AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #1 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg skriver her inne for jeg føler meg så alene angående dette temaet og håper det er andre som føler det samme.. Jeg og mannen min prøver å bli gravid men har enda ikke lykkes. Vi har prøvd i ca 3 måneder nå, men sluttet på pilla i sommer. Det som er så vanskelig er at jeg har ventet på han i årevis for at han skulle bli klar for barn, og de gangene vi har prøvd nå så blir jeg helt sønder knust når jeg ser at mensen kommer... 💔Har ønsket barn så lenge nå og blir så lei meg når det ikke skjer noe... Og jeg føler at alle rundt med blir gravide så fort.. Min ene svigersøster som jeg er så god venn med fikk jeg vite var gravid i sommer etter 1 forsøk, og jeg ble så utrolig lei meg.. Jeg føler meg så fæl for å ha det sånn, men det stikker hver gang jeg bare ser noen med mage eller barnevogn.. Jeg får konstant rundt med en anspent og vond følelse fordi jeg ikke har blitt gravid enda og ønsker det så enormt sårt.. Er det noen andre som har det sånn? Og kan dette være noe av grunnen til at jeg ikke blir gravid, fordi jeg er så stresset og tenker konstant på det? Er det noen som vet om noe kan hjelpe? Og hvor lang tid brukte dere på å bli gravid? Hilsen ei fortvilet 27 åring 😞 Anonymkode: 8fbb0...b95 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #2 Del Skrevet 13. november 2020 Stress kan være medvirkende årsak, ja. Du er bare 27, nå må du puste med magen og klare å fokusere på andre ting. Jeg forstår at det er vanskelig, men du ødelegger både deg selv og forholdet om dette fortsetter å utvikle seg. Anonymkode: cd648...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg forstår det er sårt og du har helt rett på dine følelser, på samme tid ønsker jeg å si ærlig talt! 3 mnd...du må rett å slett finne en måte å roe med på. De fleste blir ikke gravid på første forsøk, er alt bra med dere og dete hr sex på rett tid er det 20% sjans. vi er flere her som har prøvd å flere år, noen har lykkes med IVF og noen har prøv utallige ganger Og brukt hundrevis av tusen Å enda ikke lykkes. Du lå velge deg på At det kan ta ett år, å kanskje enda lenger. les statistikk om graviditet og Finn noe gøy å gjøre i mellomtiden Anonymkode: bc349...cfc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #4 Del Skrevet 13. november 2020 Ta deg sammen. Du har knapt startet. Noen blir gravide på første forsøk mens andre må prøve litt til. Det er ingen stor sak før du har prøvd i 1 år. Hvis du allerede er lei deg nå, så vil du absolutt ikke takle det uten å gå helt under om dere faktisk komme til det punktet hvor dere må få hjelp. Det er jævlig tøft skal jeg si deg. Så glem det med tristhet nå og kos deg med prøvingen. Anonymkode: 05d2c...1fd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame27 Skrevet 13. november 2020 #5 Del Skrevet 13. november 2020 Det var på ingen måte meningen viss noen følte seg fornærmet angående dette innlegget.. Så jeg beklager veldig om noen følte det sånn..😞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #6 Del Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, Dame27 skrev: Det var på ingen måte meningen viss noen følte seg fornærmet angående dette innlegget.. Så jeg beklager veldig om noen følte det sånn..😞 Du burde senke skuldrene. Du har fått mensen 3 ganger. Har ingenting å si hvor lenge du har hatt lyst på barn, det er først nå dere prøver. Vi brukte 7 mnd på å bli gravide, jeg er like gammel som deg. Mitt tips: nyt tiden, nyt kjæresten din, og slapp av. Anonymkode: 66fe8...91c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 13. november 2020 #7 Del Skrevet 13. november 2020 Prøv å ikke stress. 3 mnd er veldig kort tid! 😊 Det kommer nok til å ordne seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. november 2020 #8 Del Skrevet 13. november 2020 Vi brukte 13 måneder første gang vi var prøvere, og 14 måneder neste gang. Nå er vi prøvere igjen og det har gått 6 måneder. Skjønner du er utålmodig, men mitt beste tips er å prøve å kose seg i prøvetiden. Det ER en spennende tid. Vær sikker på at du får kartlagt EL, vær aktiv her inne (opprett gjerne dagbok vi andre kan følge med i og vi kan skravle sammen). 2/3 blir gravide innen de har prøvd i ett år, og hvis man er en av dem som må ha hjelp så er den gode nyheten at det finnes mye hjelp å få. