Gå til innhold

Forferdelig slem lege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Legekontoret der legen min er er utrolig useriøse, uprofesjonelle og slemme. Både assistenten (i resepsjonen) og hun ene legen er så utrolig slemme. Jeg har jo psykiske problemer, og når jeg ringte for å få hjelp, brukte legen mine problemer mot meg. Hun sa «herregud, virker som at du har et problem med alle» og var wllers skikkelig frekk i tlf. Jeg begynte faktisk å gråte, det var ganske brutalt. Skjønner bare ikke hvordan det går an....

søsteren min er syk, og ringte dem i dag for å kunne få en sykemelding + legetime. Hun har samme legekontor som meg, og sammw lege. Assistenten var enda frekkere dennw gangen, og sa at hun ikke hadde tid til å hjelpe søsteren min, og at reglene har blitt strengere. Hva i alle dager? Søsteren min ligger i senga og er kjempedårlig, men det er ingen hjelp å få? Og hva skal hun gjøre med jobben? Vi føler oss helt fortapte her, dette er så utrolig slitsomt. Har holdt ut i ett år med de her, og assistenten er helt forferdelig slem. 

Legen jeg pratet med var vikar, men har vært der en ganske god stund nå.

Jeg forstår bare ikke hva jeg kan gjøre. Jeg vil ikke at de skal komme unna med dette, fordi det er faktisk ikke greit. Deres jobb er å hjelpe mennesker, ikke trykke dem langt ned... og det er dessverre slik jeg føler meg den dag i dag.

Er det noen jeg kan kontakte/skrive til angående sette? Er det noe jeg kan gjøre?

Anonymkode: 6955f...e97

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får klage til pasientombudet. 

At de ikke hopper når du sier hopp er ikke samme som å slem. 

Anonymkode: 87712...31b

• Liker 19
Skrevet

Bytt legekontor? Jeg kjenner igjen den typen du snakker om. Hadde ei sånn her også, hun var en veldig bitter dame, og mulig hun hadde vanskelige kunder men hun burde absolutt ikke være i servicebransjen. 

Anonymkode: 5bfe9...e30

• Liker 5
Skrevet

Bytt lege, legg inn kommentar på leselisten.

finner du en ledig lege nå så er nok det klart til 1.12 

Anonymkode: 2970d...e75

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det var helt lett å forstå situasjonen, men forstår at du er psykisk syk og at legekontoret ditt oppfatter deg som en kranglevoren person. I dag er din søster blitt syk, og du ringte på hennes vegne til legekontoret og ba om en sykemelding per telefon. Du og/eller din søster motsa legeundersøkelse, og følgelig fikk din søster ingen sykemelding. Hva er årsaken til at dere ikke ønsket legens hjelp?

Anonymkode: ae6f7...e42

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får klage til pasientombudet. 

At de ikke hopper når du sier hopp er ikke samme som å slem. 

Anonymkode: 87712...31b

Unnskyld meg? Men hvilken lege har du møtt som sier slike ting til sin pasient? Denne assistenten har vært UTROLIG frekk mot meg og min søster i over ett år! Så det der kan du faktisk bare spare meg for.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er på venteliste, er nr 22 for å bytte til en annen fastlege heldigvis.. men det er så kjipt at disse menneskene (som rett og slett suger i jobben sin) kommer seg unna med det. Dette we jo en så viktig jobb!

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Unnskyld meg? Men hvilken lege har du møtt som sier slike ting til sin pasient? Denne assistenten har vært UTROLIG frekk mot meg og min søster i over ett år! Så det der kan du faktisk bare spare meg for.

DER! Der røpte du deg som et troll.

Anonymkode: 1876f...aef

• Liker 10
Skrevet

Husk at leger og sykepleiere mener å ha et frikort til å behandle folk som de vil når klienten har en psykisk lidelse. Hvis du ønsker å bli behandlet som et menneske i helsevesnet må du aldri minne dem på at du har en psykisk lidelse.

Anonymkode: 06c3d...ba2

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det var helt lett å forstå situasjonen, men forstår at du er psykisk syk og at legekontoret ditt oppfatter deg som en kranglevoren person. I dag er din søster blitt syk, og du ringte på hennes vegne til legekontoret og ba om en sykemelding per telefon. Du og/eller din søster motsa legeundersøkelse, og følgelig fikk din søster ingen sykemelding. Hva er årsaken til at dere ikke ønsket legens hjelp?

Legen tilbydde jo ikke hjelp.. jeg ringte ikke. Min søster ringte selv. Hun er jo dårlig, og hun ville ha en time eller verste fall en videokonsultasjon. Men assistenten sa «Jeg har ikke tid til å hjelpe deg, reglene har blitt strengere, og su må sjekke deg hos legevakta». Så jo, vi ville ha en legeundersøkelse. Men som sagt er dette legekontoret utrolig uprofesjonelt, og vi fikk rett og slett ikke hjelp.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

DER! Der røpte du deg som et troll.

Anonymkode: 1876f...aef

Men hva i alle dager? Du sier «At de ikke hopper når du sier hopp er ikke samme som å slem» og jeg forteller deg at denne situasjonen er ikke slik. Hva har jeg røpt liksom? 

foreslår at du setter deg ned og leser gjennom innlegg før du bestemmer deg for å kommentere slike ting. 

• Liker 6
Skrevet

Legen tilbydde jo ikke hjelp.. jeg ringte ikke. Min søster ringte selv. Hun er jo dårlig, og hun ville ha en time eller verste fall en videokonsultasjon. Men assistenten sa «Jeg har ikke tid til å hjelpe deg, reglene har blitt strengere, og su må sjekke deg hos legevakta». Så jo, vi ville ha en legeundersøkelse. Men som sagt er dette legekontoret utrolig uprofesjonelt, og vi fikk rett og slett ikke hjelp.

Javel, så din søster ringte og ba om ø-hjelp og da legekontoret informerte om at de ikke hadde mulighet til det og heller henviste dere til å kontakte legevakten, ble legen sur på deg? 
Hvorfor kontakter dere ikke legevakten?

• Liker 20
Skrevet

Javel, så din søster ringte og ba om ø-hjelp og da legekontoret informerte om at de ikke hadde mulighet til det og heller henviste dere til å kontakte legevakten, ble legen sur på deg? 
Hvorfor kontakter dere ikke legevakten?

De informerte ikke på en pen måte. Hun assistenten driver å skriker i telefon. Og hun er bare utrolig frekk. Det som er, er at de HADDE mulighet til å hjelpe søsteren min. Det var ledig time, men likevel sa hun at hun skulle få hjelp av «noen andre» som hun sa det. Vi kontakta jo selvdølgelig legevakten, men det er bare oppførselen deres jeg prøver å gjøre noe med. Det er bare ikke greit å prate sånn til mennesker, hvertfall ikke syke mennesker. De ringer jo forsi de trenger hjelp. Dette har pågått i ett år, så det er heller ikke nytt. Det er bare nå det faktisk klikker for meg!

Skrevet

Søsteren din må jo dra til legen selv som aldre andre? Det er da ikke vanlig att andre ringer for seg for å få sykemelding, man skal møte opp personlog for det. Ring legevakt som kommer hjem evt da eller ambulanse

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Loff77 skrev:

Søsteren din må jo dra til legen selv som aldre andre? Det er da ikke vanlig att andre ringer for seg for å få sykemelding, man skal møte opp personlog for det. Ring legevakt som kommer hjem evt da eller ambulanse

Men du, JEG har ikke ringt noen. Søsteren min har ringt selv! Hun har spurt om hjelp SELV. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husk at leger og sykepleiere mener å ha et frikort til å behandle folk som de vil når klienten har en psykisk lidelse. Hvis du ønsker å bli behandlet som et menneske i helsevesnet må du aldri minne dem på at du har en psykisk lidelse.

Dette er bullshit. Legekontoret mitt er helt fantastiske på å ivareta min psykiske helse. Både fastlegen, skrankedamen og de på labben er utrolig flinke i måten de møter meg og mine utfordringer på. 

Anonymkode: c5fd0...5f1

• Liker 12
Skrevet

Da klager du, og så bytter du og søstra di lege. Du trenger ikke bruke dem.

Anonymkode: 50cd1...d0b

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt feil.

• Liker 6
Skrevet

Da klager du, og så bytter du og søstra di lege. Du trenger ikke bruke dem.

Anonymkode: 50cd1...d0b

Ja det er det jeg tenker! Men hvor klager jeg? Er det noen som har gjort lignende før?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...