Gå til innhold

Hersketeknikker og regler


Gjest Airman

Anbefalte innlegg

Har merket meg at det i mangen tråder hersker en liten elite som bruker trådene som ekkokammer. Når noen kommer inn og argumenterer mot dem, så hagler det med påstander om dokumentasjonmangel og trolling, dette for å ha et grunnlag for å anmelde brukeren for regelbrudd. Avsporing, udokumentert, trolling, er blitt hersketeknikker for at en elite kan gjøre hele forumet til et ekkokammer. Uansett hvor mye man argumenterer og eksemplifiserer så er man usaklig og avsporende. Kan du dokumentere din påstand?  Uten at de kan dokumentere det motsatte. En elite sitter i trådene og bruker reglementet helt bevisst som hersketeknikk for å få kastet ut alle som ikke er enig med seg selv. Hva synes moderatorer om dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rapportèr regelbrudd, så ser moderatorene alltid raskt på det. 

Det er svært klare regler her på rampelys, og så lenge man følger de så glir debattene ganske greit, - moderatorene rydder forløpende opp i regelbrudd. 

Men hva man som bruker evt føler når det blir massiv motargumentasjon mot noe man selv mener - det tror jeg ikke det kommer til å bruke ressurser til å se på. Det er bedre å forlate debatten hvis man ikke orker "ekkokammer" med mange som mener motsatt av det en selv gjør. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Airman skrev:

Har merket meg at det i mangen tråder hersker en liten elite som bruker trådene som ekkokammer. Når noen kommer inn og argumenterer mot dem, så hagler det med påstander om dokumentasjonmangel og trolling, dette for å ha et grunnlag for å anmelde brukeren for regelbrudd. Avsporing, udokumentert, trolling, er blitt hersketeknikker for at en elite kan gjøre hele forumet til et ekkokammer. Uansett hvor mye man argumenterer og eksemplifiserer så er man usaklig og avsporende. Kan du dokumentere din påstand?  Uten at de kan dokumentere det motsatte. En elite sitter i trådene og bruker reglementet helt bevisst som hersketeknikk for å få kastet ut alle som ikke er enig med seg selv. Hva synes moderatorer om dette? 

Festlig at det kommer fra en som ikke dokumenterer, synser, går til personangrep og avsporer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Lin11 skrev:

Festlig at det kommer fra en som ikke dokumenterer, synser, går til personangrep og avsporer.

Jeg fikk advarsel pga personangrep, og har ikke noe med mitt innlegg å gjøre. Det er det innlegget mitt inneholder som er problemet, forøvrig så syntes jeg det er lite passende at du dømmer meg for flere subjektive oppfatninger i denne tråden

Endret av Airman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Airman skrev:

Jeg fikk advarsel pga personangrep, og har ikke noe med mitt innlegg å gjøre. Det er det innlegget mitt inneholder som er problemet, forøvrig så syntes jeg det er lite passende at du dømmer meg for flere subjektive oppfatninger i denne tråden

Tenker på dine innlegg i SE tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
8 timer siden, Airman skrev:

Har merket meg at det i mangen tråder hersker en liten elite som bruker trådene som ekkokammer. Når noen kommer inn og argumenterer mot dem, så hagler det med påstander om dokumentasjonmangel og trolling, dette for å ha et grunnlag for å anmelde brukeren for regelbrudd. Avsporing, udokumentert, trolling, er blitt hersketeknikker for at en elite kan gjøre hele forumet til et ekkokammer. Uansett hvor mye man argumenterer og eksemplifiserer så er man usaklig og avsporende. Kan du dokumentere din påstand?  Uten at de kan dokumentere det motsatte. En elite sitter i trådene og bruker reglementet helt bevisst som hersketeknikk for å få kastet ut alle som ikke er enig med seg selv. Hva synes moderatorer om dette? 

Argumenterer og eksemplifiserer? Hvor har du gjort dette egentlig? Og jeg er definitivt ikke en del av en elite, jeg er en relativt fersk bruker. Jeg prøver jo å få svar av deg i SE-tråden da jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor du forsvarer ei dame som tjener 6 mill i året på å fronte ekstrem plastikkirurgi, og får et surt svar av deg at jeg vil ha et ekkokammer? Nei det vil jeg ikke ha, men gjerne gode argumenter på hvorfor man skal få tjene 6 mill i året for påvirkningskraft sin, samtidig som man i følge deg ikke skal ta noe som helst ansvar for hva det er man formidler og påvirker til.

