AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #21 Skrevet 12. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva i alle dager? Du sier «At de ikke hopper når du sier hopp er ikke samme som å slem. » og jeg forteller deg at denne situasjonen er ikke slik. Hva har jeg røpt liksom? foreslår at du setter deg ned og leser gjennom innlegg før du bestemmer deg for å kommentere slike ting. Anonymkode: 6955f...e97 Det var det jeg som sa, så du trenger ikke å skjelle ut en annen bruker. Hvorfor har du ikke skiftet lege for flere måneder siden om du synes den legen er så «slem»? Legen har instrukser å forholde seg til, og det må de følge. Når legen i tillegg påpeker at du kanskje har problem med alle, så var dette kanskje veldig nær sannheten. Anonymkode: 87712...31b 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #22 Skrevet 12. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Dette er bullshit. Legekontoret mitt er helt fantastiske på å ivareta min psykiske helse. Både fastlegen, skrankedamen og de på labben er utrolig flinke i måten de møter meg og mine utfordringer på. Anonymkode: c5fd0...5f1 Da har du rett diagnose. Anonymkode: 06c3d...ba2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #23 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var det jeg som sa, så du trenger ikke å skjelle ut en annen bruker. Hvorfor har du ikke skiftet lege for flere måneder siden om du synes den legen er så «slem»? Legen har instrukser å forholde seg til, og det må de følge. Når legen i tillegg påpeker at du kanskje har problem med alle, så var dette kanskje veldig nær sannheten. Anonymkode: 87712...31b Jeg har ikke skjelt deg ut? Det er jo du som kommer med den frekke kommentaren der helt ut av det blå? Jeg har som sagt vært på venteliste i en god stund, og er nr 22 i rekken. Kan vel ikke gjøre noe annet enn å vente? Og kjære deg, legen kjenner meg ikke til å kunne si dette. Det er derfor jeg reagerte. Hun SKREK den setningen i tlf. Kan du med hånda på hjertet si at det er profesjonelt gjort av en lege? Hva om jeg hadde vært langt laaaangt nede da? Dette er en vikar, som skulle forlenge sykemeldingen min. Jeg har kun pratet med denne vikaren i tlf, men min faste lege er nesten like ille(han er syk). Dette legekontoret har fått mye dårlig omtale, så det er ikke nytt. Bare veldig synd at du sitter bak en skjerm og dømmer andre. Anonymkode: 6955f...e97
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #24 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: DER! Der røpte du deg som et troll. Anonymkode: 1876f...aef Hvorfor? Anonymkode: c5519...461
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #25 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, PM75 skrev: Bytt fastlege. Helt enig. Skjønner ikke helt hvorfor dere finner dere i dette i årevis? Det er noen få, enkle tastetrykk på nett, så har man byttet fastlege. Anonymkode: f3c4b...c86
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #26 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke skjelt deg ut? Det er jo du som kommer med den frekke kommentaren der helt ut av det blå? Jeg har som sagt vært på venteliste i en god stund, og er nr 22 i rekken. Kan vel ikke gjøre noe annet enn å vente? Og kjære deg, legen kjenner meg ikke til å kunne si dette. Det er derfor jeg reagerte. Hun SKREK den setningen i tlf. Kan du med hånda på hjertet si at det er profesjonelt gjort av en lege? Hva om jeg hadde vært langt laaaangt nede da? Dette er en vikar, som skulle forlenge sykemeldingen min. Jeg har kun pratet med denne vikaren i tlf, men min faste lege er nesten like ille(han er syk). Dette legekontoret har fått mye dårlig omtale, så det er ikke nytt. Bare veldig synd at du sitter bak en skjerm og dømmer andre. Anonymkode: 6955f...e97 Du får lese anonymkodene, så ser du at det var jeg som sa at de kanskje ikke ville hoppe selv om du sa det. Så da er det ingen grunn til å kjefte, noe som du kanskje har tendens til å gjøre, til en helt annen bruker. Jeg kommenterte, ut fra hva du har opplyst om, og sa at kanskje legen har rett. Det står jeg fast ved. Anonymkode: 87712...31b 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #27 Skrevet 12. november 2020 Du får hjelp til å klage hos pasient og brukerombudet. Anonymkode: 1390c...7ef
Gjest Warrior Skrevet 12. november 2020 #28 Skrevet 12. november 2020 Kanskje du kan ringe legevakten å spørre de hva du skal gjøre nå når søsteren din ligger syk? Forklar at de var lite hjelpsom på dette legekontoret. Folk som jobber på et legekontor bør være mer profesjonelle enn det der. De er der for å hjelpe folk. Ikke være sur og frekk. Man sier ikke «herregud, virker som du har et problem med alle» til pasienter. Det er ikke greit så det må du klage på. Dessverre finnes det alltid noen som ikke passer til den jobben de har.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #29 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke det var helt lett å forstå situasjonen, men forstår at du er psykisk syk og at legekontoret ditt oppfatter deg som en kranglevoren person. I dag er din søster blitt syk, og du ringte på hennes vegne til legekontoret og ba om en sykemelding per telefon. Du og/eller din søster motsa legeundersøkelse, og følgelig fikk din søster ingen sykemelding. Hva er årsaken til at dere ikke ønsket legens hjelp? Anonymkode: ae6f7...e42 Nå dikta du opp mye rart. Anonymkode: 7cac0...eba 3
