Gå til innhold

Hva med folk som bruker fornavnet i hilsenen på overkameratslig vis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Syntes folk er frekke som bruker fornavnet i hilsensen på overkameratsligvis.

Hva er galt med bare "Hei"?

Anonymkode: 31613...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er jo ikke frekt? føler dette er en typsik tråd laget ut av kjedesomhet eller noe lignende

La oss si bestevennina mi heter Julie
Treffer henne en dag ute i sentrum
Da sier jeg jo "Hei julie!" blir trist å bare si hei, vi er jo liksom gode venner. 

En random dude jeg gikk på ungdomsskole med som jeg ikke har truffet på flere år
kan jo si "hei kari" er jo ikke noe frekt med det? vet ikke om jeg helt ser poenget ditt eller om du bare laget denne tråden ut av kjedsomhet, eller så er du en person som ikke liker å få så mye oppmerksomhet, hvor plutselig kommer all fokus på deg? Å du blir så satt ut at du begynner å tenke at denne personen gjorde dette for å gjøre deg flau eller noe sånt! 

Eneste gangene jeg bare sier hei er når jeg er ute på tur, når jeg er på deltidsjobben min i kassa, til bussjåføren... altså med andre ord folk jeg ikke hvet hvem er 

Så er det typisk folk du vet hvem er men snakker sykt lite med og plutselig ser du dem på kjøpesenteret da sier jeg jo selvfølgelig hei, kommer litt an på person om det blir noe mer, men er absolutt ikke frekt, blir jo bare mer personlig da! 

Anonymkode: d9c29...36e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syntes folk er frekke som bruker fornavnet i hilsensen på overkameratsligvis.

Hva er galt med bare "Hei"?

bare "hei" er upersonlig, du legger lite i det du sier

Når jeg var student for et år siden så jobbet jeg deltid på kiwi og da kom til å med faste kunder som jeg egentlig ikke kunne navnet på med personlige hilsner, de laget rett å slett kallenavn til meg selv, bare for å gjøre det litt morsomere og mer personlig! 
tyspisk en person som alltid sa "hei smiley" er jo ikke frekt jeg kan ikke navnet på personen, men hilsen blir mer personlig om du gjør noe mer enn bare "hei" det er liksom så tørt å upersonlig. 

Anonymkode: 5059c...348

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du når fremmede tiltaler deg med fornavnet ditt? F.eks. når telefonselgere ringer og sier "Hei, Marte!" som om dere var gamle venner?

Anonymkode: d912e...2e6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er jo ikke frekt? føler dette er en typsik tråd laget ut av kjedesomhet eller noe lignende

La oss si bestevennina mi heter Julie
Treffer henne en dag ute i sentrum
Da sier jeg jo "Hei julie!" blir trist å bare si hei, vi er jo liksom gode venner. 

En random dude jeg gikk på ungdomsskole med som jeg ikke har truffet på flere år
kan jo si "hei kari" er jo ikke noe frekt med det? vet ikke om jeg helt ser poenget ditt eller om du bare laget denne tråden ut av kjedsomhet, eller så er du en person som ikke liker å få så mye oppmerksomhet, hvor plutselig kommer all fokus på deg? Å du blir så satt ut at du begynner å tenke at denne personen gjorde dette for å gjøre deg flau eller noe sånt! 

Eneste gangene jeg bare sier hei er når jeg er ute på tur, når jeg er på deltidsjobben min i kassa, til bussjåføren... altså med andre ord folk jeg ikke hvet hvem er 

Jeg tror denne personen er inne på noe her ahahah

Tror du er litt mer av en sjenert type, som får panikk når fokuset kommer på deg

Det er IKKE frekt å gjøre en hilsen mer personlig. Hvis noen av mine nærmeste venner bare hadde sagt hei til meg, hadde jeg trodd noe var galt med en gang. En hilsen sier mye om relasjon og hva den personen tenker om deg! Det at fornavnet legges til foran hei synes jeg gjør hilsen mye mer personlig og du legger mer i det du sier da!

Hvis dette med sjenert er helt feil og denne tråden kun er laget ut av kjedsomhet... gå ut gjør noe! gjør noe du liker!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du når fremmede tiltaler deg med fornavnet ditt? F.eks. når telefonselgere ringer og sier "Hei, Marte!" som om dere var gamle venner?

Om du virkelig synes det er frekt at en telefonselger sier navnet ditt? Telefonselgeren har jo en liste med navn og nummer han skal gjennom, han vet hvem han skal ha tak i. Jeg har hatt flere telefonselgere som har ringt å spurt "Her snakker jeg med Erin" er jo ikke noe frekt der, det er bare så de får en bekreftelse på at de har fått tak i rett person rett og slett

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du f.eks får en epost fra Telenor og de starter med "Kari". De kunne skrevet "hei", eller brukt etternavnet

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når du f.eks får en epost fra Telenor og de starter med "Kari". De kunne skrevet "hei", eller brukt etternavnet

Er fortsatt ikke frekt? Å være frekk er på noen måter å være slem. Det som kjennetegner det å være frekk, er vel det at man sier eller gjør noe, som krenker eller setter en annen person i et dårlig lys, og angriper personligheten til en person.