Og det er egne moderatorer som moderer rampelys. Hvis du blir utestengt så er det fordi du har brutt reglene. Det er ingen bindinger mellom brukere og moderatorer. Det er du som må lese deg opp på regelverket.

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, Tannbein skrev:

Argumenterer og eksemplifiserer? Hvor har du gjort dette egentlig? Og jeg er definitivt ikke en del av en elite, jeg er en relativt fersk bruker. Jeg prøver jo å få svar av deg i SE-tråden da jeg er oppriktig nysgjerrig på hvorfor du forsvarer ei dame som tjener 6 mill i året på å fronte ekstrem plastikkirurgi, og får et surt svar av deg at jeg vil ha et ekkokammer? Nei det vil jeg ikke ha, men gjerne gode argumenter på hvorfor man skal få tjene 6 mill i året for påvirkningskraft sin, samtidig som man i følge deg ikke skal ta noe som helst ansvar for hva det er man formidler og påvirker til.

Og det er egne moderatorer som moderer rampelys. Hvis du blir utestengt så er det fordi du har brutt reglene. Det er ingen bindinger mellom brukere og moderatorer. Det er du som må lese deg opp på regelverket.

Ja, du er en relativt fersk bruker. Og jeg viderefører IKKE SE tråden her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare for dumt.

Om en føler at å måtte følge reglene er hersketeknikker, da vet jeg nesten ikke hva jeg skal si.

Tips - hva med å sette seg inn i reglene, og følge dem?

Ikke alltid jeg er enig i vurderinger moderatorkorpset her på rampelys gjør, men generelt sett gjør de en god jobb i å håndheve regelverket.

Dette kommer muligens som et sjokk om en har hørt på ryktene som forsøker nedsnakke rampelys som en lovløs pøl der en kan lire av seg hva som helst. 

Dette underforumet har generelt sett vært tettere og hardere moderert enn resten av forumet. Selvfølgelig vil mange som har debattert her over tid ha større forståelse av hvor grensene går, og ønske om at disse holdes så trådene og debattene får stå.

På tampen - det er åpenbart den som fremmer en påstand som er ansvarlig for å dokumentere. Spesielt på rampelys hvor en diskuterer konkrete personer håndheves det heldigvis strengt at påstander må kunne dokumenteres, ellers blir ting sletta som den ryktespredningen det er.

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Beklager sent svar, jeg har dessverre ikke sett tråden. 

Kvinneguiden Forum har skilt ut Rampelyset som en egen del av forumet som har egne admins som modererer. Vi har derfor ingenting å gjøre med resten av forumet. Dersom du har mottatt en advarsel, og du har spørsmål rundt hvorfor kan du sende en PM til den som har sendt deg advarselen. 

Viser til reglene for forumet her, og regelpresiseringen som gjelder for Rampelyset her. Vi har ingen regler som går på hersketeknikker, og det er kutyme på Rampelys for å dokumentere påstander som ikke er allmenn kjent, da de ellers vil kunne slettes som spekulasjoner eller ryktespredning. Egne meninger kan ikke dokumenteres, men det er god debattskikk å begrunne meningene sine. 

Brukere kan ikke kaste ut andre brukere fra forumet. Antall rapporter på en bruker er heller ikke grunnlag for å kaste ut en bruker. Vi gjør en helhetsvurdering av regelbrudd før brukere får utestengelse. 

Sol, admin.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sol Rampelyset skrev:

Hei,

Beklager sent svar, jeg har dessverre ikke sett tråden. 

Kvinneguiden Forum har skilt ut Rampelyset som en egen del av forumet som har egne admins som modererer. Vi har derfor ingenting å gjøre med resten av forumet. Dersom du har mottatt en advarsel, og du har spørsmål rundt hvorfor kan du sende en PM til den som har sendt deg advarselen. 

Viser til reglene for forumet her, og regelpresiseringen som gjelder for Rampelyset her. Vi har ingen regler som går på hersketeknikker, og det er kutyme på Rampelys for å dokumentere påstander som ikke er allmenn kjent, da de ellers vil kunne slettes som spekulasjoner eller ryktespredning. Egne meninger kan ikke dokumenteres, men det er god debattskikk å begrunne meningene sine. 

Brukere kan ikke kaste ut andre brukere fra forumet. Antall rapporter på en bruker er heller ikke grunnlag for å kaste ut en bruker. Vi gjør en helhetsvurdering av regelbrudd før brukere får utestengelse. 

Sol, admin.

Takker for svar, men var egentlig generelt ment. Viste ikke at dere var delt opp i ulike enheter  og som skrevet var det ikke min sak det dreide seg om :tekola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...