Gå til innhold

Aaarg!...Apotekansatte

Gjest Wasabi

Anbefalte innlegg

Gjest Wasabi

Var på Apoteket i dag for å kjøpe diverse, bl.a eggløsningstester og graviditetstester. Apoteket jeg var på er på et kjøpesenter med store åpninger og få muligheter til å skjule hva man kjøper, slik jeg syns de fleste apotek er.. Jeg plukket med meg endel ting og prøvde å skjule testene. At vi prøver en veldig privat og noe jeg ikke har delt med noen andre enda. Men tror du damen i kassen tenker tanken?? Åneida.. Hun slenger alt synlig høyt på disken mens hun viser opp og går fram og snakker høyt om at jeg får en gratis gravi-test ved kjøp av EL-test men at jeg har tatt med feil osv osv. :overrasket: Er det mulig å være så hensynsløs??? Aaargh!!! Måtte bare få det ut!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Arg...skjlnner hva du mener!!!

Da jeg skulle inn for å kjøpe folat samt spørre om Omega 3 da jeg akkurat var blitt gravid, så var det på samme måte. Snakke høyt og tydelig! :frustrert:

Og jeg var på et veldig lokalt apotek, hvor jeg bare så for meg at " Nå, nå får alle vite det!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Enig, og det gjelder egentlig alle varer man kjøper på apoteket. Alle de andre kundene har vel ingen ting med hva man kjøper :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!!! Jeg kjøpte folat for et par dager siden, kikket meg litt i rundt for om jeg så kjentfolk og rasket det kjapt bort til disken. Selvfølgelig var jeg så dum at jeg spurte om noe og den unge jenta snakker høyt tilbake, drar fram store vitaminpakker der det står GRAVID over hele pakken..... :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare fortelle om en positiv opplevelse i helsekost-butikken:

Etter å ha stått i kø lenge på apoteket for å få tak i sink (min sambo trenger muligens litt hjelp for å øke kvaliteten), gadd eg ikkje vente lenger og gikk inn i helsekosten på senteret i stedet. Der sa hun i kassa at når en tar sink bør en også ta andre mineraler for å få effekt, eg hintet/hvisket at vi prøver og hadde hørt et kjerringråd. Hun gikk rett borti hylla og sa at det var den typen vi trengte og at hun hadde fått mange tilbakemeldinger om at det funket veldig bra. Hun spurte så om eg hadde alt eg trengte, og gav meg en brosjyre med info om andre saker som kan hjelpe. Hun var kjempeflink og veldig diskré, hvisket og sa ingenting rett ut, bare at hun skjønte hva vi var ute etter.

De har ikke tester og slikt, men er kanskje litt mer åpne når det gjelder kjerringråd til oss prøvere. Og det er gjerne ikkje så mange folk inne i butikken, på apoteket er det jo jevn strøm hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prøver

Vi er også prøvere og jeg gikk påå apoteket for å kjøpe folat og vitaminer. Fikk en pakke vitaminer hvor det står GRAVID med store røde bokstaver på alle kanter. I tillegg står det også GRAVID med store bokstaver på baksiden av alle brettene - så mye for diskresjon! Har gjemt pillene bakerst i skapet med det resultat at jeg ofte glemmer å ta dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg foreslå at du finner et tomt pilleglass eller en annen beholder og trykker ut disse pillene fra brettet, så ser ingen hva som står på brettet? (kjøp et glass vanlige vitaminpiller og oppbevar dem en annen plass-f.eks, om du ikke har tomme glass hjemme (jeg har masse tomme vitaplexglass som av en eller annen grunn aldri blir kastet. slik kan de jo brukes til...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zmurfette i.i.

Kjenner meg igjen i de apotekerfaringer dere skriver om her. Men i tillegg til å lufte sin frustrasjon her inne så går det jo an å gi beskjed på apoteket også at man synes de er lite diskre. Apotekansatte har taushetsplikt om det kundene kjøper, så de skal ikke vifte rundt med varer kunden kjøper, snakke høyt osv. når det er snakk om noe som kan oppfattes som sensitivt (og det gjelder vel de aller fleste apotekvarer, kanskje med unntak av plaster....). Selv sa jeg fra på apoteket jeg handlet at jeg syntes det var ubekvemt at hun i kassen snakket så høyt og viste alle bak meg i køen at jeg hadde kjøpt en graviditetstest. Hun ble litt flau og stille, men kanskje hun tenker seg om neste gang noen skal kjøpe en test? Og hvis hun ikke gjør det er det jo bra om hun får beskjed på nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i de apotekerfaringer dere skriver om her. Men i tillegg til å lufte sin frustrasjon her inne så går det jo an å gi beskjed på apoteket også at man synes de er lite diskre. Apotekansatte har taushetsplikt om det kundene kjøper, så de skal ikke vifte rundt med varer kunden kjøper, snakke høyt osv. når det er snakk om noe som kan oppfattes som sensitivt (og det gjelder vel de aller fleste apotekvarer, kanskje med unntak av plaster....). Selv sa jeg fra på apoteket jeg handlet at jeg syntes det var ubekvemt at hun i kassen snakket så høyt og viste alle bak meg i køen at jeg hadde kjøpt en graviditetstest. Hun ble litt flau og stille, men kanskje hun tenker seg om neste gang noen skal kjøpe en test? Og hvis hun ikke gjør det er det jo bra om hun får beskjed på nytt...

Enig med deg: Man bør så absolutt si fra! Men selv er jeg alt for lite flink til å gjøre det, skal prøve å skjerpe meg for man har faktisk som du sier krav på diskresjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste denne posten for noen dager siden, og kjente jeg begynte å grue meg til å gå på apoteke for å kjøpe tester. Det wasabi og dere andre beskriver er akkurat slik jeg fryktet at apotekbesøket skulle bli.....

oj som jeg ble overrasket! Det var kun ClearBlue testen som lå framme. Jeg spurte diskret om de hadde noen andre, billige tester, for som jeg sa, jeg regner med at jeg kommer til å teste mange ganger :sjenert:

Apotekdamen viste meg diskret noen andre, puttet dem i pose før hun kom så langt som i kassa og hadde tydeligvis strekkoden lagret bak disken så hun slapp å ta de ut igjen. Yess! Ikke skummelt i det hele tatt!

Henger meg på de som foreslår å nevne det for de apotekansatte, forhåpentligvis så husker de det til neste forhåpningsfulle gravide er innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg kom på....

Om man opplever det som fælt å kjøpe graviditetstest når man virkelig ønsker å være gravid, tenk hvor tøft det er å gjøre det når du f.eks. er 16 og desperat håper du ikke er det....

Så ved å si i fra når man blir "dårlig" behandlet hjelper man jo kanskje de det er aller verst å kjøpe test for også.

(Samtidig kan man jo rose de apotekene som oppfører seg eksemplarisk også, så vet de at man setter pris på servicen...)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt på siden, men handler også om apotek...

Gikk på en flere måneder lang antebutika-kur. Kjøpte først en pakke tabletter, brukte opp denne og gikk til apoteket for å kjøpe en ny. Får pakningen og skumleser etiketten. Der står det 2 tabl morgen og kveld de første 14 dagene så en pr dag til pakningen er slutt.

Jeg bemerker dette og sier det må da være feil. Får beskjed av apotekansatte at det er korrekt i følge resepten fra legen. Jeg bemerker at som du ser av resepten har jeg allerede tatt halve kuren og da kan det vel ikke stemme at jeg skal ta flere piller midt i kuren får så å gå tilbake til en hver dag igjen?

Damen forsvant bak skranken i tiden og evigheten før hun kom tilbake med pakken med ny og korrekt etikett pålimt.

Ble skikkelig skremt av dette jeg! Apotekansatte må da kunne såpass om faget at de setter på riktig bruksanvisning! Slikt som dette er da farlig - feil medisinering kan få alvorlige komplikasjoner! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang. den siste opplevelsen der; veldig rart at hun bak skranken insisterte på at det var riktig... Du hadde blitt ekspedert tidligere på samme resept? For da burde hun absolutt ha sett det. Fikk du en ny resept, er det vanskelig å vite. Dessuten har vi dobbeltkontroller på apotek - alle kan gjøre feil - derfor andremann som kontroller og den personene burde da oppdaget feilen.