På hvilken måte blir du satt i dårlig lys når telenor sender deg en personlig mail med hei kari??

Telenor sender personlige mailer til deres kunder, dvs de vet hvem du er og du har gitt dem all info. Er ikke noe frekt med at de prøver å holde en vennlig tone med kundene sine? jeg synes værtfall det hadde blitt veldig rart om personlig rettede mailer fra bedrifter bare skulle starte med hei og ikke "Kari, vi ser at du har brukt opp mobildataen din, kunne et av disse abnomenntene være et alternativ?" Hei blir så upersonlig

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud hadde vært litt rart å bare brukt etternavnet😂 "Karlsen, du har brukt opp din gjenværende mobildata for denne mnd"

Får flashback til militæret nå🤣

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Kari, vi ser at du har brukt opp mobildataen din, kunne et av disse abnomenntene være et alternativ?"

Mye bedre dette, mer personlig og mailen viser at den direkte er rettet mot meg

dette er IKKE frekt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får flashback til militæret nå🤣

😂🤣

herregud det fikk jeg også av å lese det sitatet ditt ahahhaah

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du virkelig synes det er frekt at en telefonselger sier navnet ditt? Telefonselgeren har jo en liste med navn og nummer han skal gjennom, han vet hvem han skal ha tak i. Jeg har hatt flere telefonselgere som har ringt å spurt "Her snakker jeg med Erin" er jo ikke noe frekt der, det er bare så de får en bekreftelse på at de har fått tak i rett person rett og slett

Ja, jeg synes det er uhøflig av fremmede å tiltale meg ved mitt fornavn. Vi kjenner ikke hverandre, og er ikke engang blitt introdusert for hverandre, så da sømmer det seg ikke å bruke fornavn. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes det er uhøflig av fremmede å tiltale meg ved mitt fornavn. Vi kjenner ikke hverandre, og er ikke engang blitt introdusert for hverandre, så da sømmer det seg ikke å bruke fornavn. 

noen folk altså... best å bare la vær å bruke energi her

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

noen folk altså... best å bare la vær å bruke energi her

word🙌

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen er folk hårsåre når de syns det er frekt å bruke fornavnet på folk.

Anonymkode: 152d2...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hannah80 skrev:

Syns det er koselig når folk sier navnet mitt. Både ved hilsning og i samtaler:)

Selgere er bevisst den følelsen, og bruker derfor fornavnet konsekvent når de prøver å selge deg et produkt. Går ut fra at det er dette TS sikter til. Mennesker som ikke kjenner deg, men som likevel er "kameraten" din i hensikt å oppnå et resultat til egen fordel.

Anonymkode: 60fcd...a6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det «beste», er de som bevisst bruker denne taktikken, og som bruker navnet sinnsykt ofte som billig salgstaktikk, med stor selvtillit. Også uttaler de navnet feil, sånn 14 ganger. 

Er i en stilling der enkelte liker å name droppe som det heter på engelsk. De skal gjerne få seg selv til å fremstå som om kjenner fagpersoner med veldig høy internasjonal status, og som drevet jeg er close med, respekterer el har hatt forskningssamarbeidet med. Også uttaler de navnet feil, samtidig som de bevisst snakker om denne personen med personlaralteristikker som sier meg at de overhode ille kjenner vedkommende. Sånn a la, ja, Pierce er jo en veldig jovial type som er åpne for mye ideer....(mens jeg tenker what? Pierce er jo den kjedeligste forskningslederen jeg kjenner. Religiøs, stiv og en skikkelig gørr type....)

Ting bør være elte. Helt enig Ts 

Anonymkode: d44ca...059

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det «beste», er de som bevisst bruker denne taktikken, og som bruker navnet sinnsykt ofte som billig salgstaktikk, med stor selvtillit. Også uttaler de navnet feil, sånn 14 ganger. 

Er i en stilling der enkelte liker å name droppe som det heter på engelsk. De skal gjerne få seg selv til å fremstå som om kjenner fagpersoner med veldig høy internasjonal status, og som drevet jeg er close med, respekterer el har hatt forskningssamarbeidet med. Også uttaler de navnet feil, samtidig som de bevisst snakker om denne personen med personlaralteristikker som sier meg at de overhode ille kjenner vedkommende. Sånn a la, ja, Pierce er jo en veldig jovial type som er åpne for mye ideer....(mens jeg tenker what? Pierce er jo den kjedeligste forskningslederen jeg kjenner. Religiøs, stiv og en skikkelig gørr type....)

Ting bør være elte. Helt enig Ts 

Anonymkode: d44ca...059

blir fortsatt feil å si at det er frekt... for det er IKKE frekt

de gjør bare jobben sin, uten salg tjener de lite og null jobb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er frekt når telefonselgere ringer og skal tvinge inn fornavnet mitt i hver eneste setning for å prøve å tvinge fram en eller annen connection. 

Anonymkode: 3d239...ce1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ha,ha, hvor gammel er du? 😄

Anonymkode: 3f977...5e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...