Gå til innhold

Knekkelyd i skuldre, armer og rygg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg finner ikke ut av dette på Google, for folk skriver om smerter, og det har jeg ikke, og det er heller ikke nytt.

Hver gang jeg gjør svømmebevegelser med armene/ruller skuldrene, knekker det i rygg, armer og skuldre. Liksom hver gang. Det gjør ikke vondt, og det har vært sånn så lenge jeg kan huske. Jeg har alltid vært rimelig inaktiv og har nylig begynt å bevege meg mer. Kan det være inaktiviteten som har gjort skuldre og rygg sånn? Kan det blir bedre hvis jeg fortsetter å trene? Hoftepopping blir jo bedre hvis man trener, så lurer litt på om det rett og slett er stivhet som gjør det. Har mye hodepine/migrene og har alltid følt meg stiv og støl, men jeg er ikke redd for om knekkelyden er farlig, da den er på begge sider og ikke utløser smerte.

Hadde vært fint hvis det kunne trenes bort :)

Anonymkode: 9120f...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er luftbobler i leddvæsken. Helt normalt og kan ikke trenes bort. Såklart vil man bli mykere ved trening så det kan nok reduseres noe

Anonymkode: c9b27...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er luftbobler i leddvæsken. Helt normalt og kan ikke trenes bort. Såklart vil man bli mykere ved trening så det kan nok reduseres noe

Ah, takk for svar. Mistenkte noe sånt. Men det kan hende det ikke hadde vært fullt så ille hvis jeg var mer aktiv? Samboeren ser helt forskrekket på meg når jeg gjesper og strekker på meg, høres ordentlige knekk av og til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ah, takk for svar. Mistenkte noe sånt. Men det kan hende det ikke hadde vært fullt så ille hvis jeg var mer aktiv? Samboeren ser helt forskrekket på meg når jeg gjesper og strekker på meg, høres ordentlige knekk av og til

Neida, vi er alle forskjellig og noen "knekker" mer enn andre. Så lenge du ikke har vondt så skal du ikke bekymre deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2020 den 0.12, AnonymBruker skrev:

Ikke sikkert det hadde gjort noen forskjell. Datteren min er danser, trener hver dag og er både fleksibel og tøyelig; men hun knekker så det dundrer flere steder likevel (nesten så jeg tror økt aktivitet og tøyelighet øker knekkingen). 

Anonymkode: 56e71...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...