Gå til innhold

Villapaprika og moderering


Lyckeliten

Anbefalte innlegg

Fredrikstad Blad brukte de samme kildene som alle, også vi, har tilgang til. Ingen har moderert avisen eller slettet artikkelen ennå, og avisen med over 61k lesere følger VVP.

Forventer dere seriøst at VP står frem og bekrefter suppa avisen skriver at hun står i på egen Instagram, når kildene er bekreftet som tingretten og Brønnøysundregisteret?

Fredrikstad Blad har sikret saken gjennom blant annet VVP punkt 4.7. Om dere hadde forholdt dere til samme punkt og moderert deretter hadde jeg ikke sagt noe. Men dere refererer feilaktig til fakta som "spekulasjon".

Endret av Natron
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noe latterlig! Dette er så langt fra spekulasjoner som det går an. Derimot er det et utfall som lenge har vært forventet, og bekreftet  i Brønnøysundregisteret. Fredrikstad Blads artikkel, utkastelse fra leilighet, skifte av etternavn, sletting av innhold på some, 'endre' sivilstatus osv. er også med på å bekrefte dette. 

Det både ser ut og lukter som dritt. ;) 

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reglene på forumet er tydelige i forhold til spekulasjon. Dersom påstander ikke er dokumentert/kildehenvist slettes det som spekulasjon. Vi forstår at dere ikke synes ordlyden er dekkende i dette tilfellet, så vi skal se om vi kan finne en annen ordlyd. 

Sol, admin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pippilang skrev (På 9.5.2022 den 15.28):

 På brønnøysundregisteret under konkurs- kunngjøringer finner man at artikkelen i Fredrikstad blad omhandler denne personen.( Nytt etternavn da)

 

Lill :) skrev (På 9.5.2022 den 20.14):

Er dette god nok dokumentasjon å linke til @solrampelyset? Kan man linke til Brønnøysundregisteret? 

Jeg har ikke sett denne kilden, dersom dere linker til den kan jeg vurdere den. 

Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler for å gi denne VP gruppen/tråden en beklagelse. Før det har jeg et spørsmål. Er det lov å kommentere, lure på hva som var meningen eller gjengi det VP/Camilla har hatt på sine sosiale kanaler som nå er slettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol Rampelyset skrev (23 timer siden):

Reglene på forumet er tydelige i forhold til spekulasjon. Dersom påstander ikke er dokumentert/kildehenvist slettes det som spekulasjon. Vi forstår at dere ikke synes ordlyden er dekkende i dette tilfellet, så vi skal se om vi kan finne en annen ordlyd. 

Sol, admin. 

Føler for å gi denne VP gruppen/tråden en beklagelse. Før det har jeg et spørsmål. Er det lov å kommentere, lure på hva som var meningen eller gjengi det VP/Camilla har hatt på sine sosiale kanaler som nå er slettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (22 timer siden):

Dette kan brukes som kilde til at selskapet er konkurs. Men denne linken viser ikke til hva som er skjedd eller ikke skjedd i rettsalen og inneholder ingen beløp. Avisartikkelen henviser ikke til brreg.no og heller ikke til saksnr eller navn, derfor kan man ikke koble disse sammen.

Babord1 skrev (1 time siden):

Føler for å gi denne VP gruppen/tråden en beklagelse. Før det har jeg et spørsmål. Er det lov å kommentere, lure på hva som var meningen eller gjengi det VP/Camilla har hatt på sine sosiale kanaler som nå er slettet?

Nei, kommentarer eller henvisninger til innlegg/innhold som er slettet vil også bli slettet hvis ikke infomasjonen i ettertid ikke er regelbrudd lenger. F.eks at noe har blitt offentliggjort i senere tid. Dersom du ønsker å gi en beklagelse kan du gjøre det i generelle vendinger dersom innlegg er slettet. 

Sol, admin.

Endret av Sol Rampelyset
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan kan man rydde et spørsmål om tidligere bedrift til A-C som persondebatt/ryktespredning? Hun har selv skrevet et langt innlegg her på KG at hun har drevet butikk før. I tillegg bør dere sjekke om samme bruker diskuterer i tråden med flere brukere, som også er et regelbrudd. 

