Gå til innhold

Synes du "Nidar" er et bra Guttenavn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I og med at så mange forbinder det med sjokolade- og godteriprodusenten, synes jeg ikke det er noe ok navn å gi ungen, nei. 

Det blir litt som å kalle jentungen Idun (har du noe sennep til pølsen min, høhøhø?), osv. 

Anonymkode: ee578...6fb

Bortsett fra at Idun(n) er et ganske vanlig navn med lange tradisjoner. Jeg synes det er fint også. Men ville likevel ikke valgt det nettopp pga det du skriver. 

Nidar sjokoladen er vel kanskje oppkalt etter grunnleggeren. Og kanskje det var et vanlig navn før? Men har jo nesten ikke blitt brukt i nyere tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men Idun er faktisk er norrønt navn så det er ikke bare noe tull man har funnet på i ettertid. 

Anonymkode: ee684...23b

Ja, men nå er det altså overtatt av en pølse-tilbehør-produsent, og 99% av befolkningen tenker da på det, og ikke på norrønne gudinner. Derfor er navnet ødelagt for normal bruk. På samme måte som Freia. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Nidar kommer vel av Nidelva? Byen het jo Nidaros en gang i tida. Og nå forbindes det vel kun med sjokoladeprodusenten. Synes ikke det er noe bra fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men nå er det altså overtatt av en pølse-tilbehør-produsent, og 99% av befolkningen tenker da på det, og ikke på norrønne gudinner. Derfor er navnet ødelagt for normal bruk. På samme måte som Freia. 

Og Tine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kall han Idar heller. Eller Vidar eller Ivar

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...