Gå til innhold

Joe Biden vant valget

Anbefalte innlegg

Skrevet
49 minutter siden, palass skrev:

Til info, rettsakene begynner allerede på mandag, så vent med å sprette sjampisen.

Du har et godt poeng, men tror dessverre løpet er kjørt. Må i tilfelle ha vært betydelig juks i flere stater.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, PetterKanin skrev:

USA eier da sin egen grense på lik linje med andre land....

Nei, og det er en veldig spesiell situasjon i USA som vi ikke kjenner så mange andre land som har. Privat eiendomsrett står høyere enn føderale regler.

Det betyr at mange ranch eiere, eier rancher som går langt inn i Mexico, som derfor vil bli delt av en fysisk grense, og det er områder der amerikanere låner områder i Mexico på åremål.

Og da driter vi at deler av grensen er definert av midten av den fungerende delen av Rio Grande.

Det har ingen kobling til ordinære land som har grunnlovsrettet eierskap til territoriet, sånn som f.eks Norge

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Druid skrev:

Nei, og det er en veldig spesiell situasjon i USA som vi ikke kjenner så mange andre land som har. Privat eiendomsrett står høyere enn føderale regler.

Det betyr at mange ranch eiere, eier rancher som går langt inn i Mexico, som derfor vil bli delt av en fysisk grense, og det er områder der amerikanere låner områder i Mexico på åremål.

Og da driter vi at deler av grensen er definert av midten av den fungerende delen av Rio Grande.

Det har ingen kobling til ordinære land som har grunnlovsrettet eierskap til territoriet, sånn som f.eks Norge

Det er godt mulig at landet ved grensen er eid av andre, men grensen er da selvsagt USAs.

Endret av PetterKanin
Skrevet

Lurer på hvor mange som har blitt koronasmitttet etter at de dro ut for å feire dette? 

• Liker 3
Skrevet

Det var som forventet, men jeg jubler ikke. Uansett om det var Trump eller Biden, så støtter jeg ingen av dem.

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Drizzt skrev:

Det var som forventet, men jeg jubler ikke. Uansett om det var Trump eller Biden, så støtter jeg ingen av dem.

Hvem ville du hatt der?

Skrevet
20 minutter siden, Druid skrev:

Av historisk erfaring: Biden.
Er det noen president i moderne tid som ikke har blitt utsatt for hat?

Trump er desidert den presidenten som mest åpenlyst har blitt HAAAAAATET av media, det er ikke til å stikke under en stol..

Det var litt negativ fokus på George Bush også, men det kan virkelig ikke sammenlignes. Fra det øyeblikket Trump entret politikken, til nå, har jeg aldri sett maken. 

Det forklarer nok også mye av den arrogante tonen Trump har hatt gjennom årene. Det har vært en konstant kamp mellom han og mediene.

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, PetterKanin skrev:

Det er godt mulig at landet ved grensen er eid av andre, men grensen er da selvsagt USAs.

NEI den er ikke det!! Det er noe som skiller USA fra alle andre land. USA er en union av separate stater som har ulike eiendomsretter, det finnes ingen USA grense egentlig.

Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

Lurer på hvor mange som har blitt koronasmitttet etter at de dro ut for å feire dette? 

Det stusset jeg også litt på. "I kveld blir det feiring i gatene" sa de på NRK nyhetene. Plutselig var ikke korona noe bekymring lenger...

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Druid skrev:

NEI den er ikke det!! Det er noe som skiller USA fra alle andre land. USA er en union av separate stater som har ulike eiendomsretter, det finnes ingen USA grense egentlig.

Det forutsetter at det ikke finnes en grense for Mexico heller. Men det gjør det jo.

Men for all del, jeg forstår problematikken du viser til. USA trenger absolutt en (grunn)lovendring her. Da må man først samles om at en grensemur er et fornuftig tiltak.

Skrevet
3 minutter siden, Callisto83 skrev:

Det stusset jeg også litt på. "I kveld blir det feiring i gatene" sa de på NRK nyhetene. Plutselig var ikke korona noe bekymring lenger...

Folk døde i USA av korona utelukkende pga Trumps dårlige håndtering, nå som Biden er president trenger man ikke bekymre seg for den. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har hatt CNN på tv i flere timer nå, men så langt har jeg ikke sett en eneste uttalelse eller noe intervju eller tale fra Trump. Noen som har hørt noe fra hans kant? Twitrer han mye rart i dag muligens, som han pleier? (jeg har ikke Twitter)

Noen dager før valget påsto han at "vi kommer inn med advokater hvis jeg taper valget". Lurer på om det var vanlig Trump-vrøvl og skryt, eller om han faktisk har tenkt å lage bråk og ikke gir seg før han fysisk må BÆRES ut?

• Liker 1
Gjest Magritta
Skrevet
Akkurat nå, Million skrev:

Jeg har hatt CNN på tv i flere timer nå, men så langt har jeg ikke sett en eneste uttalelse eller noe intervju eller tale fra Trump. Noen som har hørt noe fra hans kant? Twitrer han mye rart i dag muligens, som han pleier? (jeg har ikke Twitter)

Noen dager før valget påsto han at "vi kommer inn med advokater hvis jeg taper valget". Lurer på om det var vanlig Trump-vrøvl og skryt, eller om han faktisk har tenkt å lage bråk og ikke gir seg før han fysisk må BÆRES ut?

Du må ikke ha twitter for å lese det DT lirer av seg, ser selv fram til å lese sutre-innleggene hans der i ukene framover.

Skrevet

Helt topp at Trump må ut.

• Liker 3
Skrevet

Forholder meg til at alle prosessene ved valget ikke er ferdig ennå. Det har kommet inn en rekke spesielle tilfeller ved dette valget, som jeg synes er merkelig for et valg. Eksempel på dette er blant annet ved tellinger av stemmer, avdøde som har stemt nytt parti en de pleide, folk som har flyttet fra en stat som har stemt i to stater og lignende. Blir spennende å se hva det ender med, men jeg frykter Biden. En kommunist i det hvite hus, trist rett og slett.

• Liker 8
Skrevet
2 timer siden, Callisto83 skrev:

Gratulerer til Biden. Hvem skal mediene rette hatet sitt mot nå mon tro?

Tror det fantes medier før 2016, så tipper dette går veldig bra. Mulig det blir plass til andre nyheter nå som vi ikke har en president i et av verdens mektigste land som oppfører seg som en typisk kommentatorfelt-kriger. Lov å håpe.

• Liker 4
Skrevet
8 minutter siden, Jolene skrev:

Forholder meg til at alle prosessene ved valget ikke er ferdig ennå. Det har kommet inn en rekke spesielle tilfeller ved dette valget, som jeg synes er merkelig for et valg. Eksempel på dette er blant annet ved tellinger av stemmer, avdøde som har stemt nytt parti en de pleide, folk som har flyttet fra en stat som har stemt i to stater og lignende. Blir spennende å se hva det ender med, men jeg frykter Biden. En kommunist i det hvite hus, trist rett og slett.

Og disse påstandene kan du dokumentere? 

• Liker 6
Skrevet

Hurra! Endelig kan verden trekke et lettelsens sukk, og USA kan komme på rett veg! 

🎉🎉

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, Hut said:

Er du helt sprø? Trump og kampanjen hans har ikke lagt frem et fnugg av bevis for at det foregår valgfusk. Rart forresten at dette «fusket» kun foregår i stater der Trump ikke vinner😅

Hva med å sjekke fakta før du blåser deg opp? Det er rettsaker allerede på mandag.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...