Kathrine_ Skrevet 8. november 2020 Forfatter #21 Skrevet 8. november 2020 Tusen takk for alle svar, jeg og typen skal se hva vi velger å gjøre. Om vi lager hus selv, eller får hjelp av andre. Noe skal kattene få! 2
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #22 Skrevet 8. november 2020 1 minutt siden, Kathrine_ skrev: Tusen takk for alle svar, jeg og typen skal se hva vi velger å gjøre. Om vi lager hus selv, eller får hjelp av andre. Noe skal kattene få! Så bra!!! 😄❤️ Anonymkode: 395e4...2f4 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #23 Skrevet 8. november 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en katt som vi fikk fra en gård hvor den vokste opp ute. Katten nekter å være inne annet enn å komme inn for mat og litt kos. Den nekter absolutt å være inne på natta vinter som sommer. Den er frisk og glad og kommer alltid løpende for å kose når den ser oss ute, men er altså en totalt lykkelig utekatt året rundt. Anonymkode: 7d441...cb9 Godt å høre om andre utekatter, så blir jeg litt mindre bekymret for kattene mine som er midlertidig 'i eksil' fordi jeg måtte flytte. (Ikke ts) Anonymkode: b16a1...d16 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #24 Skrevet 8. november 2020 23 minutter siden, Kathrine_ skrev: Veldig lurt å spørre en videregående skole om å lage en. Eller bare kjøpe en på finn. Blir veldig irritert på han selv da han nekter å prøve ett hus til de. Man vet ikke at de ikke vil gå inn får man har prøvd det. De har også fin tykk pels, og har klart seg flere vintrer. MEN vil fortsatt at de skal få varme. En mulighet hadde vært å sette inn en katteluke m/chip. Da har ingen andre fremmede katter mulighet til å komme seg inn i kattehuset. Anonymkode: 825dd...2d5 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #25 Skrevet 8. november 2020 Skjønner ikke at folk har samvittighet til å bare stenge ute kjæledyrene sine jeg altså... hadde de enda bare sagt «voff» så hadde de brått fått et bedre liv også. Anonymkode: 90373...069 6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #26 Skrevet 8. november 2020 Det er selvsagt ikke greit at en katt aldri for komme inn i hjemmet sitt. De er ikke skapt for den type vinter vi har her i Norge. De skal ha tilgang til å komme inn når de trenger ly og varme. Disse kattene ville nok ha det bedre i andre hjem. Anonymkode: 9004f...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #27 Skrevet 9. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt ikke greit at en katt aldri for komme inn i hjemmet sitt. De er ikke skapt for den type vinter vi har her i Norge. De skal ha tilgang til å komme inn når de trenger ly og varme. Disse kattene ville nok ha det bedre i andre hjem. Anonymkode: 9004f...ecc Jeg er HELT enig! Legg kattene ut på Finn eller ta kontakt med dyrebeskyttelsen. I mine øyne er ikke et lite hus ute bra nok, de er fremdeles ikke en del av familien. De fortjener kjærlighet og sosialisering fra familien når de vil det og de fortjener å være inne. Fremfor peisen, oppå et pledd, mens de ser på tv. Jeg får vondt av dem, og må klemme min egen pus nå❤️ Anonymkode: 8ed0e...a3c 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #28 Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er HELT enig! Legg kattene ut på Finn eller ta kontakt med dyrebeskyttelsen. I mine øyne er ikke et lite hus ute bra nok, de er fremdeles ikke en del av familien. De fortjener kjærlighet og sosialisering fra familien når de vil det og de fortjener å være inne. Fremfor peisen, oppå et pledd, mens de ser på tv. Jeg får vondt av dem, og må klemme min egen pus nå❤️ Anonymkode: 8ed0e...a3c Fortjener visst mer enn meg, de kattene. Ikke har jeg familie, så kjærligheten uteblir. Sykdom som hemmer meg fra å sosialisere, bor i et "lite hus" - eller, loftsleilighet, selvfølgelig uten peis eller vedovn. Pledd og TV har jeg da. Er enig i at vi alle burde ha det bra altså, men katter fortjener altså mer enn meg her. Anonymkode: a8000...b1f 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #29 Skrevet 9. november 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortjener visst mer enn meg, de kattene. Ikke har jeg familie, så kjærligheten uteblir. Sykdom som hemmer meg fra å sosialisere, bor i et "lite hus" - eller, loftsleilighet, selvfølgelig uten peis eller vedovn. Pledd og TV har jeg da. Er enig i at vi alle burde ha det bra altså, men katter fortjener altså mer enn meg her. Anonymkode: a8000...b1f Men i alle dager. Tar du alt som sies like personlig? Anonymkode: 90373...069 4
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #30 Skrevet 9. november 2020 14 timer siden, Kathrine_ skrev: Hei da jeg var yngre og bodde hos faren min så hadde vi katt. Den gikk inn og ut når den selv ville. Men etter at faren min ble ilag med ei katteallergisk dame så får den aldri komme inn mer. De valgte også ta vare på en kattunge til. Så tingen er nå at de har 2 katter som har blitt til ''utekatter'', det ser ikke ut som de har det vondt og sover som oftest på verandaen. De sier at de får kos og at de prater med de kvar dag. Jeg har ikke så mye imot dette når det er sommer og ellers mildt. Tenker mest på de dagene da det er 1m snø og flere minusgrader ute. Jeg har ikke mulighet til å ha kjæledyr pågrunn av arbeidstid, ellers ville jeg tatt med meg begge. De har det ikke vondt, men de kunne ha fått det bedre, bare en gang eller et rom i huset som kun de fikk være på. Vil bare de skal kunne sove en plass der rommet er varmt, ikke at de skal finne en hule og fryse De får mat, og etter flere år nå har de endelig fått senger på verandaen. Jeg stoler på faren min, men de kommer med argumentet at '' de har blitt utekatter, og vil ikke like seg inne.'' Det er greit, men jeg vil fortsatt tro at de hadde valgt å ligge på varmekabler inne enn å holde varmen ute i -20 grader. Er jeg unødvendig redd for kattene våre? De blir da kalde de og? Takk for svar :)) Katter er laget for ørkenen, og ikke snø og vinter: Katter hører ikke til ute i kulden. Rn ting som kan hjelpe disse «utekattene», er å få tak i et slags «kattehus», ala som et hundehus. Som er isolert, og som kan gjøre at de har et tørt, og litt varmt sted å sove. Mange slike «huler» kan redde hjemløse katter om vinteren. Selv har jeg en stående ute, tanken var for egne katter, men de har bestemt seg for å ikke like å være ute. Den er isolert med isopor, og kan gi evt. hjemløse katter i nabolaget et sted å sove. Anonymkode: 22a44...ab7 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #31 Skrevet 9. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: Men i alle dager. Tar du alt som sies like personlig? Anonymkode: 90373...069 Haha, nei, men bare synes det er litt artig, det er mange som mener dyra fortjener langt mer enn mennesker 😄 Samtidig som det er kjøtt i kattematen! Anonymkode: a8000...b1f
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #32 Skrevet 9. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, nei, men bare synes det er litt artig, det er mange som mener dyra fortjener langt mer enn mennesker 😄 Samtidig som det er kjøtt i kattematen! Anonymkode: a8000...b1f Hvem har sagt at katten fortjener mer enn mennesker? Fordi de sier at katten fortjener et varmt hjem med noen som elsker den? Det er da vel ingen som har sagt at mennesker fortjener mindre? Å så klart skal katten ha kjøtt, det er ikke en vegetarianer. Anonymkode: 90373...069 5
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #33 Skrevet 9. november 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fortjener visst mer enn meg, de kattene. Ikke har jeg familie, så kjærligheten uteblir. Sykdom som hemmer meg fra å sosialisere, bor i et "lite hus" - eller, loftsleilighet, selvfølgelig uten peis eller vedovn. Pledd og TV har jeg da. Er enig i at vi alle burde ha det bra altså, men katter fortjener altså mer enn meg her. Anonymkode: a8000...b1f Ikke ta det så personlig da, ikke alt handler om deg😆 Anonymkode: 8ed0e...a3c 2
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #34 Skrevet 9. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at folk har samvittighet til å bare stenge ute kjæledyrene sine jeg altså... hadde de enda bare sagt «voff» så hadde de brått fått et bedre liv også. Anonymkode: 90373...069 enig. fyffan jeg ble trist av å lese denne tråden. katter som ikke får lov å være innendørs. 😡 Anonymkode: 9fcab...26d 1
Troyamin Skrevet 9. november 2020 #35 Skrevet 9. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fortjener visst mer enn meg, de kattene. Ikke har jeg familie, så kjærligheten uteblir. Sykdom som hemmer meg fra å sosialisere, bor i et "lite hus" - eller, loftsleilighet, selvfølgelig uten peis eller vedovn. Pledd og TV har jeg da. Er enig i at vi alle burde ha det bra altså, men katter fortjener altså mer enn meg her. Anonymkode: a8000...b1f Men du har det godt og varmt likevel? Selv uten peis eller vedovn 😉 Og du kan selv velge om du vil være inne eller ute. Uff, så ille du har det.... 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå