Gå til innhold

Gave til pårørende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Det var en som gikk bort brått (selvvalgt), jeg lurer på hva jeg kan gi til de? 

Jeg har også tenkt på julekuler med fjær og navnet til avdøde på. Er det noe dere hadde likt å fått i gave eller blir det for trist å ha den hengende på juletreet? 

Screenshot_20201111_164653_com.android.gallery3d.jpg

Anonymkode: 8bc1f...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff nei, det ville jeg synes var veldig makabert å få! Kunne kanskje kjøpt det SELV, men aldri å få fra noen andre. Nei nei nei.

Anonymkode: 34453...16b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff nei, det ville jeg synes var veldig makabert å få! Kunne kanskje kjøpt det SELV, men aldri å få fra noen andre. Nei nei nei.

Anonymkode: 34453...16b

kan du utdype hvorfor du ikke kunne likt å få det? 

Anonymkode: 8bc1f...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt makabert. Hadde jeg fått det hadde jeg blitt lei meg, julaften ødelagt og jeg hadde kastet den i søpla!

Anonymkode: ccea7...4ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke makabert, så ihvertfall en tydeliggjøring av manglende erfaring med sorgen over å miste noen. Slike kuler tenker jeg er mer noe man kanskje kunne gitt til et lite barn "Se, denne kan du henge på juletreet med navnet ditt på". 

Når noen dør, og kanskje særlig ved selvmord, så er pårørende ikke bare i sorg, men også i sjokk. Send en bukett med hvite roser og et enkelt kort med f eks teksten "I dypeste omtanke og de beste minner om ..... Kjærlig hilsen ....."

Anonymkode: 7c63c...78e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke kjøp den julekulen, er mitt råd. Jeg ville ikke hatt den på juletreet, hverken som minne om de jeg har mistet til selvmord, eller av naturlige årsaker. Det der julekulene greiene der blir bare makabert.

Jeg har satt pris på å få noe jeg liker å spise, eks sjokolade/kake, gjerne hjemmelaget. Eller et kort med en invitasjon til en konkret aktivitet vi kan gjøre sammen. Ikke hvite roser, det der å sende hvite avskårne blomster til folk i sorg er en uting, man får jo aldri blomster ellers, og det blir bare for mye. Satt mer pris på å få en fin bukett med farger en stund etter begravelsen, når alle andre har gått videre, eller å få en fin plante. 

Anonymkode: a7fdf...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått/går gjennom sorg og blir kjempe lei meg og sur når folk skal påminne meg hva som har skjedd. Jeg hadde ikke likt å få en slik kule, hadde jeg hatt lyst på, så hadde jeg kjøpt selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...