Gjest Kirsebæra Skrevet 12. november 2020 #30 Skrevet 12. november 2020 (endret) For the love of God; det heter ikke assistent. Det heter helsesekretær. Eller for de riktig eldre, før utdanning - legesekretær. Noen få kontor har også ansatt disse som har tatt disse kursene i medisinsk sekretær. Men de er ikke assistenter. Videre MÅ dere lære dere å lese folkens! Det står da helt klart og tydelig at søsteren ringte selv, ikke at hun ringte for søsteren? Og hvor i all videste verden får dere for dere at "de ikke ville ringe legevakt"? Selvom TS skriver at de ikke hadde tid og de møtte ringe legevakt er ikke det ensbetydende med at de IKKE gjorde det. Da kan spørre "men ringte dere legevakt da?" Ah, KG altså, eneste plassen hvor ett innlegg og én historie plutselig blir rene hviskeleken og femten forskjellige historier fortalt av femten forskjellige mennesker. P.s. før noen halshugger meg; ja, jeg vet at noen legekontor kan ha sykepleiere ansatt også. Endret 12. november 2020 av Kirsebæra
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #31 Skrevet 12. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får klage til pasientombudet. At de ikke hopper når du sier hopp er ikke samme som å slem. Anonymkode: 87712...31b 2 timer siden, AnonymBruker skrev: DER! Der røpte du deg som et troll. Anonymkode: 1876f...aef Jeg synes dere er urimelige i hvordan dere tolker TS. Anonymkode: a9bd4...c60 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #32 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er det jeg tenker! Men hvor klager jeg? Er det noen som har gjort lignende før? Anonymkode: 6955f...e97 Nå har noen allerede svart deg at du kan klage til Pasientombudet. Anonymkode: 14cee...20e 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #33 Skrevet 12. november 2020 Håper dere fikk hjelp fra legevakten. Et raskt søk på nette. https://www.helsenorge.no/klage-og-erstatning/klageordninger/ søk hvordan klage på lege/ legekontor Anonymkode: 2d410...abf
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #34 Skrevet 12. november 2020 Anbefaler deg å først prøve å bevise oppførselen til legen og helsesekretæren. Dette kan du f.eks gjøre med å benytte helsenorge. Skriftlige meldinger via helsenorge går rett inn i journalen. Så klager du det inn til fylkeslege. Det er ingen vits å klage inn noe, om det er ord mot ord. Offentlige instanser tar ALLTID legens parti. Anonymkode: ad428...83b 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #35 Skrevet 12. november 2020 Når det blir sånn at så godt som alle i verden er idioter er det på tide å ta en grundig kikk i speilet. Det kan virke som om alle er slemme og fæle, og det er veldig merkelig at både en og annen skriker til alle i telefonen. Hvilket kontor er dette, hadde vært moro å ringt dit for å høre dette rimelig absurde greiene. Hvis det er så ille, så bytt til en annen fastlege hvor du slipper venteliste, bytt til en annen kommune om det så må til. Så kan du stå på venteliste hos legen du ønsker mens du bruker en annen fastlege. Til dette med pyskiske lidelser, legekontoret jeg går til har fem fastleger, og en del andre ansatte. Der bli jeg alltid behandlet profesjonelt og bra, og jeg tviler på at det kun er fordi "jeg har rett diagnose". Anonymkode: b1d16...258 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #36 Skrevet 12. november 2020 Hvordan syk er søsteren din da? Hvis hun ligger i sengen med symptomer som KAN være corona skal hun ikke på legekontoret, men må søke hjelp annen plass. Legen kan ikke sykmelde over telefon, kun hvis dette gjelder en forlengelse. Jeg tror heller ikke det er lov å gi sykmelding ved videokonsultasjon. Hvordan vet du forresten at det var ledig time? Anonymkode: 982a4...9d2 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #37 Skrevet 12. november 2020 Er dere ofte hos legen, siden du sier at dette har skjedd flere ganger over ett år? Ikke sånn, men om dere er der mange ganger i året, skjønner jeg egentlig at de blir litt lei... Anonymkode: 9a9e1...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #38 Skrevet 12. november 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dere ofte hos legen, siden du sier at dette har skjedd flere ganger over ett år? Ikke sånn, men om dere er der mange ganger i året, skjønner jeg egentlig at de blir litt lei... Anonymkode: 9a9e1...ee2 Hvorfor skulle legekontoret bli lei? Du vet ingenting om ts og hvorfor h*n drar til legen. Er mange som ofte er hos legen fordi de trenger det. F.eks jeg er hos fastlegen min nesten hver 14. dag fordi jeg er alvorlig syk. Er fastlegen som ønsker at jeg skal bli fulgt opp. Anonymkode: 322c1...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #39 Skrevet 13. november 2020 Jøsses, har du også lege i Hamar? Anonymkode: a987b...4df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå