Gå til innhold

Slutte på p-piller

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg som skrev første svar i tråden her...Mensen kom på dag 47... men shit pomfritt så vondt jeg har hatt i dag. Sist hadde jeg ikke smerter under mensen. Merket ingenting til å mensen kom i morges.Kjente bare at jeg blødde gjennom akkurat når jeg gikk ned trappa fra badet😂 men ca 1 time etter mensen kom fikk jeg stort ubehag nederst i magen. Typ «nå får jeg snart diarè» følelse. Måtte ut på tur me hunden og tenkte det hjalp sikkert å bevege seg litt. Men nope. Ble enda mer ubehagelig og strålte litt ned i lårene og bak i ryggen. Måtte stoppe undervei på turen og puste😂Etter 1,5 time var det hele over. Ingen vondt resten av dagen frem til nå. Ikke vondt men fikk ubehag igjen og et slags trykk over nedre del av magen. Håper det er over i morgen

Anonymkode: 99be4...df3

Åh, ikke gøy at det plutselig kommer uten forvarsel!😅 Smertene høres helt grusomme ut, krysser fingrene for at du skal slippe flere dager med så vondt.. Men kanskje det er et tegn på at kroppen kommer inn på rett kjør igjen med tanke på eggløsning?

Spis litt mørk sjokolade og kos deg med en varmeflaske😂 Noe som hjelper litt for meg er å få litt røff massasje helt nederst på magen, på begge sider. Hardt press ned med fingertuppene mens man rister litt🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 12709...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Åh, ikke gøy at det plutselig kommer uten forvarsel!😅 Smertene høres helt grusomme ut, krysser fingrene for at du skal slippe flere dager med så vondt.. Men kanskje det er et tegn på at kroppen kommer inn på rett kjør igjen med tanke på eggløsning?

Spis litt mørk sjokolade og kos deg med en varmeflaske😂 Noe som hjelper litt for meg er å få litt røff massasje helt nederst på magen, på begge sider. Hardt press ned med fingertuppene mens man rister litt🤷🏼‍♀️

Håper det! Er jo egentlig bare glad for at mensen dukket opp. Men hadde ikke forventet smerter. Har aldri hatt det før så har ikke visst hva folk snakker om når de nevner menssmerter. Men nå vet jeg, desverre😅

hvordan har det gått med deg etter du sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (På 13.11.2020 den 7.29):

Jeg gikk betydelig ned i vekt, fikk veldig mye høyere sexlyst, hadde generelt mer stabilt humør og følte meg lettere/blidere enn før. Det er det jeg kommer på i farten :) 

Sluttet på prevensjon midt i november, fikk bortfallsblødning og første eggløsning midt i januar. Ble gravid på den eggløsningen, så vet dessverre ikke når jeg evt hadde fått mensen 😅

Hvor fort kom vektnedgangen?

Anonymkode: 28eae...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Håper det! Er jo egentlig bare glad for at mensen dukket opp. Men hadde ikke forventet smerter. Har aldri hatt det før så har ikke visst hva folk snakker om når de nevner menssmerter. Men nå vet jeg, desverre😅

hvordan har det gått med deg etter du sluttet?

Menssmerter er ikke bare bare nei😅

Jeg har enda igjen to små piller før jeg er ferdig😁 Nå er jeg mentalt forberedt på det værste ihvertfall. Skulle ha starter på nytt brett neste torsdag, så det blir etter det det spennende kommer om hvordan kroppen min tar dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvor fort kom vektnedgangen?

Ganske raskt. Etter et par mnd hadde jeg gått ned rundt 10 kg totalt uten å bevege meg en centimeter mer enn normalt. Ingen endringer i kosthold heller. Jeg vet det sies at man ikke legger på seg av ppiller, men jeg har vridd hjernen inn og ut og kan virkelig ikke begripe hva annet vektnedgangen skulle kommet av 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (4 minutter siden):

Ganske raskt. Etter et par mnd hadde jeg gått ned rundt 10 kg totalt uten å bevege meg en centimeter mer enn normalt. Ingen endringer i kosthold heller. Jeg vet det sies at man ikke legger på seg av ppiller, men jeg har vridd hjernen inn og ut og kan virkelig ikke begripe hva annet vektnedgangen skulle kommet av 😛 

Du skrev at du fikk veldig mye høyere sexlyst, litt drøyt med 10kg av mer sex, men det kan jo ha hjulpet litt på veien?🤷🏼‍♀️
Mye bedre humør er jo veldig positivt for kropp og sjel det også.

