Gå til innhold

Er det slik at vaksinemotstandere egentlig har sprøytefobi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare noe jeg kom til å tenke på.

Anonymkode: 6b6e4...66f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. De har bare fobi for fakta. 

Anonymkode: 328b3...d71

• Liker 6
Skrevet

Ikke nødvendigvis.

De har bare fobi mot forskningsbasert kunnskap.

Anonymkode: 98e2b...b43

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror absolutt at en viss grad av fobi mot å få sprøytet noe inn i kroppen er relativt vanlig. At det føles veldig skummelt å få noe sprøytet inn i kroppen selvom det er ulogisk. Jeg har erfaring med nært familiemedlem med alvorlig OCD og synes mye av argumentasjonen til vaksinemotstandere minner om tankerekkene ved tvangstanker. Og OCD er jo en angst lidelse akkurat som fobier er det. Og så er det jo veldig vanlig med sprøyteangst også, så at det er litt av det blant vaksinemotstandere er jo ikke usannsynlig. 

Anonymkode: 6f616...395

• Liker 2
Skrevet

Nop.. ingen sprøytefobi her i gården. Men veldig fobi mot å putte ting inn i kroppen som jeg ikke vet hva innholdet og hvordan kroppen reagerer på. Samme gjelder mat jeg ikke vet noe om! Det kalles vel skepsis.. 

Anonymkode: 4e352...a05

• Liker 10
Skrevet

Nei de tror på konspirasjoner. Tror de er redde generelt jeg...

Anonymkode: 9da0e...22c

• Liker 5
Skrevet

Nei, ingen sprøytefobi her heller. Er i mot vaksiner av helt andre årsaker. 😘

Anonymkode: 0b020...9f4

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nop.. ingen sprøytefobi her i gården. Men veldig fobi mot å putte ting inn i kroppen som jeg ikke vet hva innholdet og hvordan kroppen reagerer på. Samme gjelder mat jeg ikke vet noe om! Det kalles vel skepsis.. 

Det kalles angst. 

Anonymkode: f9d86...d49

• Liker 4
Skrevet

Helt koko sprøyteangst, men tar vaksinene allikevel. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva de innholder er jo lett å finne ut av. Hvordan de virker også. Dog er det noen få kropper som reagerer anderledes enn forventet. Dette gjelder jo for alt vi inntar. Noen er allergisk mot helt naturlige ting og kan få senvirkninger hvis de inntar det. Som for x nøtter.

Og vet du kjemiske oppsetningen i hva du spiser? Veldig ofte lik mye som mange kaller ikke naturlige i naturlig mat. Alt har en kjemisk sammensatt av kjemi.

Anonymkode: 36ac8...084

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Vaksinemotstandere er ute av stand til å ta inn over seg at all deres motstand stammer fra forfalsket bevismateriale for at vaksiner i seg selv er skadelig og mange av dem vet ikke at de sprer konspirasjonsteorier oppdiktet av ondskapsfulle mennesker som kun er ute etter å tjene penger på deres manglende evne til å sjekke fakta. Det hadde ikke vært noe problem hvis dette bare hadde gått ut over vaksinemotstanderne, men når folk dør helt unødvendig av meslinger og andre tidligere utryddete sykdommer er det vanskelig å se på vaksinemotstandssprøytet som noe uskyldig.

Skrevet

Vaksinemotstandere (og konspirasjonsteoretikere generelt) kompenserer for manglende kunnskap og/eller utdanning ved å konstruere sine egne sannheter. "Vi kan også lese oss opp!". Så samles de i en runkering hvor de finner fellesskap i å gå mot saueflokken, og klapper hverandre på ryggen til de tror på hvert eneste ord som gjaller i ekkokammerne deres.

I den grad de er redd for noe - for det er de jo gjerne, så er det fordi de ikke vet bedre. Og fordi de lukker øynene og holder seg for ørene. Sikkert noen som har sprøyteskrekk, men det har jeg også, uten at det har stoppet meg.

Skrevet

Nei, har bare vitebegjær og kritisk sans.

Anonymkode: 15461...f14

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Tamsi skrev:

Vaksinemotstandere (og konspirasjonsteoretikere generelt) kompenserer for manglende kunnskap og/eller utdanning ved å konstruere sine egne sannheter. "Vi kan også lese oss opp!". Så samles de i en runkering hvor de finner fellesskap i å gå mot saueflokken, og klapper hverandre på ryggen til de tror på hvert eneste ord som gjaller i ekkokammerne deres.

I den grad de er redd for noe - for det er de jo gjerne, så er det fordi de ikke vet bedre. Og fordi de lukker øynene og holder seg for ørene. Sikkert noen som har sprøyteskrekk, men det har jeg også, uten at det har stoppet meg.

Det er nok feil du:
"The decision to fly in the face of near universal scientific opinion doesn't come as a result of a lack of intellect, however, as experts who have studied vaccines and immunology acknowledge that many parents who don't vaccinate their children are well-educated."
https://abcnews.go.com/Health/parents-vaccinate-kids-tend-affluent-educated-experts/story?id=60674519

Anonymkode: 15461...f14

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bare noe jeg kom til å tenke på.

Anonymkode: 6b6e4...66f

De ser litt vel mye på youtube og lar seg lett rive med, samt har dårlig dømmekraft. De sliter også med å veie fordeler mot ulemper, særlig når det kommer til samfunnsnytte. I tillegg er de nok i overkant egoistiske også.

Anonymkode: 8fc9a...800

• Liker 2
Skrevet

Det kan være.

Anonymkode: 5d5c5...11c

Skrevet

Er redd for nåler ja, men har nå tatt vaksiner likevel. Er ikke imot utprøvet og benyttet program over mange år, men er imot det som foregår nå.

Anonymkode: ccc88...e5d

• Liker 3
Skrevet

Er ikke redd for nåler nei, har mye tatoveringer osv... meeeeen er vaksinemotstander pga. langtidsbivirkninger ikke kan bli dokumentert. 

Kjenner flere som tok svineinfluensa vaksinen som ble lam i deler av ansiktet den dag i dag, blind ++

Anonymkode: 59e5b...a6a

• Liker 5
Skrevet

De ser ikke sammenhenger, som hvorfor det knapt er polio og tuberkulose her i landet lengere -De skjønner ikke at det er fordi at vaksinen virker at vi slipper å være redde for fks poliosmitte. 

https://sykepleien.no/2017/08/polio-gar-i-glemmeboka

Anonymkode: 1dbe5...d53

• Liker 6
Skrevet

Tror de fleste motstandere drives av redsel for bivirkningene, er dårlige på å sannsynlighetsstatistikk, samt leser for mye VG/SE&HØR i forhold til vitenskap.

Anonymkode: 382e8...61c

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...