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #9 Del Skrevet 13. november 2020 Prøv å slapp av, selv om det er utrolig vanskelig! ❤️ Var like gammel som deg da jeg ble gravid og vi prøvde i 9 måneder. Da var jeg over den første fasen preget av stress og spenning, og fokuserte på helt andre ting 🙈 Anonymkode: 9ba82...92f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #10 Del Skrevet 14. november 2020 Var sånn som deg. Man hører om kun om disse som ble gravid på første forsøk noe som klusser med tankene våre. Men om du er stresset over dette, så kan det faktisk hjelpe å ta en fertilitetssjekk å se om alt er i orden Anonymkode: 0f1ca...b36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollydoll Skrevet 14. november 2020 #11 Del Skrevet 14. november 2020 10 timer siden, Dame27 skrev: Det var på ingen måte meningen viss noen følte seg fornærmet angående dette innlegget.. Så jeg beklager veldig om noen følte det sånn..😞 Selv om mange har prøvd lenge og har sitt sett med følelser rundt temaet så gjør ikke det dine følelser og forhåpninger rundt din situasjonen din uviktig eller mindre «korrekt». Jeg skjenner du er skuffet og lei deg. Alle kropper er forskjellige og de i din omgangskrets har tilfeldigvis hatt en kort prøveperiode, det gir jo inntrykk og forventninger. Men, jeg og mannen skal begynne å prøve til våren. Og i den forbindelse har jeg plukket opp litt statistikk for å forberede meg mentalt. Ikke bare er jeg forberedt på at det kan ta laaang tid, men jeg vet at sannsynligheten for spontanabort er ca. 10%(tror jeg). Hvis du klarer å bære frem et barn er det igjen sjanser for utfordringer i svangerskapet, kanskje det kommer et barn med spesielle behov? Etter fødsel kan det vente en fødselsdepresjon. Jeg har implantert det i hodet mitt at å få barn er ikke en menneskerett. Uansett hvor mye jeg ønsker et barn så må jeg finne meg i alle utfordringene fremfor meg og akseptere at dette er en hinderløype jeg må innom. Jeg tror at det å være klar over den reelle situasjonen og justere forventningene sine etter dette er fornuftig på lang sikt. Nå håper jeg ikke at du lar deg bli umotivert eller føler på håpløshet av dette. Sjansen for at dere får et barn er jo absolutt tilstede, og at du må finne deg i den nevnte situasjonen er en utfordring som du må mestre på veien, som gjør deg sterkere og enda mer egnet til å bli en forelder. Jeg håper dette hjalp, nå snakker jeg ikke fra erfaring, jeg er ingen ekspert, jeg bare deler mitt synspunkt som jeg tolket at du ville ha generelt. Håper det ordner seg for dere 😊❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #12 Del Skrevet 14. november 2020 Vi har selv prøvd nå i 5 mnder uten hell. Han jobber på sjøen så «mister» annenhver eggløsning. Er så kjedelig! Kan kjenne meg igjen i det du skriver om å ha såååå lyst, og blir nærmest lei meg når jeg ser noen som er gravid. Krysser fingrene for at det ordner seg nokså raskt for begge🤩 Anonymkode: afcd0...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #13 Del Skrevet 14. november 2020 Jeg skal ikke si ta deg sammen osv fordi du bare har prøvd i 3 måneder, for det er dine følelser og om du finner det tøft så gjør du det og det er ikke opp til andre å fortelle deg hva du burde eller ikke burde føle. MEN, fra en som har prøvd i nesten 2 år så vil jeg anbefale deg å prøve å fokusere tankene dine på andre ting også- selvfølgelig kommer du til å tenke på det, men prøv å hold deg opptatt med andre ting også. Om det viser seg at det kommer til å ta over 1 år for dere for eksempel eller at dere må gjennom utredninger osv så kommer du til å væte helt utslitt før dere i det hele tatt har begynt. 3 måneder er bare starten, og husk at de fleste blir gravide innen 1 år, så dere har masse tid. Jeg husker de første månedene var både spennende og litt skumle, for man har jo så mye håp. Prøv å se det positive i prøveperioden og ikke uroe deg før det har gått 1 år for det er helt vanlig, du er også veldig ung så med mindre du har en åpenbar grunn til å gå å sjekke deg (ekstreme menssmerter feks) så prøv å ikke stress altfor mye med det. Ha jevnlig sex og så håper jeg du får den positive testen snart. Lykke til. Anonymkode: 8aaef...da8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Del Skrevet 14. november 2020 Har det helt likt som deg, og det er så sårt og vondt! Og ikke minst alt oppslukende. Jeg har vært hos legen for jeg ble helt stressa og nesten deprimert, å da sa han at stress spilte en stor rolle og at jeg måtte prøve å nyte sex istede for at det skal lages barn.. utrolig vanskelig men man får ikke gjort så mye annet med det 😣 og som de andre skriver; 3 mnd er ikke unormalt❤️ Anonymkode: d0629...7ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Del Skrevet 14. november 2020 Husker hvor på tuppa jeg var da det hadde gått 3 mnd. Var helt crazy over å få det til å funke. Måtte ta medisiner for å få eggløsning. Nå er jeg på måned 7, uten noe graviditet. Men det har faktisk blitt litt enklere. Har vel innsett at det kan ta tid. Skjønner deg godt, men man tror at ting ikke skal ta så lang tid ❤️ Anonymkode: dfdf1...