Gå til innhold

Sykle vanlig med elsykkel.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er er en elsykkel hvis man skrur av hjelpen eller går tom for strøm? Kan man sykle greit hvis det er flatt og nedoverbakke eller er det håpløst?

Tenker på hvis man sykler mye oppover , f eks til Holmenkollen er Lambertseter, deretter går tom for batteri.

Anonymkode: 9cd3c...858

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplever at det er tungt å sykle uten strøm. Nedoverbakke og flat mark går bra, men oppover sliter jeg selv om jeg er i forholdsvis god form. En el-sykkel er tung!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nedoverbakke er en elsykkel raskere, siden den er tyngre. På flatmark og slak oppover er det derimot tungt. Ikke bare er sykkelen tyngre, men siden de har færre gir har de ikke like lette gir som mange andre sykler. 

Hvis du skal med fra Holmenkollen eller noe så holder det å bare spare en 20% til hjemturen, så triller du nedover resten.

Anonymkode: dbdef...448

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varier hvor tungt det er. Har hatt to stk og den jeg har nå er enda tyngre enn den forrige. Har ikke sjangs å sykle opp den bratteste bakken hjem uten batteri. Sørger derfor for at det aldri går tomt og tar med meg lader dit jeg skal om jeg må. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så tungt at det er såvidt man overlever. Gikk tom en gang og det skal aldri skje igjen. Min sykkel er fryktelig tung da 😄

Anonymkode: 84f0d...1d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tungt, men det er trening. Og hvis du sykler opp til Holmenkollen eller lengre, så er det jo stort sett bare nedoverbakker etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tungt, ca like tungt som på en gammeldagsbysykkel, slik som denne:

opp i holmenkollen bakken, vil jeg si det vil ikke gå, rett og slett. Men det er jo sykkel, det er alltid mulig å gå opp bakken og fære med seg sykkel. Grunnen til det er at sykkel er tung ja, som flere merker. Vanlig sykkel veier 7-11 kilo, men elsykkel veier fort 22, med motor og batteri. 

å sykle nedover uten motor er ingen problem derimot.

image.png.c43d20ff9e7e6b4bac6a4e515a2800c1.png

Anonymkode: 32f22...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min el-sykkel veier 29kg og det er veldig merkbart om motoren ikke er på!🥵

Anonymkode: d2daf...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...