Du har vært veldig heldig ihvertfall uansett hvordan det henger sammen😄😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Du skrev at du fikk veldig mye høyere sexlyst, litt drøyt med 10kg av mer sex, men det kan jo ha hjulpet litt på veien?🤷🏼‍♀️
Mye bedre humør er jo veldig positivt for kropp og sjel det også.

Du har vært veldig heldig ihvertfall uansett hvordan det henger sammen😄😄

Altså min mann har reisejobb så frekvensen økte dessverre ikke like mye som lysten 😂 Ja, det beste var egentlig et mer stabilt humør! Klart deilig å være i bedre humør generelt, men det var utrolig befriende å slippe de ubegrunnede gråtetoktene feks. Jeg skjønner i ettertid at jeg hadde MANGE bivirkninger av prevensjon - men jeg startet såpass tidlig (14 år) og de kom såpass snikende at jeg trodde det var bare slik jeg var som person liksom. Glad jeg sluttet. Har prøvd hormonell prevensjon nå i noen mnd igjen fordi det er enkelt, men ser/kjenner de samme bivirkningene er på fullt firsprang. Så jeg kommer til å slutte igjen nå ganske snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

boblevann skrev (10 timer siden):

Jeg har vært pillefri i en måned nå, og fremdeles ikke merket noe. Er alt håp ute for meg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vært pillefri i en måned nå, og fremdeles ikke merket noe. Er alt håp ute for meg da?

Det kan jo naturligvis ikke jeg svare på... Er jo ikke sikkert plagene dine er pillenes feil heller 🤷🏽‍♀️ 

Anonymkode: 20501...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ts her.

Jeg tok siste pille 25. november. Jeg føler meg allerede veldig mye lettere i toppen, det er helt merkelig. Kan det virkelig endre seg så raskt etter pilleslutt?

En annen ting jeg har merket meg i går og i dag (beklager ekkel detalj) er fastere mage. Jeg har slitt masse med magen og har til og med levert prøver for analyse hos lege for å finne ut hva som er galt, men kanskje det var ppillene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ts her.

Jeg tok siste pille 25. november. Jeg føler meg allerede veldig mye lettere i toppen, det er helt merkelig. Kan det virkelig endre seg så raskt etter pilleslutt?

En annen ting jeg har merket meg i går og i dag (beklager ekkel detalj) er fastere mage. Jeg har slitt masse med magen og har til og med levert prøver for analyse hos lege for å finne ut hva som er galt, men kanskje det var ppillene??

Det er nok veldig mye psykisk når man slutter på p-piller. Man tenker annerledes, føler annerledes og hver minste ting analyseres. Så du vil nok 'oppdage' mange nye ting sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Det er nok veldig mye psykisk når man slutter på p-piller. Man tenker annerledes, føler annerledes og hver minste ting analyseres. Så du vil nok 'oppdage' mange nye ting sånn sett.

Placebo er vel det som fungerer aller best, hehe. Jeg håper det kommer til å vare ihvertfall, det hadde vært kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet noe ufrivillig et par måneder siden, og fikk først normal mensen denne uka. Var som «før i tiden», med smerter og masse blod. 😂 Jeg har gått på piller non-stop i ca. 18 år...

Ellers har jeg kanskje blitt litt lettere til sinns, men jeg har vært kronisk deprimert så lenge jeg kan huske. Nå finner jeg glede i små ting jeg ikke har funnet glede i på veldig lenge. Merker ingenting på vekta, eller sexlysten.

Anonymkode: deff8...6cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sluttet noe ufrivillig et par måneder siden, og fikk først normal mensen denne uka. Var som «før i tiden», med smerter og masse blod. 😂 Jeg har gått på piller non-stop i ca. 18 år...

Ellers har jeg kanskje blitt litt lettere til sinns, men jeg har vært kronisk deprimert så lenge jeg kan huske. Nå finner jeg glede i små ting jeg ikke har funnet glede i på veldig lenge. Merker ingenting på vekta, eller sexlysten.

Anonymkode: deff8...6cc

Det er godt å høre du klarer å finne gleder i de små tingene, det er viktig❤️
Hvordan var det du slutta ufrivillig?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...