AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #21 Skrevet 11. november 2020 7 minutter siden, theTitanic skrev: Dyrt for et dårlig svar selvsagt, men rik må man ikke være. For hvor ofte ringer man legevakten? 1 gang i året? Har ikke for vane å ringe legevakta. Legevakt er om det kan være potensielt livstruende. Anonymkode: 3cc8d...64a
Gjest theTitanic Skrevet 11. november 2020 #22 Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke for vane å ringe legevakta. Legevakt er om det kan være potensielt livstruende. Anonymkode: 3cc8d...64a Er det potensielt livstruende ringer du selvsagt AMK ikke legevakta.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #23 Skrevet 11. november 2020 1 time siden, theTitanic skrev: Er det potensielt livstruende ringer du selvsagt AMK ikke legevakta. Hvis det er akutt og livstruende det. Man ringer ikke legevakta for filleting. Terskelen for å ringe er ganske høy. Fåttpoengetinnmedteskjenå? Anonymkode: 3cc8d...64a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #24 Skrevet 12. november 2020 Så pussig. Det har jeg aldri hørt om før. Selv om man har snakket med lege. Men kanskje de har ulike regler i ulike kommuner. Eller at reglene er endret nylig? Jeg har snakket flere gang med lege på legevakt. Da for å avtale hvor mye medisiner jeg skal gi barnet mitt som har alvorlige allergier. Jeg er sykepleier selv og vi bor langt fra legevakt. Da har vi blitt enig om at jeg kan observere og medisinere hjemme, men i samråd med lege. Anonymkode: e4204...f35
Gjest theTitanic Skrevet 12. november 2020 #25 Skrevet 12. november 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er akutt og livstruende det. Man ringer ikke legevakta for filleting. Terskelen for å ringe er ganske høy. Fåttpoengetinnmedteskjenå? Anonymkode: 3cc8d...64a Skjønner ikke hvilken teskje du snakker om. Jeg har da aldri påstått noen skal ringe for filleting. Er vi på samme planet? Tråden handlet om kr for tlf. Men glem alt sammen, jeg gidder da ikke kaste bort til på tullet ditt
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #26 Skrevet 12. november 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis legen konsulteres så må en betale. Anonymkode: e4533...56b Da må dette være noe nytt, for jeg har heller aldri opplevd å måtte betale. Anonymkode: 81ba5...611
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #27 Skrevet 12. november 2020 1 time siden, theTitanic skrev: Skjønner ikke hvilken teskje du snakker om. Jeg har da aldri påstått noen skal ringe for filleting. Er vi på samme planet? Tråden handlet om kr for tlf. Men glem alt sammen, jeg gidder da ikke kaste bort til på tullet ditt Å herregud! 🙈🙈 Anonymkode: 81ba5...611 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #28 Skrevet 12. november 2020 Fra Helsenorge: Det er gratis å ringe. Legevakt skal tilby hjelp til det som ikke kan vente når fastlegekontoret ditt er stengt. Legevakten skal også hjelpe deg når du ikke er i nærheten av fastlegen din, for eksempel hvis du er på ferie eller reise. Hvis du tror det er akutt og står om liv, ringer du medisinsk nødhjelp 113. TS bør klage på regningen. Anonymkode: b293d...98c 1
studerende Skrevet 12. november 2020 #29 Skrevet 12. november 2020 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis legen konsulteres så må en betale. Anonymkode: e4533...56b Korte telefonkonsultasjoner skal normalt takseres 1bd eller 1bk og da er det HELFO som betaler. Under denne pågående Covid pandemien har det blitt åpnet opp for å unntaksvis takste for e-konsultasjon, selv om man bare snakker i telefonen. Dette blir dessverre misbrukt over en lav sko av enkelte legevaktsleger som vil tjene mest mulig penger. Her hadde jeg klagd. Edit: Hva står det på regningskortet ditt, TS? Det skal fremgå hva du betaler for. Endret 12. november 2020 av studerende 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #30 Skrevet 12. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte legevakta da jeg var plaget med sterke stikkinger i ene lungen og ringte for å høre om det måtte sjekkes ut. Sekretæren sa at hun ikke er sikker men at legen kan ringe meg opp og høre. Fem minutter på telefonen der hun sa at «det går sikkert bra» og nå kom regninga; 349kr (!) dessuten har jeg frikort... 349kr for at noen skal si «det går sikkert bra»... Virkelig?!! Anonymkode: 3cc8d...64a Dette er ikke dyrt. Skaff deg jobb Anonymkode: 7dcd4...af7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #31 Skrevet 12. november 2020 TS, er du sikker på at du ringte legevakten og ikke et eller annet lignende nummer? Kanskje vedkommende i den andre enden så sitt snitt til å tjene noen kroner og spilte med. Anonymkode: 38b9d...d0c
enkefru Skrevet 12. november 2020 #32 Skrevet 12. november 2020 11 minutter siden, studerende skrev: Korte telefonkonsultasjoner skal normalt takseres 1bd eller 1bk og da er det HELFO som betaler. Under denne pågående Covid pandemien har det blitt åpnet opp for å unntaksvis takste for e-konsultasjon, selv om man bare snakker i telefonen. Dette blir dessverre misbrukt over en lav sko av enkelte legevaktsleger som vil tjene mest mulig penger. Her hadde jeg klagd. Stemmer! https://www.legeforeningen.no/foreningsledd/yf/allmennlegeforeningen/nyheter/endringer-i-takster/
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #33 Skrevet 12. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ringte legevakta da jeg var plaget med sterke stikkinger i ene lungen og ringte for å høre om det måtte sjekkes ut. Sekretæren sa at hun ikke er sikker men at legen kan ringe meg opp og høre. Fem minutter på telefonen der hun sa at «det går sikkert bra» og nå kom regninga; 349kr (!) dessuten har jeg frikort... 349kr for at noen skal si «det går sikkert bra»... Virkelig?!! Anonymkode: 3cc8d...64a Så merkelig- det bør du klage på. Men slik jeg ser det, har det ikke noe med rik-fattig å gjøre. Det har kun noe med sprengt helsevesen å gjøre. Anonymkode: fe1a8...80b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå