Jeg er på elbil nr 2. Hadde først en hyundai ioniq og nå har jeg en audi e-tron. Kunne ikke vært mer fornøyd med å velge el fremfor fossil. For meg er det helt uhørt at enkelte velger diesel og bensinbil når de kjøper ny bil i 2020 (med mindre de skal trekke campingvogn eller pendler langt hver dag) teknologien på en elbil er noe helt annet enn en fossilbil. det går stadig raskere å hurtiglade bilene om man skal kjøre lengere enn rekkevidden på bilen. Ny teknologi med faststoffbatteri skal snart sørge for at det tar like lang tid å lade bilen som det tar å fylle bensin/diesel (som nå tar 15-20 min for elbil) da er det BYEBYE til fossile privatbiler. 

Lol.

Snart snart og snart. 

Vi venter i spenning vi .....

Anonymkode: 735cd...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 16.11.2020 den 15.01, prt90 skrev:

Jepp. Nye dieselbiler ble så rene at det fortsatt sitter flere tidligere toppsjefer fra tysk bilindustri i fengsel, og hundretusenvis av nybiler ble sendt rett på skraphaugen i USA.

Dieselbiler er bare rene inne på et laboratoriet. Prøv å start opp en moderne dieselbil i norske vinterforhold så ser du hvor ren den egentlig er...

Det samme er det i denne artikkelen om du gidder å lese den. Det handler om det reelle forbruket. Blir jo lurt trill rundt av elbiler også, når det kommer til forbruke mot det som vises. Og Tesla er verstingen. Er vel flere som bør settes i fengsel, for å lure befolkingen trill rundt. Det blir jo sløsing med energi dette også!

Anonymkode: 16f53...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/17/2020 at 6:38 PM, AnonymBruker said:

De snakker ikke om forbud, men et mål. Det er stor forskjell.

Anonymkode: 16f53...3c3

Stor forskjell på mål og forbud, men regjeringspartiet Venstre snakker om forbud. MDG trenger man vel ikke utdype.

https://www.nrk.no/norge/regjeringspartiet-venstre-vurderer-totalforbud-mot-bensin--og-dieselbiler-1.15192789

Så joda, de snakker om forbud. Noe de aldri får igjennom, det ville som noen nevner EU satt ned foten mot.

Anonymkode: 4073d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stor forskjell på mål og forbud, men regjeringspartiet Venstre snakker om forbud. MDG trenger man vel ikke utdype.

https://www.nrk.no/norge/regjeringspartiet-venstre-vurderer-totalforbud-mot-bensin--og-dieselbiler-1.15192789

Så joda, de snakker om forbud. Noe de aldri får igjennom, det ville som noen nevner EU satt ned foten mot.

Anonymkode: 4073d...239

Hvor ville du med dette? Vet det at Venstre og MDG er helt nasi på det, men de kommer ingen vei så lenge det er flertall noe annet.

Anonymkode: 16f53...3c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2020 den 18.59, AnonymBruker skrev:

Lol.

Snart snart og snart. 

Vi venter i spenning vi .....

Anonymkode: 735cd...583

Jeg tror det skjer raskere enn mange ønsker. Bilprodusentene rigger for el-biler. Siste jeg leste er at Mercedes slutter å produsere biler med manuelt gir på grunn av at elbiler har automat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor ville du med dette? Vet det at Venstre og MDG er helt nasi på det, men de kommer ingen vei så lenge det er flertall noe annet.

Anonymkode: 16f53...3c3

Som jeg siterte, uttalelsen om at "de snakker ikke om forbud" er feil.

Anonymkode: 4073d...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...