Gå til innhold

Hvorfor tror kvinner at de blir undertrykt i samfunnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor er det slik at så mange kvinner, som bor i Vesten, tror at de er undertrykt, og at det er en forseggjort sammensvergelse mot dem? I realiteten blir kvinner, av samfunnet, behandlet med silkehansker, og de blir målt etter nedsatte standarder.

Føler kvinner at de, som klasse, oppriktig er "ofre"?

Anonymkode: a683b...dd5

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det letteste som finnes er å være offer. Det gir høy status, det krever ingenting, og man får masse oppmerksomhet og privilegier. Det er ikke så rart at det er ettertraktet å være offer.

Anonymkode: 037c5...827

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vel, sånn gjennomsnittelig blir jeg catcallet 3-4 ganger i uka - førte en statistikk på det da jeg begynte å bli grådig lei. Ettersom jeg er lav og ser ganske ung ut, blir jeg mer eller mindre konsekvent behandlet som et barn/tenåring, og kan aldri si noe i en forsamling med menn uten at de skal fortelle meg at jeg ikke vet noe om saken og ikke er "tørr bak". Til tross for at det som regel er temaer der jeg besitter langt mer kunnskap enn dem.

Smertefulle sykdommer som rammer i utgangspunktet cis-kvinner, transmenn - f.eks urinveisinfeksjoner og endometriose, blir betegnet som "plagsomt", og ikke vondt, sånn som det faktisk er. Går jeg uten sminke, blir jeg gjerne betegnet som "ustelt" - især igjen av helsepersonell, ettersom normen er en "usminket" sminket look, 

For å ikke snakke om alle gangene jeg har blitt latterliggjort for å forsøke å lære meg typiske ferdigheter for menn, f.eks å skifte dekk på en bil, skyte, bygge ting, etc. 

+ rettsikkerhet, især ved vold og seksualisert vold, er relativt ikke-eksisterende.

Anonymkode: af12d...988

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tja, det er fordi det er lenge igjen til det er likestilling og vi blir voldtatt, banket og antastet så det synger etter, uten at vedkommende som oftest får noe straff for det. 

Anonymkode: 74a5d...a26

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I realiteten blir kvinner, av samfunnet, behandlet med silkehansker, og de blir målt etter nedsatte standarder.

Ehm, du synes ikke dette er undertrykkende?🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 77459...711

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja, det er fordi det er lenge igjen til det er likestilling og vi blir voldtatt, banket og antastet så det synger etter, uten at vedkommende som oftest får noe straff for det. 

Anonymkode: 74a5d...a26

Nå er vel faktisk menn mer utsatt for vold, da. 

Anonymkode: 978c0...5ad

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ehm, du synes ikke dette er undertrykkende?🤦🏻‍♀️

De ser det ikke selv en gang🤷‍♀️🤦‍♀️

Anonymkode: 7faf6...c8a

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ser det ikke selv en gang🤷‍♀️🤦‍♀️

Hehe. Skal ikke mye til at kvinner og andre «offerrollegrupper» føler seg undertrykt. Èn random kommentar på et anonymt diskusjonsforum og dere føler dere undertrykt? Hæ, seriøst UNDERTRYKT!?

Anonymkode: d9ad3...1aa

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe. Skal ikke mye til at kvinner og andre «offerrollegrupper» føler seg undertrykt. Èn random kommentar på et anonymt diskusjonsforum og dere føler dere undertrykt? Hæ, seriøst UNDERTRYKT!?

Jeg går ikke rundt og føler meg undertrykt, det har jeg heller aldri sagt. Men hadde noen behandlet meg slik ts beskriver, ja da hadde jeg reagert😅

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Kvinner er imidlertid oftere utsatt for mer alvorlig fysisk vold og seksuelle overgrep fra sin partner enn menn."

