axillea Skrevet 10. november 2020 #1 Del Skrevet 10. november 2020 Jeg tenkte jeg skal strikke et par sokker, og har sett på et garn som har anbefalt pinnestørrelse 3.5mm. Jeg har allerede pinner hjemme i størrelse 3mm, og kunne tenke meg å slippe å kjøpe nye. Vil jeg kunne strikke med de pinnene og det garnet, eller vil det bli helt rart? Garnet: https://ritohobby.no/viking-garn-sportsragg/27397-viking-garn-sportsragg-517-7071281055174.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #2 Del Skrevet 10. november 2020 Hvis du vanligvis strikker litt løst bør det ikke være noe problem. Dersom du som regel ligger på oppgitt strikkefasthet ville jeg gått for et annet garn eller kostet på meg pinner som passer. Anonymkode: 2970e...d7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 10. november 2020 #3 Del Skrevet 10. november 2020 Det kan gå greit, men da blir sokken litt fastere og litt mindre. Jeg hadde også spandert på meg pinner i riktig størrelse for å få det som det skal være. Kommer alltid godt med å ha til senere prosjekter. Jeg har selv pinner og nåler fra syltynt til giga-str. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2020 #4 Del Skrevet 10. november 2020 Strikk en prøvelapp med dem, og sjekk hvordan det blir i forhold til målene oppgitt i oppskriften. Strikker du løst, kan du komme unna med å strikke med mindre pinner enn det står i oppskriften, men strikker du fast, kan du risikere at sokkene blir alt for små. Anonymkode: 4bd5c...fd1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Føsleguri Skrevet 10. november 2020 #5 Del Skrevet 10. november 2020 Du kan strikke en størrelse større enn du normalt ville gjort hvis du strikker fast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
axillea Skrevet 10. november 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 10. november 2020 Det ble til at jeg kjøpte meg nye pinner likevel Takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 10. november 2020 #7 Del Skrevet 10. november 2020 på sokker bruker man som oftest en pinnestr mindre, så det blir nok perfekt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå