Fru Uperfekt Skrevet 5. september #681 Del Skrevet 5. september Katten.2.0 skrev (5 timer siden): Det å forvente at folk kan ta perfekte avgjørelser basert på mangelfull informasjon fører ikke til noe godt. På tidspunktet visste vi ikke hvor farlig/ufarlig covid er, og teknisk sett gjør vi fortsatt ikke det. Vi aner ikke de reelle konsekvensene fra longcovid, og vil ikke det på noen år. Det er vittig at du til og med framhever etterpåklokskapen. Jeg har hatt longcovid, og det er usikkert om jeg har kommet fullstendig ut av det, eller om jeg kommer til å oppnå tilsvarende energinivå som jeg hadde før covid. Fremhever etterpåklokskapen nettopp fordet det er den beste klokskapen. Enig i at vi visste lite om viruset når det sto på, og det var mye av grunnen til krisemaksimereringen, om du leser det jeg skrev en gang til så kanskje du skjønner at vi ikke har så ulike tanker. Har til dags dato ikke hatt covid, men var en av de heldige som ble syk av både dose en og to av vaksinen. (Var/er i risikogruppen og valgte å ta tiltross for at både sykehus og fastlege anbefalte meg å ikke ta pga myndige barn i risikogruppen) Ville jeg tatt vaksinene igjen, ja trolig selv med dagens kunnskap selv med påløpende husmorferie (les: sykehus opphold) slik at jeg følte meg trygg (om det var falsk eller ekte spiller kaine kasserolle å) på å kunne gå på apotek og butikk med lavere (i det minste følt) risiko for å utsette barn (ja de er fremdeles barna mine selv når de er myndig) i husstanden for fare Så nok engang ikke les bibelen som djevelen og ikke driv med, barneskole, stråmenn 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 6. september #682 Del Skrevet 6. september 12 hours ago, Fru Uperfekt said: Fremhever etterpåklokskapen nettopp fordet det er den beste klokskapen. Enig i at vi visste lite om viruset når det sto på, og det var mye av grunnen til krisemaksimereringen, om du leser det jeg skrev en gang til så kanskje du skjønner at vi ikke har så ulike tanker. Har til dags dato ikke hatt covid, men var en av de heldige som ble syk av både dose en og to av vaksinen. (Var/er i risikogruppen og valgte å ta tiltross for at både sykehus og fastlege anbefalte meg å ikke ta pga myndige barn i risikogruppen) Ville jeg tatt vaksinene igjen, ja trolig selv med dagens kunnskap selv med påløpende husmorferie (les: sykehus opphold) slik at jeg følte meg trygg (om det var falsk eller ekte spiller kaine kasserolle å) på å kunne gå på apotek og butikk med lavere (i det minste følt) risiko for å utsette barn (ja de er fremdeles barna mine selv når de er myndig) i husstanden for fare Så nok engang ikke les bibelen som djevelen og ikke driv med, barneskole, stråmenn Hvordan kan du hevde at det politikerne gjorde ikke var fornuftig, basert på etterpåklokskapen? Hvordan kan du hevde at covid ikke er spesielt farlig for barn og unge når vi ikke vet de fulle konsekvensene av covid? Etterpåklokskapen er den verste, fordi den baserer seg på informasjon man ikke har tilgjengelig. Dermed kan man ikke bruke den til noe annet enn å analysere fortiden, for i fremtiden sitter man på like lite informasjon og situasjonen kan være en helt annen. Man visste ikke hvor ille dette er, og man vet fortsatt ikke hva de fulle langtidskonsekvensene er. Tror du må lese deg opp på hva stråmannargumentasjon faktisk er, for du blander jo inn noe helt annet (vaksine), mens mitt innlegg gikk på hva du faktisk skrev. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Påhanigjen Skrevet 6. september #683 Del Skrevet 6. september Julia Piñero skrev (På 4.9.2024 den 16.27): Nå er hun også blitt holocaost fornekter? Fra hennes X konto (tidligere kalt twitter) Edit: Kom nå på at hun også tror på Chemtrails konspirasjon. Hun skrev det for lenge siden, husker ikke hvor. Noe med at det hadde vært fint om regimet vårt (regjeringen) sluttet å spraye chemtrails på oss fra alle flyene 😮💨 Gud bedre Fullstendig kortslutning på den dama der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 6. september #684 Del Skrevet 6. september Det er jo egentlig veldig interessant å se litt på hvorfor en person som Kari havner ut i dette her. Hva er det i hennes liv, historie osv som har lagt grunnen for denne "sårbarheten" for misinformasjon. Jeg har en i mitt nettverk som har jobb utdanning og virker ganske oppegående. Personen er med i en frikirkelig menighet på sørlandet og jeg har alltid ment hun er naiv. Og så kommer det, hun var ihuga Trump-tilhenger, Hillary Clinton var barnemisbruker nemlig. Hun var på Putin sin side mot nazistene. På jobben hennes har de yoga, det er jo i ledetog med djevelen omtrent. Og når det gjelder covid og vaksiner er hun selvsagt svært svært skeptisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julia Piñero Skrevet 7. september #685 Del Skrevet 7. september 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå