Gå til innhold

Ditt drømme-vaskerom?

Catlin

Anbefalte innlegg

Vi skal bygge på huset - og da får jeg vaskerom. Hvordan ser ditt drømme-vaskerom ut? Hva har du der av utstyr? Jeg er ute etter tips til utstyr som er smart å ha. Tar gjerne imot tips om internettsider på emnet (trenger ikke være norske sider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drømme-vaskerom? :overrasket:

Jeg har mange drømmer, men ingen av dem har den fjerneste tilknytning til vaskerom.

Men ok da, det er sikkert ikke dumt å ha en vaskemaskin på et vaskerom. *bidrar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også bygge vaskerom. Det blir forhåpentligvis som en drøm.. Vi skal ha vaskerommet i forbindelse med bad og klesskap. På denne måten kan jeg vaske, tørke og legge i skap uten å springe opp og ned og rundt i hele huset. Kan også hente klær på badet om morgenen i stedet for å gå naken inn på kaldt soverom.. Av utstyr ser jeg ikke for meg så mye mer enn godt med plass til vaskemidler ol., vaskemaskin, tørketrommel, skyllekar og kanskje strykebrett. Dette er min drøm... Har inger adresser til sider, men Ikea bruker jo å være flink til dette. Du kan jo bruke innredning fra de, foreksempel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til vaskemaskin og tørketrommel:

MYE benkeplass. Sånn at man kan legge sammen klær og gjerne også stryke der inne. MYE skapplass også. Gjerne en eller to vaskekummer, sånn at jeg kan håndvaske det som må håndvaskes. Et system for sortering av klær etter farge og hvilke grader de skal vaskes på.

Gjerne muligheter til å henge opp klær innendørs.

Og ei søplebøtte toil lo og tomme vaskepulverpakker og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Og om det er mulig en sjakt fra soverom til vaskerom for skittentøy. Det ønsker jeg meg når jeg blir så stor at jeg får eget hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vaskemaskin

tørketrommel

strykebrett

tørkesnorer som henger høyt oppe så ikke dobbeltdynetrekket sagger i gulvet,

stor vask

benk

skap til vaskemiddel osv

skap til sengetøy, håndduker ol som tar stor plass

flere kurver til forskjellige klær (undertøy, sengeklær, bukser osv)

stort vindu som kan åpnes på vidt gap så det kan luftes godt ut

dør ut til en platting el hvor jeg kan ta matter ol ut og banke og henge opp

dør inn til badet så det er lett å gå med skittentøy og hente håndduker osv.

hele greia skal være funksjonelt, dvs tørketrommel oppå vaskemaskinen i et hjørne, skap i andre hjørnet, snorer inntil veggen, strykebrett kan slås sammen, kurver kan samles under benk, skap over benk osv. så trenger ikke å være enormt stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesten

Jeg vil helst ha det i en kjeller eller så lydisolsert at det ikke går å høre maskiner som durer og går (f.eks om natten). Om det er i en kjeller så må man passe på at rummet er lyst og godt og varmt om vinterene (litt dårlig erfaring med dette fra mitt barndomshjem). Vindu som lett kan åpnes og en god automatisk vifte (som reagerer på luftfuktighet). Stor utslagsvask med kaldt og varmt vann slik at klær kan legges i bløt uten å bruke balje. Skap og skuffer til alt slik at ingenting flyter omkring. Noe av det viktigste er at det er god plass til å henge opp klær der og at klær som henger til tørk ikke henger i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tørkesystem som er helt genialt. Det består av fingertykke "snorer" i hard plast som heises opp under taket etter at man har hengt på klærne. Vi har disse over fryser og kjøleskap (som står i samme kjellerbod som vaskemaskinen), noe som gir fin luftsirkulasjon og dermed god klestørk. Desverre vet jeg ikke hva systemet heter, for det er kjøpt på boligmesse av mine svigerforeldre. Men kanskje noen andre vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vi skal snart gå igang med vaskerommet. Og det jeg ønsker meg aller mest er nok skapplass, utslagsvask og gode tørkemuligheter. Videre er det lurt med varmekabler, for da tørker tøyet fortere...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal absolutt ha vaskemaskin og tørketrommel ved siden av hverandre ( ikke oppå) og så skal det opp i høyden for å avlaste rygg. Får kjøpt slike "reoler" som en kan sette det inn i. Veldig praktisk og veldig godt for ryggen. Skal jo ha dette vaskerommet en stund. Våte klær er ofte tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være lyst og rent (jeg har skrekken av vaskerommet på hybelhuset jeg bodde på i noen år, med murgulv, edderkopper og spindelvev), jeg tror kanskje gult (vel, muligens fordi mammas vaskjekjeller er gulmalt etter at den ble pusset opp, og der synes jeg det er trivelig)

Det må være vaskemaskin og tørketrommel og kanskje et godt gammeldags tørkeskap? Og ja, god plass til "hengetørk", samt ei stang jeg kan henge kleshengere på, med skjorter og sånn. Sånn stang savner ejg veldig hjemme der vi bor nå, for det finnes ingen plass å henge skjorter på kleshengere til tørk i det hele tatt, annet enn på tørkestativet, og da tar de nesten nedi gulvet. I mitt barndomshjem er det to slike, en på vaskekjelleren og en over badekaret (vel den er egentlig til forhenget da, men fungerer utmerket til klestørk (Type drypptørk) også)))

Også må det være god benkeplass ja, også tror jeg... musikk. I alle fall dersom det er meninga jeg skal stryke og legge sammen klær der, da trenger jeg mulighteen til musikk. Mine klær blir lettest strøket uten irritasjon og dertilhørende strykebretter dersom jeg får høre klassisk musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...