AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #61 Del Skrevet 14. november 2020 Entrecôte, fløtegratinerte poteter og grønnsaker Anonymkode: 42aa2...3cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 15. november 2020 #62 Del Skrevet 15. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøttboller med tomatsaus og pasta av valgfri type. Enten båndspaghetti (tagliatelle), pastaskruer eller vanlig spaghetti, hva som enn barna dine måtte like best. Alle har samme innhold og smak, men spør du en unge, så smaker de heeeelt forskjellig (min egen unge påstår hardnakket at han ikke liker båndspaghetti, men han elsker vanlig spaghetti....) Anonymkode: 62154...30d Tusen takk, nå føler jeg meg ung igjen 😊👍🏻. Det er stor forskjell på smaken på ulike pastaer. Båndspagetti smaker mye bedre enn vanlig spagetti. Vanlig spagetti smaker helt greit, men har man vært så uheldig å kjøpe spagettini i stedet, så blir middagen så godt som ødelagt. Pastaskruer passer ikke sammen med det samme som båndspagetti og vanlig spagetti. Hvordan tyggemotstanden er, har mye å si for smaken på mat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 15. november 2020 #63 Del Skrevet 15. november 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Pannekaker er ikke MAT! Til nød en dårlig dessert Taco på en lørdag?? Hvorfor dette behovet for å skille dere ut fra resten av Norge?? Anonymkode: 7a94c...fd5 Pannekaker er middagsmat, mens det er vafler som er dessert eller et lett kosemåltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 15. november 2020 #64 Del Skrevet 15. november 2020 11 timer siden, Hulderen skrev: Pannekaker er middagsmat, mens det er vafler som er dessert eller et lett kosemåltid. Pannekaker og vafler er jo nesten det samme ... Begge deler er grei nok middag innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daraya Skrevet 15. november 2020 #65 Del Skrevet 15. november 2020 Vi hadde biff og gnocchi med gorgonzolasaus. Barna liker ikke gorgonzola så de fikk litt tomatsaus. Gnocchi var hjemmelaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #66 Del Skrevet 15. november 2020 Helgematen for oss i helga har vært/skal bli hamburger med avocado og bacon (laget fra scratch), biff stroganoff, og i dag gratinert kjøttsaus med potetmoslokk og revet ost. Mye kjøtt, litt uvant. Økologisk da i hvert fall. Anonymkode: dbf8a...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #67 Del Skrevet 15. november 2020 Folk på KG spiser utrolig mye kjøtt! I hver tråd som omhandler middag er det 90% kjøttmiddager... Her ble det hjemmelaget pizza med langkokt tomatsaus, grillet aubergine, oliven og mozzarella. Og selvsagt et solid dryss parmesan og fersk basilikum. Anonymkode: d4d4e...a95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #68 Del Skrevet 15. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk på KG spiser utrolig mye kjøtt! I hver tråd som omhandler middag er det 90% kjøttmiddager... Her ble det hjemmelaget pizza med langkokt tomatsaus, grillet aubergine, oliven og mozzarella. Og selvsagt et solid dryss parmesan og fersk basilikum. Anonymkode: d4d4e...a95 Høres godt ut det dere hadde, men det gjør også «kjøttmiddagene» som nevnt også. Jeg spiser gjerne vegetariske retter, men barnet mitt foretrekker at kjøtt er inkludert i hennes mat. Anonymkode: a2244...5b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #69 Del Skrevet 15. november 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk på KG spiser utrolig mye kjøtt! I hver tråd som omhandler middag er det 90% kjøttmiddager... Her ble det hjemmelaget pizza med langkokt tomatsaus, grillet aubergine, oliven og mozzarella. Og selvsagt et solid dryss parmesan og fersk basilikum. Anonymkode: d4d4e...a95 Du vet strengt tatt bare hva de som svarer i middagstrådene spiser de dagene de svarer så det var en ganske merkelig konklusjon. Jeg skriver aldri i middagstrådene og vi spiser fisk eller vegetar fire dager i uken. Anonymkode: aa142...cb6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. november 2020 #70 Del Skrevet 15. november 2020 15 timer siden, Hulderen skrev: Tusen takk, nå føler jeg meg ung igjen 😊👍🏻. Det er stor forskjell på smaken på ulike pastaer. Båndspagetti smaker mye bedre enn vanlig spagetti. Vanlig spagetti smaker helt greit, men har man vært så uheldig å kjøpe spagettini i stedet, så blir middagen så godt som ødelagt. Pastaskruer passer ikke sammen med det samme som båndspagetti og vanlig spagetti. Hvordan tyggemotstanden er, har mye å si for smaken på mat. Syns penne er godt til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 15. november 2020 #71 Del Skrevet 15. november 2020 Fish and chips hadde vi. Med remulade. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #72 Del Skrevet 15. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Høres godt ut det dere hadde, men det gjør også «kjøttmiddagene» som nevnt også. Jeg spiser gjerne vegetariske retter, men barnet mitt foretrekker at kjøtt er inkludert i hennes mat. Anonymkode: a2244...5b6 Det er barnet ditt som bestemmer hva dere spiser? Mitt barn vil sikkert ha kjøttdeig med ketsjup til de fleste måltider om hun får velge, men det får hun ikke. Hun skal bli vant til mye forskjellig mat. Poenget er uansett ikke at det er galt i å spise kjøtt iblant, har bare lagt merke til at det nesten utelukkende er kjøtt som nevnes i disse trådene. Kos er visst likestilt med kjøtt for veldig mange. Er det ingen som kjøper et godt stykke fisk fra fiskedisken og lager en deilig helgemiddag, f.eks.? Anonymkode: d4d4e...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 15. november 2020 #73 Del Skrevet 15. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er barnet ditt som bestemmer hva dere spiser? Mitt barn vil sikkert ha kjøttdeig med ketsjup til de fleste måltider om hun får velge, men det får hun ikke. Hun skal bli vant til mye forskjellig mat. Poenget er uansett ikke at det er galt i å spise kjøtt iblant, har bare lagt merke til at det nesten utelukkende er kjøtt som nevnes i disse trådene. Kos er visst likestilt med kjøtt for veldig mange. Er det ingen som kjøper et godt stykke fisk fra fiskedisken og lager en deilig helgemiddag, f.eks.? Anonymkode: d4d4e...a95 Barn må vel av og til få velge favoritten sin og da spesielt på en lørdag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #74 Del Skrevet 15. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er barnet ditt som bestemmer hva dere spiser? Mitt barn vil sikkert ha kjøttdeig med ketsjup til de fleste måltider om hun får velge, men det får hun ikke. Hun skal bli vant til mye forskjellig mat. Poenget er uansett ikke at det er galt i å spise kjøtt iblant, har bare lagt merke til at det nesten utelukkende er kjøtt som nevnes i disse trådene. Kos er visst likestilt med kjøtt for veldig mange. Er det ingen som kjøper et godt stykke fisk fra fiskedisken og lager en deilig helgemiddag, f.eks.? Anonymkode: d4d4e...a95 Er det et problem at kjøtt er favoritten? Hvorfor må alle kose seg med fisk på lørdager bare fordi DU gjør det? Anonymkode: aa142...cb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #75 Del Skrevet 15. november 2020 Vi har fisk og vegetar man- tors, i helgene er det kjøtt 1-2 g. Anonymkode: dbf8a...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå