Gå til innhold

Føltes ut som daten min var en annen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud hvordan skal jeg skrive dette uten at feminister kommer her å angriper meg😂

Altså jeg har snakket en stund med en jente og møtt henne et par ganger og jeg synes hun virket som som ein sikkelig søt jente. Vi har vært på et par dater og ting ser ut til å funke veldig bra. For noen dager siden var jeg på et kjøpesenter og gikk jeg rett forbi hun jeg dater. Når jeg fikk snap av at hun også var der, så ble vi enige om å ta en kaffe sammen... altså når hun kom bort til bordet mitt, jeg trodde først det var en helt annen person, eneste jeg kjente igen var øyefargen hennes... På alle bildene og gangene jeg har møtt henne har hun hatt kinnben og ansiktet så mer ovalt ut, mens hennes naturlige annsiktsform er rundt. Jeg trodde hun var litt tan en lys tan, men nei hun er egentlig super bleik. Sier jo ikke at det er noe galt med hvordan hun ser ut naturlig, men hun ser jo helt ut som en annen person... altså jeg var fullt klar over at hun brukte litt sminke, men det viser seg at det var ganske mye... Naturlig så ser det ikke ut som om hun har noen bryn, jeg trodde hun hadde fine søte mørkebrune bryn men der tok jeg visst feil.

Altså forstå meg rett her, jeg sier ikke at det er noe galt med hennes naturlige utseneende, men jeg føler meg litt lurt her, altså hun ser sånn helt seriøst ut som en helt annen person... Jenta i seg selv er kjempesøt og snill, men jeg er så satt ut over at vi har snakket så lenge å jeg aldri har sett henne naturlig...

Noen som har opplevd noe lignede?

Anonymkode: 24496...92c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. avsluttet kontakten nokså raskt etterpå... følte meg også lurt

hadde holdt på med henne i noen mnd uten at jeg visste hvordan hun egentlig så ut

Anonymkode: 9b8d3...238

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kort oppsummert : du likte henne ikke uten sminke?

Det er helt utrolig hva sminke kan gjøre disse dager, noen damer er jo helt ugjenkjennelig 😅

Anonymkode: 8d855...e6f

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke nødvendigvis så mye til. Jeg synes jeg ser ganske «plain jane» ut uten sminke, og jeg bruker ikke veldig mye. Lett foundation jevner ut hudfargen, maskara og kajal fremhever øynene, og så litt rouge for å få frem kinnbena. Får mange komplimenter på utseendet. Men noen av de sminkevideoene på youtube er jo veldig voldsomme så er hun på det nivået skjønner jeg deg jo litt.

Anonymkode: 516f9...c61

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du liker henne så kommer du over sjokket, nå vet du hvordan hun ser uten uten all mengden med sminke. 

Anonymkode: b0eb1...971

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke helt dette her. Du kjenner jo henne igjen på ansiktsmimikk, hvordan hun smiler og beveger seg. Den generelle utstrålingen hun gir. Akkurat det her er ikke betinget av sminke, og det er jo typisk det som er kjennetegnene på en person når man blir bedre kjent med noen. 

Nå er det jo enkelte personer som er litt ansiktsblinde, og det er enkelte som ikke har kjent meg igjen bare jeg har satt opp håret eller bruker briller. Er du en sånn en? Ut ifra hvordan du beskriver henne høres det ikke ut som hun bruker enorme mengder sminker. Litt farge på øyenbrynene er jo litt rart å henge seg opp i. Også helt naturlig at man ikke har samme glød i ansiktet uten pudder/foundation og blush, samt litt farge på leppene.  

Anonymkode: 38816...613

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg om hun brukte en del... blir litt sånn catfish følelse

er du flink med couture så kan du faktisk endre helt ansiktsfasong. For meg ut ifra det jeg leste hørres det ut som dene jenta brukte en del... For hvis hun hadde brukt litt så er det flere ting av det du beskriver, du kunne fint kjent igjen... du klarte kun å se at jenta har samme øyefarge... det synes jeg sier ganske mye

Jeg er jente selv, men bruker ikke så mye sminke... jeg forstår faktisk at noen føler seg lurte for noen jenter ser faktisk ut som to forskjellige personer med og uten sminke. counture med highligt så får du lett laget til benstrukturer i fjeset du ikke har, eller smalere nese etc.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gullfisk_ skrev:

Jeg forstår deg om hun brukte en del... blir litt sånn catfish følelse

er du flink med couture så kan du faktisk endre helt ansiktsfasong. For meg ut ifra det jeg leste hørres det ut som dene jenta brukte en del... For hvis hun hadde brukt litt så er det flere ting av det du beskriver, du kunne fint kjent igjen... du klarte kun å se at jenta har samme øyefarge... det synes jeg sier ganske mye

Jeg er jente selv, men bruker ikke så mye sminke... jeg forstår faktisk at noen føler seg lurte for noen jenter ser faktisk ut som to forskjellige personer med og uten sminke. counture med highligt så får du lett laget til benstrukturer i fjeset du ikke har, eller smalere nese etc.

Jeg er ganske uenig. Jeg synes det sier mer om TS. Som nevnt er det mange som er ansiktsblinde, i større eller mindre grad, og belager seg på enkelte trekk de må kjenne igjen for å vite at det er den personen. Altså smil, ansiktsmimikk, bevegelser, utstråling endrer jo seg ikke om man har på sminke eller ei. 

Til daglig bruker jeg linser, krøller håret, kler meg i kjoler/skjørt og har på meg lett sminke. Det er ikke slik at folk ikke kjenner meg igjen hvis jeg bruker joggebukse og genser, fettete hår i strikk, briller og blek i ansiktet hvis jeg også er syk (uheldigvis kan man vel si). Men det er enkelte som jeg har jobbet med i 10 timer i strekk som ikke kjenner meg igjen dagen etter fordi jeg bare dukket opp med briller i stedet for linser. Jeg får ikke inntrykk av HI at denne dama sminker seg overveldende mye. Hun drar jo også på kjøpesenteret helt uten sminke uten å virke brydd og gjerne vil treffe daten. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ganske uenig. Jeg synes det sier mer om TS. Som nevnt er det mange som er ansiktsblinde, i større eller mindre grad, og belager seg på enkelte trekk de må kjenne igjen for å vite at det er den personen. Altså smil, ansiktsmimikk, bevegelser, utstråling endrer jo seg ikke om man har på sminke eller ei. 

Til daglig bruker jeg linser, krøller håret, kler meg i kjoler/skjørt og har på meg lett sminke. Det er ikke slik at folk ikke kjenner meg igjen hvis jeg bruker joggebukse og genser, fettete hår i strikk, briller og blek i ansiktet hvis jeg også er syk (uheldigvis kan man vel si). Men det er enkelte som jeg har jobbet med i 10 timer i strekk som ikke kjenner meg igjen dagen etter fordi jeg bare dukket opp med briller i stedet for linser. Jeg får ikke inntrykk av HI at denne dama sminker seg overveldende mye. Hun drar jo også på kjøpesenteret helt uten sminke uten å virke brydd og gjerne vil treffe daten. 

Akkurat det synes jeg er godt gjort av henne, viser at hun har selvtillit nok til å treffes uten hele fasaden på. Ei å samle på, i mine øyne. 

Anonymkode: f5118...317

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd før. Jenta sendte meg mange bilder på snap med filter og bilde tatt ovenfra. Så bra ut og alt, men hun jeg møtte i person var en helt annen jente: bleik, feit og lite attraktiv.

Følte meg veldig lurt, ja.

Anonymkode: 8f2ed...699

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som jenta er komfortabel med å gå ut uten sminke det er jo bra, men hun kunne gjerne siden hun er så komfortbel vist seg naturlig også da til deg tidligere...

For meg hørres det ut som hun brukte en del gjerne med counture å highlight som får frem beinstrukturer eller gir smalere nese etc, som vi naturlig egentlig ikke har. Idag så er det faktisk helt utrolig hvor mye sminke kan forandre en person, blir jo nesten litt som et halloween kostyme😅

Jeg forstår at du føler deg lurt, blir på en måte noe likt den catfish følelsen, for du prøver jo å ta til deg at det er samme person, selv om de ser ut som to helt forskjellige personer... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme følelsen fikk jeg av en fyr jeg datet en gang, møtte han med skjegg så når han barberte skjegget kjente jeg han ikke igjen.....

Fra spøk til alvor, de færreste kan ikke sminke på seg et helt nytt ansikt. Hadde hun gjort det, så hadde du TYDELIG sett første gangen dere møttes at hun sminket. Sminken hadde sett drag-aktig ut, med andre ord. Og om du ikke hadde problemer med at hun hadde et sinnsykt lag med sminke på, så burde du også skjønne at det er ikke slik hun egentlig ser ut, og forvente at hun vil se noe annerledes ut. 

Anonymkode: dadf5...86f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til daglig bruker jeg linser, krøller håret, kler meg i kjoler/skjørt og har på meg lett sminke. Det er ikke slik at folk ikke kjenner meg igjen hvis jeg bruker joggebukse og genser, fettete hår i strikk, briller og blek i ansiktet hvis jeg også er syk 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ut ifra hvordan du beskriver henne høres det ikke ut som hun bruker enorme mengder sminker. Litt farge på øyenbrynene er jo litt rart å henge seg opp i. Også helt naturlig at man ikke har samme glød i ansiktet uten pudder/foundation og blush, samt litt farge på leppene.  

Bare fordi du sminker deg lett betyr det ikke at daten hans også gjør det... mtp at hun hadde fått til benstrukturer hun ikke hadde så er hun nok på mye sminke siden. litt blush gir ikke tydelige kinnben, du ikke har. her har det nok vært full on face med counture, highlight etc

jeg forstår at han føler seg lurt... jeg tenker at hvis jenta er komfortabel nok til å gå ut på senteret og treffe han, kunne hun også vist seg mer naturlig tidligere

for det må være sykt forvirrende å tro at personen du hele tiden har snakket med ser sånn ut, men så viser det seg at det ikke sant... ts her virker ganske respektfull, snakker jo ikke noe ufint om den henta og jeg forstår han.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at couture langt på vei er en uting, pga disse mulighetene. Jeg kan sminke meg ganske mye til tider, men akkurat sånt driver jeg ikke med. 

Anonymkode: 03c6c...dc5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo enkelte personer som er litt ansiktsblinde, og det er enkelte som ikke har kjent meg igjen bare jeg har satt opp håret eller bruker briller. Er du en sånn en? 

Herregud følsomme dame, nå skal jeg fortelle deg noe, som kanskje kan virke litt sjokkerende for deg... er ikke alle der ute som bruker like lite sminke som deg... 

Det er faktisk jener der ute som er sykt flinke til å sminke seg og klare å få det til å se natulig ut, værtfall med dagens trender... med tanke på at hun hadde fått til benstrukturer hun ikke hadde så tror jeg hun flink å sminke seg.

Ts her snakker ikke noe stygt eller respektløst i dette innlegget, spør bare om noen har hatt lignende erfaringer... spurte ikke om meiningen din om han er ansiktsblind eller noe slikt
Må være forvirrende for ts og han sitter nok igjen med en følelse av å ha blitt lurt... hvis jenta er så komfortabel at hun kan gå på et kjøpesenter naturlig å ta en kaffe med han, så skulle hun fint klart å vist seg naturlig for han tidøigere når de begynte å date... da hadde nok ikke ts sittet igjen med denne følelsen

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fra spøk til alvor, de færreste kan ikke sminke på seg et helt nytt ansikt. Hadde hun gjort det, så hadde du TYDELIG sett første gangen dere møttes at hun sminket. Sminken hadde sett drag-aktig ut, med andre ord. Og om du ikke hadde problemer med at hun hadde et sinnsykt lag med sminke på, så burde du også skjønne at det er ikke slik hun egentlig ser ut, og forvente at hun vil se noe annerledes ut. 

