AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #21 Del Skrevet 17. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: NÅR man er godt over 30, skulle det stå Anonymkode: ed02a...8f9 Mine kom da jeg var 33-34😕 Anonymkode: f6b3e...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #22 Del Skrevet 17. november 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine kom da jeg var 33-34😕 Anonymkode: f6b3e...065 Synes ikke dette er tidlig :) Du hadde jo passert 30 med en del år. Etter det jeg vet går det jevnt og trutt nedover med kollagenproduksjonen etter fylte 25, så at du ser endringer 8-9 år etter fylte 25, er ikke rart en plass. Nå vet jeg ikke hvor dype linjer du har da. Men jeg har fine linjer i panna, og jeg har gjort «alt rett» så tror det skal mye til for å unngå dette. Hvis man går rundt med helt stoneface så, men de fleste beveger pannen mye, så det påvirker jo. Gruer meg mer til det første gråe håret jeg 😅 Anonymkode: ed02a...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 18. november 2020 Forfatter #23 Del Skrevet 18. november 2020 På 16.11.2020 den 9.43, Roci skrev: Bare hyggelig, og så håper jeg jo at tipsene mine hjelper og at du ellers "finner ut av" huden din. Kjedelig når man blir plaget og huden ikke spiller på lag, så jeg skjønner godt at du opplever det som urettferdig! Hold meg gjerne oppdatert om hvordan det går, hvis du har tid Det skal jeg gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 18. november 2020 Forfatter #24 Del Skrevet 18. november 2020 På 14.11.2020 den 23.59, AnonymBruker skrev: Herregud, trudde du hadde en hund på 35 år🤣🤣🤣 Anonymkode: 87bd6...ee5 Tro det eller ei, men jeg skrev hund først, og måtte rette det! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #25 Del Skrevet 18. november 2020 På 15.11.2020 den 22.01, Lille85 skrev: Oi, tusen takk for utfyllende svar! 😍 Jeg bruker forskjellig renseprodukt morgen og kveld fordi jeg ble anbefalt å bruke den fra Elixir bare en gang pr dag i begynnelsen. Har ikke gått på den så lenge, men kan fint bruke den morgen og kveld nå! ☺️ Prioriterte den fra Elixir på kveld for da har ansiktet vært med på mye ila dagen, og vært sminket, siden jeg tror den er best av de to så tar jeg den på kvelden! 😇 Øyekremen har jeg brukt i over 1 år, og tåler den bra! ☺️ Første kveld uten fuktighetskrem i kveld, kun gelen. Skal droppe vasken fra Body Shop fra i morgen. Vaskeserviettene kan jeg prøve å bytte ut med den fra farmasiet! ☺️ Jeg tok hudanalyse i 2018, fordi jeg har aldri har hatt problemhud. Har aldri drevet med soling, aldri eksperimert med sminke, kremer, masker ol. Så føler at det er litt «ufortjent» om det er lov å lufte det høyt. Men i 2017 fikk jeg hormonell melasma (pigmentflekker) og perioral dermatitt (+litt andre fysiske greier), så det var virkelig et dårlig år hud huden min. Fikk beskjed om at huden min ikke har solskader og hun kunne se at jeg hadde vært snill med huden. Så hva som gikk gale i 2017 aner jeg ikke! 🤷🏻♀️ Tusen tusen takk for tiden din, og rådene! 💐 Du var ikke gravid det året? Mtp melasmaen Anonymkode: 419a8...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille85 Skrevet 18. november 2020 Forfatter #26 Del Skrevet 18. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du var ikke gravid det året? Mtp melasmaen Anonymkode: 419a8...dba Nei! 😕 Og de blodprøver på stoffskifte ol de har tatt har vært fine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #27 Del Skrevet 18. november 2020 @Roci kjenner du til sothys sine produkter? Anonymkode: 61f5d...e7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #28 Del Skrevet 18. november 2020 Vær så snill å ikke hør på folk som pusher kollagen-tilskudd. Det har ingen effekt! At en bruker her på KG mener det har funket på henne er ikke god nok grunn, det er umulig å vite om det er akkurat dette tilskuddet som hadde akkurat den effekten hun tror det hadde på sin hud. https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/awdP8A/overlege-naadeloes-mot-effekten-av-kollagentilskudd-det-virker-ikke https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/LAJdmQ/kollagenpulver-virker-ikke-mot-aldring-og-blokkering-fjerner-ikke-ver https://www.ntfe.no/i/2018/2/tfe-2018-02b-1523 Mine små tips: - Peeling + fuktighet. Hudpleier sa iallfall til meg at peeling 2 ganger i uken er viktig. Jeg gjør heller dette enn rens, toner osv. - Aksepter at man forandres, også huden, når man blir eldre - Det har kanskje ikke noen effekt, men massasje med sånne jade-rullere eller steiner er veldig behagelig Anonymkode: cd249...2bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2020 #29 Del Skrevet 18. november 2020 21 minutter siden, Lille85 skrev: Nei! 