Gå til innhold

8 dpo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har nok helt sikkert blitt spurt om før, men jeg lurer på hvilke symptomer dere hadde før dere testet positivt?

Jeg tok en test idag tidlig, men negativ. Har hatt rare ting å forholde meg til de siste dagene.

-Har hatt skikkelige mensmurringer som veksler mellom diare og fast avføring. (Beklager for detaljer) vet ikke om jeg må på do eller om jeg får mensen.

-Livmor-tappen er så langt oppe at jeg måtte nesten dykke etter den. I tillegg er den bakovervendt, og det ligger en slags "knott" oppå.

-Har smerter "inni" på venstre side av ryggen/siden. Ikke direkte verk, men en slags spenning inni som jeg ikke blir kvitt.

-Stikkende hodepine som kommer og går. Som om noen trykker en nål inn på en av sidene av og til. Varer et par sekund.

-ekstremt oppblåst og tunge pupper. Føles ut som de rakner om jeg slipper dem fort etter å ha holdt dem.

Anonymkode: 63d42...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kun følsomme nippler. det er jo sykt tidlig i graviditeten. veldig få som kjenner så mye som deg.

Anonymkode: b4f83...b47

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kun følsomme nippler. det er jo sykt tidlig i graviditeten. veldig få som kjenner så mye som deg.

Ja, jeg er enig i at det er tidlig. Jeg begynner jo å lure på om jeg må til lege og sjekke meg, for jeg føler meg elendig.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er enig i at det er tidlig. Jeg begynner jo å lure på om jeg må til lege og sjekke meg, for jeg føler meg elendig.

ts

sikker på at du er kun 8dpo? kanskje du hadde eggløsning tidligere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sikker på at du er kun 8dpo? kanskje du hadde eggløsning tidligere ?

Fikk positiv resultat på eggløsningstest kveld 2.november, og morning 3.november. Dessuten hadde vel test vist positivt nå? 🤔

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. jeg er ingen ekspert så skal ikke si noe sikkert. men tidligste jeg har fått positiv test er 9dpo... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være bare helt vanlig sykdom?

Ingen som kjenner så mye symptomer så tidlig i en eventuell graviditet. Egget har kanskje ikke festet seg en gang. Du kjenner kanskje ekstra godt etter som prøver. Vent noen dager til og test på nytt. Se an formen, vurder om en legetime kunne vært aktuelt.

Anonymkode: bd736...ea1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for tidlig til at eventuelle symptomer kan skyldes graviditet. (En god tommelregel er at om du har nok graviditetshormoner i kroppen til å kjenne på symptomer, er det også nok til å slå ut på en test.) Når det er sagt så er det veldig vanlig å kjenne alt for godt etter når man prøver - husker en undersøkelse der kvinnene som viste seg å ikke være gravide rapporterte flere symptomer enn de gravide. Så kanskje er det det som skjer, eller kanskje du er syk. Om du er gravid finner du ut av i løpet av en uke. 

Anonymkode: 0425f...b7b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er større sannsynlighet for at symptomene skyldes Korona, enn graviditet. Jeg sier ikke at du ikke er gravid, bare at egget fester seg rundt 7dpo og først da begynner kroppen å produsere hormonene som gjør at man får symptomer. Selv etter egget har festet seg er det ytterst få som får symptomer før uke 5-6, når hormonnivåene er høy nok. 

Anonymkode: 9ab8b...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får bare se. Takk for hjelpen uansett 🙂

Jeg tar ny test i løpet av noen dager, og evt ringer lege 🙂

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi får bare se. Takk for hjelpen uansett 🙂

Jeg tar ny test i løpet av noen dager, og evt ringer lege 🙂

ts

lykke til! krysser fingrene for graviditet og ikke sykdom 👍🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt symptomer mange prøveperioder, men denne skiller seg fra de andre. Denne gangen hadde jeg ingen symptomer, så jeg ble veldig overrasket over positiv test 10 dpo. Jeg vet ikke hvor vanlig det er med symptomer så tidlig, men jeg har aldri hatt det.

Anonymkode: 35e0b...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at folk sier at man ikke har symptomer så tidlig, men jeg hadde det. Jeg hadde vonde brystvorter første gang, murringer og bare "visste" at jeg var gravid. 

I andre graviditet var jeg faktisk kvalm og hadde masse murringer, og bare "visste" at jeg var gravid.. Kvalmen ble bare verre med tiden, og frem til uke 12 lå jeg bare strakt på sofaen. 

Jeg testet positivt ca 9 dpo, men testet ikke tidligere. 

Anonymkode: b8d24...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at folk sier at man ikke har symptomer så tidlig, men jeg hadde det. Jeg hadde vonde brystvorter første gang, murringer og bare "visste" at jeg var gravid. 

I andre graviditet var jeg faktisk kvalm og hadde masse murringer, og bare "visste" at jeg var gravid.. Kvalmen ble bare verre med tiden, og frem til uke 12 lå jeg bare strakt på sofaen. 

Jeg testet positivt ca 9 dpo, men testet ikke tidligere. 

Anonymkode: b8d24...aa8

Vonde brystvorter og murringer, til og med kvalme, er fullstendig normal etter EL. Symptomene er skremmelig lik Pms og graviditet. Men placeboeffekten er også sterk. 

Anonymkode: 9ab8b...053

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...