Gå til innhold

Chat - mental helse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha pratet med noen nå, men alle chattene er stengt. Telefonsamtale er ikke aktuelt. Synes det er leit at det er det eneste alternativet, å ringe. Jeg bor med noen, og vil absolutt ikke ringe.

Anonymkode: 42ed8...1e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd kirkens sos? De har både chat og meldingstjeneste.

Anonymkode: 0c8fe...ffb

Skrevet (endret)

.

Endret av Turkis Sau
Skrevet

Ja, den er dessverre stengt.

Skrevet

Meldingstjenesten er vel åpen døgnet rundt, og du får jo svar innen 48 timer. Greit alternativ når chatten er stengt.

Anonymkode: 0c8fe...ffb

Skrevet

:troest: :hjerte:

Anonymkode: fd3c0...e73

• Liker 1
Skrevet

Det er et fint alternativ med svar innen 48 timer, for mange. Ikke for meg akkurat nå. Jeg har sjekket alle alternativene. Vet egentlig ikke hvorfor jeg opprettet denne tråden. Ikke meningen å sutre.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:troest: :hjerte:

Takk.❤️

Skrevet

Du sutrer ikke! 😊 Kanskje du vagt kan si noe du vil snakke om her? (uten å nevne noe privat)

• Liker 2
Skrevet

Det er vanskelig å få ordene ut, kjenner jeg.
Jeg er bare håpløs, tror jeg. Og det er ganske mørkt. Jeg er veldig lei meg. Og alene. Og kan ikke vekke den jeg har her for å få trøst. For jeg vil ikke forstyrre han. For han skal på jobb i morgen. Han trenger søvnen.
Men det skal ikke jeg.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er bare håpløs, tror jeg. Og det er ganske mørkt. Jeg er veldig lei meg. Og alene. Og kan ikke vekke den jeg har her for å få trøst. For jeg vil ikke forstyrre han. For han skal på jobb i morgen. Han trenger søvnen.
Men det skal ikke jeg.

Om han jeg bodde med var så lei seg ville jeg ha visst det 😊 Jeg skjønner hvordan det er å føle at alt er håpløst, men det er sjeldent håpløst! Hva med å finne på noe du kan gjøre imorgen når han er på jobb, som du liker? kanskje du kan bake noe? :)

• Liker 1
Skrevet

Om han jeg bodde med var så lei seg ville jeg ha visst det 😊 Jeg skjønner hvordan det er å føle at alt er håpløst, men det er sjeldent håpløst! Hva med å finne på noe du kan gjøre imorgen når han er på jobb, som du liker? kanskje du kan bake noe? :)

Jeg tror nok han blir oppgitt. Eller, det vil si, jeg vil ikke plage eller forstyrre, er vel mer riktig. Og så tenker jeg at hvis jeg kan få det bort på andre måter, så kan jeg prøve det først. Det er bare at de måtene er litt teite. Og det skjønner jeg, sånn rasjonelt sett. Men jeg er livredd for å "være til byrde" for noen. Så da tror jeg det blir enklere sånn i det store og hele å prøve å takle ting selv. Før man plager andre. Om det gir mening. Derfor det med chat, 
Og, han har hjemmekontor nå pga. Cov19, så jeg føler nesten jeg må ut hver dag for å gi han arbeidsfred. Og for minske stresset i mitt eget hode.

Men du, tusen takk for at du gidder å skrive litt til meg :) Det hjelper faktisk. 
Men du må ikke føle at du må det, altså, ville bare si at det hjalp. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det skal ikke jeg.

Du er ikke bare håpløs! Du betyr noe for andre. Selv om han trenger søvn så høres det ut som du trenger ham mer akkurat nå! Husk at du er verdifull! 