"For eksempel oppgir nesten en av ti kvinner at de har vært utsatt for alvorlig fysisk vold fra nåværende eller tidligere partner. Blant menn er andelen 2 prosent. 3,8 prosent av kvinnene oppgir å ha blitt voldtatt av partner mot 0,1 prosent av mennene"

https://bufdir.no/vold/Vold_og_overgrep_mot_voksne/Partnervold/

Anonymkode: 9fd9f...c04

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så istedenfor å anerkjenne hva kvinner sier og føler så tenker du nei, det stemmer jo ikke for jeg som mann ser det ikke sånn å da kan det selvsagt ikke være sånn. Jeg må fortelle disse kvinnene hva som er rett.. Beklager, bare fordi vi har fått det bedre og er så godt som likestilt mannen i mye å mangt betyr ikke det at vi bare skal ta til takke med hva vi har fått. Vi krever å bli sett på som likeverdige, ikke mer og ikke mindre. Vi krever at det forskes like mye på kvinnerelaterte sykdommer som typiske mannlige sykdommer. Vi krever at ingen blir barn, kvinner eller menn blir voldtatt. Det er så jævla tåpelig å komme med «hva med de mennene som ikke har det greit» sutringen. Patetiske er de mennene (og kvinnene) Som vil trykke resten av sine medmennesker ned i gjørmen mens de selv selv sitter på sin høye hest, med skvettlapper og hørselsvern så de slipper å forholde seg til andre enn seg selv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, kvinner og andre sutregrupper er flinke til å reagere. Demonstrasjoner, protestaksjoner og greier. Dere får bare fortsette. Så kan den hvite mann fortsette å gjøre vesten til det den har blitt. Dvs det mest demokratiske, høyest levestandard, i hele verden

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Kvinner er imidlertid oftere utsatt for mer alvorlig fysisk vold og seksuelle overgrep fra sin partner enn menn."

"For eksempel oppgir nesten en av ti kvinner at de har vært utsatt for alvorlig fysisk vold fra nåværende eller tidligere partner. Blant menn er andelen 2 prosent. 3,8 prosent av kvinnene oppgir å ha blitt voldtatt av partner mot 0,1 prosent av mennene"

Ja, hvis du KUN ser på partnervold, ja. Men ikke vold generelt. Der er menn mye mer utsatt. 

"I voksen alder oppgir 1 av 4 kvinner og nesten annenhver mann at de har vært utsatt for vold etter 18 års alder." 

https://www.fhi.no/nettpub/hin/skader/vold/

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣 du misforstår, jeg føler meg hverken undertrykt eller som ett offer. Jeg synes ganske enkelt at holdningene dine er litt utdaterte og 🤫 du virker litt som ett rasshøl. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, menn utsettes for vold av andre menn. Og menn utsetter også kvinner for vold. Hvem er problemet her trooooo? Hmm.

Er ikke alle som rapporterer vold i hjemmet heller, så skal nok ikke se bort i fra at det er mye mer vold mot kvinner enn folk vet om. 

Anonymkode: 0b3e2...f79

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Fordi mange menn oppfører seg mot meg på ein måte som ikkje er greitt. Føler meg ikkje som eit offer.

Synest bare det er rart at enkelte menn eg ikkje kjenner klyper meg i ræva når eg er på vei ut av eit kjøpesenter. Synest det er rart at eg ikkje kan ha ein samtale med noen av motsatt kjønn utan at det på ein måte er lagt opp til at eg "må" suge pikk seinare. slitsomt.

Når det er sagt diskriminerer skolen gutter systematisk, særlig gutter født seint på året.

Anonymkode: e53dc...d85

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, menn utsettes for vold av andre menn. Og menn utsetter også kvinner for vold. Hvem er problemet her trooooo? Hmm.

Er ikke alle som rapporterer vold i hjemmet heller, så skal nok ikke se bort i fra at det er mye mer vold mot kvinner enn folk vet om. 

Anonymkode: 0b3e2...f79

Hva er poenget ditt? At siden det er (noen) menn som begår volden, så er det helt greit at menn blir utsatt for vold? Er du idiot eller hva er greia di? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meltzer
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis du KUN ser på partnervold, ja. Men ikke vold generelt. Der er menn mye mer utsatt. 

"I voksen alder oppgir 1 av 4 kvinner og nesten annenhver mann at de har vært utsatt for vold etter 18 års alder." 

Kvinner er mest utsatt for vold for faan!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du tror at det er kvinner som står for denne fysiske volden mot menn som de ikke kjenner? Du tror kvinner er de som står for blind vold mot menn på byen? 

Om ikke, hva slags logisk sammenheng har det med undertrykkelse mot menn? Tror du blant annet at det er en lik andel menn som kvinner som frykter for å gå fra sin partner fordi de kan ende opp med å bli drept?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...