Gå til innhold

Hvordan gikk vannet hos deg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte et lite smell da jeg satte meg opp i senga begge gangene. 

Anonymkode: 73cbb...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nr 1: Vannet gikk kl 6 om morgenen mens jeg lå i senga. Eller, jeg må ha følt ett eller annet som gjorde at jeg våknet, for jeg husker jeg fikk kastet meg ut av senga, så det aller meste kom på gulvet.

Nr 2: Jordmor tok vannet for å starte fødselen.

Nr 3: Vannet gikk i sykehussenga mens jordmødrene diskuterte hvordan de skulle starte fødselen (Så det kunne ikke skjedd på et bedre tidspunkt!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første ble vannet tatt et stykke inn i fødselen. Hørte bare en plask der jeg lå med psyko-rier!

Med andremann reiste jeg meg opp fra sengen om morgenen for å gå på do. Da rant det litt ut. Ikke som en foss her med andre ord. Det fortsatte bare å sige ut resten av dagen frem til fødselen var i gang. 

Anonymkode: 7a72b...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å piple ut litt i sengen, satt på do en evighet å ventet på et splæsj. Gav opp og gikk på stua, da sa det splæsj. 

Anonymkode: 3d08c...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna tre på natta av at det kjentes ut som jeg virkelig måtte tisse, noe jeg sikkert også måtte forsåvidt. Vi ligger på dobbeltmadrass på gulvet og jeg rekker å tenke at dette er ikke bare tiss før jeg vrenger rumpa og underkroppen ut av madrassen og det bare renner. 😅 Rasker til meg et dynetrekk og tusler ut på badet så stille jeg kan godt pakka inn i trekket da jeg må gjennom rommet til svogeren min 🙈 kaster dynetrekket i dusjen og setter meg på do, tørker litt på gølvet og ringer sykehuset ☺️  "bla bla bla, litt for tidlig så er du sikker på at det var vannet som gikk? Det går ikke an, har du rier, ta deg en dusj du, babyen kommer ikke nå vet du, det var bare at du tissa på deg, er du sikker på at det var vannet??!" 🤦‍♀️ ja, det kom såpss  mye og jeg har allerede hatt tre rier på 20 min så vi kjører nå vi 🙄 

Andre gangen lå jeg i full riegang i fødesenga og de måtte ta vannet. Kjente ikke noe særlig til det anna enn at det vart bløtt under rumpa mi og jeg fikk flashback så begynte å le litt ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stod på kjøkkenet og lagde mat. Kjentes ut som at jeg tisset meg ut men klarte ikke og knipe igjen. Ingen foss som du ser på filmer...

Anonymkode: 3688c...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første fødsel tok de vannet etter å satt modningstabelett i sjeden.

Ved andre fødsel mens jeg lå å sov. Vipps var fødsel igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte på do på natten og vannet fosset ut med det samme jeg stod opp fra senga. 51 timer senere bla barnet født med keisersnitt. 

Anonymkode: df064...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang: På mannens side av dobbeltsenga ei stund etter at riene hadde startet. Altså der jeg ikke hadde lagt madrassbeskytter. Det kjentes litt ut som jeg var et badekar og noen hadde trukket ut proppen. Rant og rant. Jeg fikk skiftet klær og tatt på et nattbind, men var likevel gjennomvåt da vi ankom sykehuset.

Andre gang: Jeg våknet om natten av at vannet gikk med et splasj, i senga denne gangen også. Da hadde jeg ikke noen andre tegn til fødsel på forhånd, og skvatt. Det var mer som om det meste kom ut med en gang denne gangen og det fortsatte ikke å renne mer enn et bind kunne holde på. Riene startet en halvtime senere. 

Anonymkode: fdf31...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannavgang var første (ordentlige) tegn på fødsel. Kjente en rar følelse i magen 45 min før vannet gikk som fikk meg til å kikke en ekstra gang på klokka i tilfelle jeg måtte telle minutter, men det var så vagt at jeg glemte det av igjen frem til jeg plutselig kjente et knepp i magen/underlivet. Jeg kjente at slusa åpnet seg og jeg spratt opp av sofaen og hoppet av gulvmatta i det jeg kjente det rant ned langs beina, gjennom pyjamasbuksa. Jeg lå på sofaen og så på serie kl 03 på natta på dette tidspunktet, natt til mandsg, fikk ikke sove til tross for at jeg var helt utslitt etter en babyshower som varte i typ 8 timer på lørdagen og en lang familiemiddag hos svigers på søndagen. Kroppen hadde føltes kjempetung hele søndagen og jeg var øm og sår overalt og det føles som jeg brygget på en influensa. Det var 5 dager til termin, og baby kom 35 timer senere. 

Anonymkode: 6baab...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Satt i sofaen rundt kl 3 på natta, stått opp for jeg klarte ikke sove. Kjente det kom ett par skvetter, trodde jeg hadde tisset litt på meg. Var delvis vannavgang, dryppet litt her og der. Resten kom på formiddagen, ungen ute ved midnatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde begynt å få litt rier, men var usikker på om det var det. Etter et par timer gikk litt av vannet når jeg reiste meg opp fra sofaen. Var da ikke lenger i tvil😂

Anonymkode: b985d...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang ble vannet tatt på sykehuset for å få fremgang i fødselen. 
Andre gang våknet jeg av at jeg måtte tisse. Det rant litt imens jeg gikk mot toalettet, trodde jeg tisset på meg. Satte meg på toalettet og tisset meg ferdig. Gikk tilbake i sengen og kjente så at det rant litt mer. Skjønte da at det var vannavgang, riene startet omtrent en time etterpå. 

Anonymkode: 6e70e...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barn nr 1: Vannet ble tatt av fødselslege for å sette igang fødsel.

Barn nr 2: Vannet gikk hjemme og fosset utover alt

Barn nr 3: Jordmor tok vannet på 9 cm åpning

Barn nr 4: Vannet gikk samtidig som første rie kom baby ble født litt over en time senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet gikk etter sex. Jeg kjente et veldig sterkt stikk i underlivet rett før vi var ferdige. Så gikk jeg på do og når jeg reiste meg rant vannet ut. Så satte jeg meg ned på do igjen og det stoppet. Jeg forstod det ikke helt før andre gang jeg reiste meg fra do og det rant igjen. Vi ringte føden og fikk beskjed om å komme. I bilen kjente jeg murringer og 6 timer senere var jenta ute.

Anonymkode: 17752...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet mitt ble tatt av jordmor da jeg lå i fødesengen på sykehuset. Hadde allerede 6 cm åpning da jeg kom inn på sykehuset, så hun sa at "Nå tar jeg vannet, så slipper det å bli så sent på kvelden før du blir mamma!" og dermed stakk hun inn et heklenål-lignende redskap, nappet til (jeg kjente ingenting) og så fosset vannet ut i sengen. De skiftet sengekladder etterpå, da de var jo blitt søkkvåte.

Riene kom strømmende nesten med en gang hun tok vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis i badekaret på føden, for eg merka ingenting til vannavgang. 

Anonymkode: 64198...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...