Var samme resept og det var kvittert ut (eller hva det heter) på den at jeg alt hadde kjøpt en pakke. Bare glad jeg ikke er smårørete gammel dame som skulle ha hjertemedisinen min!

En ting er at det ble gjort feil for det kan jo skje alle og enhver, men at jeg måtte stå der og insistere og forklare at "jo jeg har alt tatt disse medisinene i en måned og det ser du jo der", det syns jeg ble fjernt!

Bruker ikke det apoteket mer. Har vært annet småfjas der også blant annet mangel på diskresjon.

Jeg tror det vi merker er den enorme økningen av apotek. Det har blitt mange fler enn det var og det merkes på personalet. Det apoteket jeg ikke bruker mer er ett av de nye som har poppet opp i det siste. Samtlige i betjeningen der er veldig unge. Sikkert nyutdannet og gjør så godt de kan, men det hadde sikkert hevet nivået betraktelig om de hadde noen med erfaring blant seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal ikke være sånn at kunden måtte forklare de ansatte at det er feil.. :roll: Herregud - skjønner godt at du reagerte på det. Får håpe at hun sjekker ekstra nøye fremover hun dama som gjorde feilen. Håper hun innrømmet og beklaget feilen ovenfor deg?

Den nye apotekloven har gitt oss mange flere apotek, men nettopp derfor burde jo servicen være bedre? Det er flere om beinet, større konkurranse og servicen må det være bedre for å beholde kundene. Skulle heller tro at servicen var dårligere på de gamle apotekene som har vært der i evigheter, og aldri før har måttet jobbe for å beholde kundene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips: Kjøp tester på nettet. Diskret forsendelse (haha, nå får jeg assosiasjoner til mer pikante ting) og rask service! Hjelper kanskje ikke mot nysjerrige postmenn, da, men bedre en gapestokk på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en "soup-nazi" (ref. Seinfeld) på vårt lokale apotek. Hun er helt håpløs. Så en jente foran meg som spurte om EL-tester, og da skreik dama ut: Eggløsningstestene ligger bak den skranken der, og da vil du sikkert også ha graviditetstester også da? Og så må du huske folat, og den står bak den mannen der. Trivelig. :frustrert:

Noen som har sett på Mad TV? De har jo en sånn karakter fra apoteket, og du kjenner det så godt igjen: "The hemorroid medisine is ready" roper hun ut over lokalet, og etter på "Who's the one with the crabs? Come over here!". Jeg ruller rundt og det er sååå morsomt! Tatt på kornet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en "soup-nazi" (ref. Seinfeld) på vårt lokale apotek. Hun er helt håpløs. Så en jente foran meg som spurte om EL-tester, og da skreik dama ut: Eggløsningstestene ligger bak den skranken der, og da vil du sikkert også ha graviditetstester også da? Og så må du huske folat, og den står bak den mannen der. Trivelig. :frustrert:

Åh! :sur:

Det er da man skulle sagt "kunne du kanskje rope litt høyere, jeg tror ikke de utenfor butikken fikk med seg bestilingen" ;) (desverre kommer jeg jo aldri på å si noe slikt når situasjonen er der, bare tenker på det i etterkant.)

Jeg har bare vært å kjøpt graviditetstest en gang, og da var heldigvis damen veldig diskret og hyggelig. Ikke at det for meg var noe flaut å kjøpe testen, men det er jo nettopp det at skulle det være noen i butikken som vet hvem jeg er vil jeg ikke at de skal få noe å sladre om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke halshugg meg nå, men hvorfor er det så flaut hvis noen vet at dere er prøvere? Jeg har aldri vært prøver noengang så jeg aner rett og slett ikke åssen det føles...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke halshugg meg nå, men hvorfor er det så flaut hvis noen vet at dere er prøvere? Jeg har aldri vært prøver noengang så jeg aner rett og slett ikke åssen det føles...........

Tror vi har nok med oss selv om vi ikke i tillegg må holde hele vennekretsen og familien oppdatert på eggløsning, sex og mens/ikke mens. Syns ikke det er flaut, men syns det er en privatsak mellom meg og samboern at vi prøver å få barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...