Endret av Lill :)
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme bruker kommer med påstander om sykdomsforløp, som er både irrelevant og privat. Dette får også til tider bare stå. Hvorfor fjernes ikke ALL spekulasjon om privat helse, spesielt de som STARTER spekulasjonen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lill :) skrev (22 timer siden):

Hvordan kan man rydde et spørsmål om tidligere bedrift til A-C som persondebatt/ryktespredning? Hun har selv skrevet et langt innlegg her på KG at hun har drevet butikk før. I tillegg bør dere sjekke om samme bruker diskuterer i tråden med flere brukere, som også er et regelbrudd. 

Man kan diskutere AC sin involvering med VP sin bedrift. Hva hun evt har jobbet med før eller andre deler av hennes liv anses som persondebatt da hun ikke er en offentlig person.

Emmelise skrev (22 timer siden):

Samme bruker kommer med påstander om sykdomsforløp, som er både irrelevant og privat. Dette får også til tider bare stå. Hvorfor fjernes ikke ALL spekulasjon om privat helse, spesielt de som STARTER spekulasjonen?

Camilla har selv vært åpen om at hun har en alvorlig sykdom, så slike generelle påstander får stå. Hva denne sykdommen handler om/diagnose har hun ikke vært åpen om, så spekulasjoner rundt dette slettes. Dersom jeg har oversett noen spekulasjoner setter vi pris på om det rapporteres inn. 

Sol, admin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (10 minutter siden):

Hei,

Man kan diskutere AC sin involvering med VP sin bedrift. Hva hun evt har jobbet med før eller andre deler av hennes liv anses som persondebatt da hun ikke er en offentlig person.

Camilla har selv vært åpen om at hun har en alvorlig sykdom, så slike generelle påstander får stå. Hva denne sykdommen handler om/diagnose har hun ikke vært åpen om, så spekulasjoner rundt dette slettes. Dersom jeg har oversett noen spekulasjoner setter vi pris på om det rapporteres inn. 

Sol, admin.

6.Mars 2021 skriver A-C, (som forøvrig har flere brukere i VP tråden) at hun har drevet butikk før og nevner også mannens firma. Dette for å argumentere for hvor bra driften av ministjerner er. Hvordan kan det da være en del av hennes private liv? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Hei. 

Ang. tråden om Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk. Camilla har ikke hatt noen forretning/nettbutikk siden hun gikk konkurs i våres. Hun har ikke blogg eller poster på Instagram lenger heller. Jeg synes ikke kriteriene for at tråden om Villa Paprika holdes åpen finnes lenger, det er jo ingenting å basere diskusjoner på. Det ser man også på innleggene som er postet i tråden i det siste, det er spekulasjoner og rykter om Camilla og samboerens gjøren og laden om dagen, hvor de bor og hvor de får penger fra. Private detaljer som ingen har noe med. 

Jeg synes det er riktig å stenge denne tråden og ikke tillate nye tråder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvins skrev (5 minutter siden):

Hei. 

Ang. tråden om Villa Paprikas forretningsvirksomhet - saklig kritikk. Camilla har ikke hatt noen forretning/nettbutikk siden hun gikk konkurs i våres. Hun har ikke blogg eller poster på Instagram lenger heller. Jeg synes ikke kriteriene for at tråden om Villa Paprika holdes åpen finnes lenger, det er jo ingenting å basere diskusjoner på. Det ser man også på innleggene som er postet i tråden i det siste, det er spekulasjoner og rykter om Camilla og samboerens gjøren og laden om dagen, hvor de bor og hvor de får penger fra. Private detaljer som ingen har noe med. 

Jeg synes det er riktig å stenge denne tråden og ikke tillate nye tråder. 

Camilla dreiv enkeltpersonsforetak - noe som gjør at hennes privatøkonomi og firmaets økonomi er den samme. Jeg mener derfor at det innen rimelighetens grenser bør være aksept for å diskutere privatøkonomiske forhold. Men en skal og være litt forsiktig. En trenger kanskje ikke å diskutere hvor mye hun får i ufør eller pensjon direkte, men at pensjonen påvirkes av manglende innbetaling og innrapportering av skattemessige forhold er jo saklig mener jeg.

At tråden skal lukkes nå og det ikke skal tillates flere tråder om VP mener jeg er totalt skivebom. Det er ikke uvanlig at dette paret stikker hodet i sanden i en periode og så dukker de opp med nytt prosjekt. Gjelder for øvrig ganske mange influensere og en har sett her hvor galt det kan gå når en lukker og åpner tråder hipp som happ etter hva influenseren selv føler for den dagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...