Godt å vite du er oppdatert. Altså med alle sminketrendene som går på youtube og alle sosiale medier, så ser jo ikke personene noe drag-aktig ut... det ser ut som de ser slikt ut naturlig med sminke... altså mange kjediser som ikker ser i nærheten av slik de ser ut uten noe sminke, men de ser jo ikke noe drag-aktig ut?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud følsomme dame, nå skal jeg fortelle deg noe, som kanskje kan virke litt sjokkerende for deg... er ikke alle der ute som bruker like lite sminke som deg... 

Det er faktisk jener der ute som er sykt flinke til å sminke seg og klare å få det til å se natulig ut, værtfall med dagens trender... med tanke på at hun hadde fått til benstrukturer hun ikke hadde så tror jeg hun flink å sminke seg.

Ts her snakker ikke noe stygt eller respektløst i dette innlegget, spør bare om noen har hatt lignende erfaringer... spurte ikke om meiningen din om han er ansiktsblind eller noe slikt
Må være forvirrende for ts og han sitter nok igjen med en følelse av å ha blitt lurt... hvis jenta er så komfortabel at hun kan gå på et kjøpesenter naturlig å ta en kaffe med han, så skulle hun fint klart å vist seg naturlig for han tidøigere når de begynte å date... da hadde nok ikke ts sittet igjen med denne følelsen

Godt å vite du er oppdatert. Altså med alle sminketrendene som går på youtube og alle sosiale medier, så ser jo ikke personene noe drag-aktig ut... det ser ut som de ser slikt ut naturlig med sminke... altså mange kjediser som ikker ser i nærheten av slik de ser ut uten noe sminke, men de ser jo ikke noe drag-aktig ut?

Det skal GODT gjøres å se naturlig ut om han har så mye sminke på at man ser ut som en annen person. Jeg jobber med kosmetikk, så jeg er oppdatert. Hvis daten hadde så mye sminke på seg at hun så ut som en helt annen person, så burde TS ha sett tydelig at hun var tungt sminket. Det går ikke an å omforme hele ansiktet, samtidig som sminken ser naturlig ut. Kanskje på photoshoot med VELDIG godt lys og gode vinkler, men aldri i livet i virkeligheten. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt dette her. Du kjenner jo henne igjen på ansiktsmimikk, hvordan hun smiler og beveger seg. Den generelle utstrålingen hun gir. Akkurat det her er ikke betinget av sminke, og det er jo typisk det som er kjennetegnene på en person når man blir bedre kjent med noen. 

Nå er det jo enkelte personer som er litt ansiktsblinde, og det er enkelte som ikke har kjent meg igjen bare jeg har satt opp håret eller bruker briller. Er du en sånn en? Ut ifra hvordan du beskriver henne høres det ikke ut som hun bruker enorme mengder sminker. Litt farge på øyenbrynene er jo litt rart å henge seg opp i. Også helt naturlig at man ikke har samme glød i ansiktet uten pudder/foundation og blush, samt litt farge på leppene.  

Han hadde ikke møtt hun før, hun bruker tydeligvis mange filtere og mye sminke på bilder og snap. Mange som ikke er gjenkjennelige da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, flygefisk1 skrev:

Han hadde ikke møtt hun før, hun bruker tydeligvis mange filtere og mye sminke på bilder og snap. Mange som ikke er gjenkjennelige da.

Les dette her da:

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg har snakket en stund med en jente og møtt henne et par ganger og jeg synes hun virket som som ein sikkelig søt jente. Vi har vært på et par dater

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal GODT gjøres å se naturlig ut om han har så mye sminke på at man ser ut som en annen person. Jeg jobber med kosmetikk, så jeg er oppdatert. Hvis daten hadde så mye sminke på seg at hun så ut som en helt annen person, så burde TS ha sett tydelig at hun var tungt sminket. Det går ikke an å omforme hele ansiktet, samtidig som sminken ser naturlig ut. Kanskje på photoshoot med VELDIG godt lys og gode vinkler, men aldri i livet i virkeligheten. 

Jeg har sett maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange jenter klare det, så tviler ikke litt på ts her

Kanskje du ikke klarer det, men mange andre jenter som gjør det, ts sier jo heller ikke noe om at sminken ser naturlig ut, sier hun brukte litt sminke

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

altså jeg var fullt klar over at hun brukte litt sminke, men det viser seg at det var ganske mye...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...