Anonymkode: 10322...83b

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok han blir oppgitt. Eller, det vil si, jeg vil ikke plage eller forstyrre, er vel mer riktig. Og så tenker jeg at hvis jeg kan få det bort på andre måter, så kan jeg prøve det først. Det er bare at de måtene er litt teite. Og det skjønner jeg, sånn rasjonelt sett. Men jeg er livredd for å "være til byrde" for noen. Så da tror jeg det blir enklere sånn i det store og hele å prøve å takle ting selv. Før man plager andre. Om det gir mening. Derfor det med chat, 
Og, han har hjemmekontor nå pga. Cov19, så jeg føler nesten jeg må ut hver dag for å gi han arbeidsfred. Og for minske stresset i mitt eget hode.

Men du, tusen takk for at du gidder å skrive litt til meg :) Det hjelper faktisk. 
Men du må ikke føle at du må det, altså, ville bare si at det hjalp. 

Å føle at jeg er til bry er et stort problem for meg åså, det må vi jobbe med! 😄 Tror ikke du er det altså. Jeg får heller ikke sove, gruer meg til kjøretime og føler meg som en idiot 😄 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke bare håpløs! Du betyr noe for andre. Selv om han trenger søvn så høres det ut som du trenger ham mer akkurat nå! Husk at du er verdifull! 

Takk. For at du gidder.
Det er veldig fint :)

Jeg har hørt på en "teit" sang i repeat i 2 timer nå. Den er fin, men jeg blir lei meg av den.
Herregud, nå er jeg glad jeg er anonym. 

• Liker 1
Skrevet

Noe som kanskje ikke er til hjelp akkurat nå, men som kan hjelpe: trener du noe/går du turer? Merker selv at fysisk aktivitet hjelper på psyken. Noen ganger når jeg føler meg skikkelig dårlig psykisk tvinger jeg meg selv til å gå tur. Blir ofte litt bedre når jeg kommer inn igjen da. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å føle at jeg er til bry er et stort problem for meg åså, det må vi jobbe med! 😄 Tror ikke du er det altså. Jeg får heller ikke sove, gruer meg til kjøretime og føler meg som en idiot 😄 

Kjøretime kan være stress. Men det verste som skjer er at du kræsjer, og at kjørelæreren blir sint :) Det går nok bra :)
Og dessuten, du betaler for å være til bry der, så det skal du ikke tenke på :)

Skrevet

Kjøretime kan være stress. Men det verste som skjer er at du kræsjer, og at kjørelæreren blir sint :) Det går nok bra :)
Og dessuten, du betaler for å være til bry der, så det skal du ikke tenke på :)

Takk 😊:hjerte: Man må heller ikke tenke på at man er til bry for folk man er glad i! Har du kommet på noe hyggelig du skal gjøre imorgen? 😀

• Liker 2
Skrevet

Noe som kanskje ikke er til hjelp akkurat nå, men som kan hjelpe: trener du noe/går du turer? Merker selv at fysisk aktivitet hjelper på psyken. Noen ganger når jeg føler meg skikkelig dårlig psykisk tvinger jeg meg selv til å gå tur. Blir ofte litt bedre når jeg kommer inn igjen da. 

Ja, gå tur hjelper masse. Går cirka 2 timer hver dag. Trening er det verre med, det pleide jeg å gjøre 5 ganger i uken, men nå har jeg liksom ikke noe ork eller lyst. Det er dumt. Men jeg har ikke helt kommet dit at jeg klarer å sparke meg selv i ræven til det. Dum og teit sirkel.
Og så kan jeg liksom ikke gå ut nå kjenner jeg, har gått 2 turer alt i dag. Da virker jeg bare enda mer koko om jeg går en tredje tur. Om du skjønner.

Skrevet

Takk. For at du gidder.
Det er veldig fint :)

Jeg har hørt på en "teit" sang i repeat i 2 timer nå. Den er fin, men jeg blir lei meg av den.
Herregud, nå er jeg glad jeg er anonym. 

Den sangen er fin! 

Stor klem til deg og husk at du betyr noe for andre ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...