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olaug Olsen Skrevet 14. november 2020 #16 Del Skrevet 14. november 2020 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver her inne for jeg føler meg så alene angående dette temaet og håper det er andre som føler det samme.. Jeg og mannen min prøver å bli gravid men har enda ikke lykkes. Vi har prøvd i ca 3 måneder nå, men sluttet på pilla i sommer. Det som er så vanskelig er at jeg har ventet på han i årevis for at han skulle bli klar for barn, og de gangene vi har prøvd nå så blir jeg helt sønder knust når jeg ser at mensen kommer... 💔Har ønsket barn så lenge nå og blir så lei meg når det ikke skjer noe... Og jeg føler at alle rundt med blir gravide så fort.. Min ene svigersøster som jeg er så god venn med fikk jeg vite var gravid i sommer etter 1 forsøk, og jeg ble så utrolig lei meg.. Jeg føler meg så fæl for å ha det sånn, men det stikker hver gang jeg bare ser noen med mage eller barnevogn.. Jeg får konstant rundt med en anspent og vond følelse fordi jeg ikke har blitt gravid enda og ønsker det så enormt sårt.. Er det noen andre som har det sånn? Og kan dette være noe av grunnen til at jeg ikke blir gravid, fordi jeg er så stresset og tenker konstant på det? Er det noen som vet om noe kan hjelpe? Og hvor lang tid brukte dere på å bli gravid? Hilsen ei fortvilet 27 åring 😞 Anonymkode: 8fbb0...b95 Jeg er enig med de som mener at du bør slappe av. Du burde lese deg opp på en metode som heter Billings metoden. Anbefaler denne boken: Billings Method: Controlling Fertility without Drugs or Devices(New Edition) by Evelyn Billings (Illustrated, 10 Jun 2011) Dette er en naturlig metode, som gir deg kontroll over egen syklus og fruktbarhet. Jeg synes du skal dyrke forholdet og seksualiteten i denne tiden. Kjør på med roser og stearinlys, spesielt i tiden rundt eggløsning. Liten vits i å gå rundt og være fortvilet, siden dette kan ødelegge ganske mye for deg. I tilleg til dette, mener jeg du bør starte på et folat tilskudd, og gjerne innføre noe moderat trening, og helst sammen med din mann. I stedet for å forvente resultater med en gang, bør du dyrke relasjonen. Dette kommer du ikke til å angre på når du en dag blir gravid. Endret 14. november 2020 av Olaug Olsen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
supernaturalfan Skrevet 14. november 2020 #17 Del Skrevet 14. november 2020 Føler med deg ❤️ Ventet en stund på mannen mtp å prøve på nr 2. Gikk på 2 forsøk men endte i SA 😭 fikk ny positiv test for ca 1. 5 uke siden, 4 pp etter SA. Så håper spiren sitter dette gangen. Har dog mye bedre følelse må enn sist 🥰 men har kjent frustrasjonen hver gang mensen kommer.. Grenet og vært lei meg hver gang 😶 men det går over etter kort tid og jeg gjør meg klar for ny pp 🙈 men nå håper jeg virkelig det bli julibarn 2021 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame27 Skrevet 14. november 2020 #18 Del Skrevet 14. november 2020 Tusen takk for gode råd ❤️ Jeg har vært hos gynekolog så jeg vet at alt ser bra ut og har fått beskjed om at det ser ikke ut til at noe er i veien for at vi skal klare å bli gravid💖 Jeg vet jeg må prøve å slappe av, men det er utrolig vanskelig å få til selvom jeg så gjerne vil klare å slappe mer av.. Prøver å holde meg positiv fremover, og håper virkelig på at jeg skal få se en positiv test til slutt ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #19 Del Skrevet 14. november 2020 Et annet tips er å starte med å strikke feks. Jeg fikk tips om å strikke for å få noe annet å tenke på. Nå strikker jeg så jeg har fått sår på fingrene, men får an pause fra all tenkingen 🤷♀️ Anonymkode: d0629...7ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dame27 Skrevet 15. november 2020 #20 Del Skrevet 15. november 2020 Ja jeg strikker litt, men synes det er vanskelig å få til helt 🙈 Jeg kommer nok ikke til å klare å slutte å tenke på d helt, men jeg har så lyst til å kunne slappe av angående det😮 noe som jeg ikke klarer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå