Gå til innhold

Ringe legevakta, kun for de rike

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ringte legevakta da jeg var plaget med sterke stikkinger i ene lungen og ringte for å høre om det måtte sjekkes ut. Sekretæren sa at hun ikke er sikker men at legen kan ringe meg opp og høre. Fem minutter på telefonen der hun sa at «det går sikkert bra» 

og nå kom regninga; 349kr (!) dessuten har jeg frikort... 349kr for at noen skal si «det går sikkert bra»... Virkelig?!!

Anonymkode: 3cc8d...64a

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får da vel ikke regning for en telefonsamtale med legevakta..?? Det har aldri jeg fått, og jeg snakker ofte med legevakta i jobbsammenheng, med min tlf..

Anonymkode: 9b286...19e

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får da vel ikke regning for en telefonsamtale med legevakta..?? Det har aldri jeg fått, og jeg snakker ofte med legevakta i jobbsammenheng, med min tlf..

Nettopp! Svindel! 

• Liker 5
Skrevet

Du skal ikke få regning på telefonkonsultasjon, det får legen tilbake betalt av Helfo. (Btw så er det ikke sekretærer som svarer på legevakt, det er ikke lov, minimum bachelor innen helse, som regel sykepleiere, bare en liten info. )

Anonymkode: 30b44...10d

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis legen konsulteres så må en betale.

Anonymkode: e4533...56b

Gjest Kirsebæra
Skrevet

De har ikke sekretær på legevakt, det er sykepleier som svarer telefonen, eller som noen sier, et minimum med bachelor i helsefag så mulig paramedic også. Men sekretær tar ikke telefonen. De kan jobbe der, men de tar ikke medisinsk telefon og triage. 

Det er heller ikke riktig takst for hverken telefon- eller oppmøte så dette er feil. Ring og klag. 

Gjest Kirsebæra
Skrevet

Og hvis du har frikort skal du ikke betale for telefonkonsultasjon. Det eneste du skal betale selvom du har frikort, er utstyr. Og det er faste satser. 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis legen konsulteres så må en betale.

Ikke for å snakke med legen på telefon, nei. Har gjort det flere ganger, aldri fått regning på det.

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke få regning på telefonkonsultasjon, det får legen tilbake betalt av Helfo. (Btw så er det ikke sekretærer som svarer på legevakt, det er ikke lov, minimum bachelor innen helse, som regel sykepleiere, bare en liten info. )

Anonymkode: 30b44...10d

Det er tull, vet det sitter folk som svarer på legevakten som såvidt er blitt helsefagarbeidere. Så kompetansen tyter ikke akkurat ut av røret.

Anonymkode: 5e0fd...7f9

• Liker 3
Skrevet

Men ta burde ringe legevakten og forklare at hun har frikort og spørre om hun skal betale og ta det med Helfo i etterkant. Eller  om de på legevakten kan omgjøre den. Gjør ts ingenting går regningen til inkasso.

Skrevet

Jeg har betalt når jeg har pratet med fastlegen på telefonen i hvertfall

Skrevet

Var dette offentlig eller privat legevakt?

Anonymkode: 42c79...a85

Skrevet
1 time siden, theTitanic skrev:

For de rike? 345 kr? Ringer du ofte??

Vet du verdien av penger???

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var dette offentlig eller privat legevakt?

Anonymkode: 42c79...a85

Vanlig, offentlig. Aldri opplevd dette før. Har ringt for mitt barn før en gang og måtte inn, og en gang for meg selv før og måtte inn. Aldri fått regning, for å ringe. Dette er en annen kommune. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du verdien av folks tid? Helsehjelp er billig i Norge.

Anonymkode: 6f69c...58f

• Liker 7
Skrevet

Ringte du Volvat eller?

Anonymkode: eaafc...90e

Gjest theTitanic
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyrt for et dårlig svar selvsagt, men rik må man ikke være. For hvor ofte ringer man legevakten? 1 gang i året? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ringte du Volvat eller?

Anonymkode: eaafc...90e

Nei. Offentlig, vanlig legevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...