Gå til innhold

Livskrise!! Flytte til Bahamas?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er vel hvordan du har tenkt å overleve? Du trenger en inntekt, om du ikke allerede er rik.

Anonymkode: 0bf7e...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow, tusen takk for at du har sjekket alle disse tingene for meg! Blir helt rørt over at du tok deg tiden til det! Ble litt satt ut av det faktisk. 🥰

Dere andre også, tusen takk for svar! 

Jeg må jo si at mye av det jeg reiser fra er været. Jeg trives ikke når det er kaldt og regn (varmt regn funker), snø, rundt null grader, eller egentlig under 15grader. Ikke liker jeg snø og snøakriviteter heller. Og det at sola så godt som forsvinner fra september til april er så utrolig vanskelig for meg.

Jeg har også endel revmatiske plager som omtrent forsvinner når det er godt og varmt.

Ettersom jeg da ikke føler at jeg har gode nok venner her (føler jeg har vokst fra alle vennene mine og at vi møtes bare fordi vi en gang var gode venner), eller har noe særlig god kontakt med egen familie (vold i hjemmet), så.... jeg føler meg så fremmed her. Nesten som en fange.

Jeg har mer tilfeller med mine utenlandske kollegaer f.eks. De har en mer forståelig måte å kommunisere på. De er åpne, rett frem og ikke så opptatt av fasade. Jeg har kanskje feil venner, men føler de fleste nordmenn er så politisk korrekte, tør ikke si hva de mener (hvor er alle som stemmer Frp?) og ganske overfladiske.  Jeg føler meg så mye mer avslappet sammen med mennesker fra andre kulturer.

Hm... Men så er jeg jo over 35 år, så det er ikke så lett å bare stikke og begynne på nytt et annet sted heller. Jeg har studert i utlandet og følte meg så hjemme der.

Kanskje jeg bare ikke passer inn i Norge? Eller ikke passer sammen med mennesker?

Anonymkode: d0bdd...98b

Jeg er 46 og tenker å flytte, så 35 er da virkelig ingen alder! Er som å høre om meg, liker ikke været, har plager som blir bedre i annet klima, har ikke gode venner, ikke særlig kontakt med familie pga vold. Så jeg tenker å prøve, kanskje finner jeg ut om jeg bare ikke passer sammen med mennesker generelt eller om jeg kan ha et bedre liv et annet sted. 

Anonymkode: b0bb5...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...