Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye bruker dere sånn ca på julegave til familien?  Til hver enkelt? Kjøper dere mange gaver eller kun en til hver? Jeg tenker hvert år at jeg vil bruke mindre penger på julegaver, men synes det ender opp med å bli dyrt alikavel. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

200

Anonymkode: ca194...caf

Skrevet (endret)

Skal kjøpe tre gaver.

Søstersen, datteren hennes og så min guddatter. Skal bruke ca 500NOK på hver person.

Rettelse: Ble brukt 500NOK på søstersen og så en tusning pr unge.

Endret av O.G.
Skrevet

Ca 250 pr person, noen mer og noen mindre avhengig av hva jeg gir. Slår oss gjerne sammen flere for å gi litt dyrere gaver. 

Anonymkode: 64b74...475

Skrevet

Blir nok 3500/4000 kr. Har stor familie så jeg kjøper ikke dyre gaver. 200 kr til voksene og 350 ca til barn.

Anonymkode: 014c6...196

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ferdig med gaver, og har brukt 10.000 kr. Da er halvparten av pengene brukt på mine to barn. 

Anonymkode: 34825...f9c

Skrevet

Åj! Tørr ikke si hvor mye jeg har brukt, men synes det er fint å se at så mange legger seg på en nøktern linje.

Vi har store familier på begge sider, og ingen vi kan kutte ut, så det blir veldig mye penger. 

Anonymkode: ff881...359

Skrevet

Ca 700 kr til samboer, 300 til svigers. Gir bare til de jeg feirer med, pleier ellers å gi ca 300 til egen mor. 

Anonymkode: ac7f9...e43

Skrevet

Bruker mellom 5hundre og tusen pr stk, så blir tilsammen ett til to tusen.

Skrevet

Ca 300 kr pr stk. Men til sønnen min som er den eneste familie jeg har har det gått 2-3000 kr til. Blir vel 5000 kr til sammen. Nesten ferdig, mangler en flaske på vinmonopolet.

Anonymkode: d7388...45f

Skrevet

Bruker kanskje 1500 tilsammen. 

De siste årene har mannen min og jeg sluttet å kjøpe gaver til hverandre. Men vi kjøper alltid noe kjøkkenutstyr som vi begge ønsker oss som "julegave" til hjemmet. Utover det fyller vi bare opp julestrømpen til hverandre (ja, vi er godt voksne, men MÅ ha julestrømpe om morgenen julaften). 

Det er kun 2 barn på gavelisten min. De får vanligvis klær (foreldrene sier at de har mer enn nok leker). De andre gavene er til voksne og da gir jeg enten en god olivenolje, en god flaske vin eller lignende. 

Skrevet

Til hver enkelt, noen hundrelapper. Blir kanskje 2-3000 til sammen til foreldre, steforeldre, søsken, stesøsken og stenieser. Har ikke økonomi til noe særlig mer.

Anonymkode: 06518...1cc

Skrevet

Vi har 24.000 i årlig gavebudsjett. Bruker kanskje 12.000 på julegaver, 8.000 på bursdagsgaver og resten på gaver til barnas venner eller andre store anledninger som måtte dukke opp. I tillegg kommer gaver jeg og mannen gir hverandre. Vi har ikke spesielt god råd, men prioriterer dette høyt. Kjøper julegaver til 29 personer pluss mannen. (De dyreste gavene går selvsagt til ungene.)

Anonymkode: 9a50f...2bb

• Liker 1
Skrevet

400 til nevøer/nieser.

Egne barn, ca 3000,- 
De er ungdommer og ønsker seg klær eller headset.

Anonymkode: cb3e4...b72

Skrevet (endret)
8 timer siden, Kiwipie skrev:

Hvor mye bruker dere sånn ca på julegave til familien?  Til hver enkelt? Kjøper dere mange gaver eller kun en til hver? Jeg tenker hvert år at jeg vil bruke mindre penger på julegaver, men synes det ender opp med å bli dyrt alikavel. 

Ca 3500 til hvert av mine 2 barn. Kr 1500 til min mann. Så cirka kr 3000 totalt for andre, onkler, tanker, venner m.fl.

Endret av Tatja
Skrevet

Tantebarn og svoger/svigerinne 250, venners barn 150, venner 200, svigers 5-700, egne barn vanligvis 1500, men blir nærmere 2500 i år. Det har vært så mye de har misset pga korona, så det blir ekstra fine gaver. Totalt blir det rett i underkant av 10 000. Kjøper inn godt spredt utover høsten, sånn at utgiftene fordeles på flere måneder. 

Anonymkode: 2ab69...aeb

Skrevet

Skal kjøpe til en søster ca 500 kr. Mor til samboer får vel noe for 500 hun også. Tantebarn 500 kr. Barnet mitt får noe hun ville ha fått uansett om det er jul eller ikke. Så teller ikke med det egentlig, selv om den tingen koster mange tusen kr. Vi holder feiringen, men alt det som følger med. Derfor føler jeg at jeg gir mer en nok til alle. 

Anonymkode: de9a4...131

• Liker 1
Skrevet

Kjøper ikke mange gaver, men bruker endel på de jeg kjøper. Legger av penger til jul (gaver, mat, drikke etc hele året). 

De 2 dyreste gavene er til barna mine. 18 og 23 år, ca 2.000,- på hver av dem 😍

Ca 800-1000 på hver av foreldrene mine. 

Ca 1400-1500 til mitt søsken m/familie - 2 voksne og 2 barn (10 og 12 år)

Og så bruker jeg ca 800 på smågaver til 2-3 venninner inkludert gavekalender på jobb 😊

Det blir vel ca 7500-8500 totalt. 

Anonymkode: 2259d...ef7

• Liker 1
Skrevet

Ca 12000. Summen inkluderer de to barna våre samt familien på begge sider. Nokså stor familie, har blant annet 10 tantebarn. 

Anonymkode: 76155...5fb

Skrevet

Jeg har ikke en fast pris, det varierer fra år til år utifra hva de ønsker seg og hva jeg selv ønsker å bruke. I år har jeg beregnet at gaven til min mor kommer til å ligge på rundt 1000-lappen mens mine brødre får gaver til rundt 500-lappen. Bruker langt mer på mine nære venninner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...