😕 Og de blodprøver på stoffskifte ol de har tatt har vært fine. Ok:) lurte siden det er vanlig at melasma oppstår i svangerskap. Og det er noe skikkelig dritt, kommer tilbake hver vår og sommer til tross for minimalt soleksponering og høy beskyttelse. Anonymkode: 419a8...dba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flygefisk1 Skrevet 18. november 2020 #30 Del Skrevet 18. november 2020 På 14.11.2020 den 12.37, Lille85 skrev: Hei. Kjenner jeg dør litt hver gang jeg ser meg i speilet for tiden, fordi huden min er blitt så stygg, og syns den begynner å se gammel ut. Jeg har talgkjertler (alltid hatt, men blitt mye mer), har masse nupper på en måte, fet hud, pigmentflekker (hormonelt) og begynt å få litt streker/linjer i pannen. (Har ikke typisk uren hud med kviser o.l. ). Men har hatt perioral dermatitt og vil ikke ha det tilbake, så er litt redd for å prøve ut ting på huden. Har aldri tatt noe behandling på huden eller vært hos hudpleier. Skjønner at det kanskje er veien å gå, men det er jo så mange type behandlinger der ute, og typiske jentegreier er ikke helt mitt felt. Jeg sover aldri med sminke, renser morgen og kveld, bruker øyekrem, serum, dagkrem og solkrem deler av året. Trener, drikker vann og har et helt ok kosthold. Noen som har lignende hud og har gjort noe for å forbedre huden? Noen råd og anbefalinger på veien? På forhånd, tusen takk for svar! 🌸 100% REN argan oil (kan bestilles på nettet, jeg pleier å bestille min fra Sephora) brukes hver kveld etter rens. Trenger verken andre kremer eller piss.. Det beste er å finne 100% naturlige, fungerende produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 18. november 2020 #31 Del Skrevet 18. november 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: @Roci kjenner du til sothys sine produkter? Anonymkode: 61f5d...e7a Nei, jeg har ingen erfaring med dem. Jeg har imidlertid sjekket ingredienslisten til flere av produktene deres, og det er ikke noe spesielt med dem, de inneholder stort sett vanlige fuktighetsgivende og fuktighetsbevarende ingredienser, en del "fyllstoffer" (konsistensregulerende, for det meste) og parfyme. Minimalt med aktive ingredienser. Jeg er av den oppfatningen at du får bedre produkter til lavere pris enn dette, men det kommer jo an på hva du er ute etter 🙂Hvis du liker fyldige og "luksuriøse" produkter som ser bra ut på badehylla og er villig til å betale for det, så er dette midt i blinken. Om du ønsker hudpleie som gir resultater utover det å gi fukt, så bør du vurdere andre merker og produkter. Endret 18. november 2020 av Roci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #32 Del Skrevet 9. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.11.2020 den 17.07): Det hjelper ingenting å ta collagentilskudd. Du får i deg mere av å spise en sunn middag enn å ta det som tilskudd. Hadde det hatt effekt så hadde det blitt solgt som legemiddel og utskrevet til folk med sykdommer som leddgikt. Og det gjør det ikke, for en så stor mengde som hadde måtte til hadde vært helt vanvittig. Er så synd når ellers oppegående damer blir så desperate etter å skru klokka tilbake at de kaster penger etter svindlere som tilbyr slangeolje. Anonymkode: 35d05...e9e Dette blir litt merkelig. Det er det samme som å si at hvis man har vitaminmangel så fungerer det ikke fordi det ikke blir skrevet ut på resept? Det finnes kosttilskudd med collagen både for hud og for ledd på apoteket. Sikkert samme hylle som c-vitamin og alle andre vitaminer. Hvor mye ting hjelper er en annen sak, men det finnes. Anonymkode: 9bd7f...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2024 #33 Del Skrevet 9. april 2024 Vær litt grei med deg selv. Det du utsettes for nå naturlig modning. Du blir bare penere og penere for de i din aldersgruppe 🙂 Anonymkode: eb075...440 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå