AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #41 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg har et bra tips! (Synes jeg selv da😉) Norske Ella&il sin Adele coat. Den finnes i sort, navy og camel. 80% ull. God pris 2999. Belte i livet. Er 162 og XS passet fint. Litt romslig i størrelsen. Tror den er utsolgt overalt nå, men du kan se om du finner den brukt eller høre om den kommer for salg igjen til høsten. Synes prisen var bra til ei så flott kåpe. Og den navy er nesten sort, veldig fin farge. Lykke til videre med jakten.😊 Anonymkode: f24ba...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #42 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Prøver å puste litt liv i denne igjen 😅 har ennå ikke funnet kåpa mi og blir mer og mer lei av trenden i butikkene hvor mye av overdeler og yttertøy skal være baggy. Det finnes selvfølgelig noen kåper på nettet med fint snitt, men de er sjeldne. Blir vi ikke klare for litt figurnære kåper snart igjen? Og har noen sett noe fint? Anonymkode: 8494c...1f2 Hadde samme problem som deg, helt til jeg for noen år tilbake kom over Max Mara. Det er italiensk, og fører størrelser ned til 32, uten at det blir for trangt eller smått av den grunn. Får plass til en god og tykk genser under. Veldig dyrt, men til gjengjeld får man 100% ull som ikke nupper i det hele tatt og holder seg i årevis. Anonymkode: eb9ec...f5a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #43 Del Skrevet 30. januar 2022 Gøy at vi er flere som leter etter en figurnær kåpe Mitt hovedproblem er jo egentlig høyden min og budsjettet mitt. Hadde jeg vært over 1,70 ville det vært mange flotte kåper å velge mellom hvis jeg bestemte meg for å slå til litt, og det kan en god kåpe være verdt. De fleste kåper går helt ned til anklene mine, eller, kanskje verre, til midten av leggen (dere vet, dette veldig uheldige snittet 😅). Jeg er 1,62 eller 1,63. Litt usikker! Mange av Riccoveros er veldig fine, det samme kan sies om BRGN sine, som også er vanntette (!), men i tillegg til å være veldig dyre er de også lange. Anonymkode: 8494c...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #44 Del Skrevet 30. januar 2022 Huset skrev (På 6.11.2020 den 22.06): Helt enig med deg... Er ute etter en fin, klassisk, innsvingt kåpe som ikke er for lang, men dette er det tilsynelatende umulig å finne nå. Er 158 cm høy og ser ut som et utkledt barn om jeg går i de store kåpene som selges nå. Enten er det oversized, eller så går de til anklene mine. Ja, kan handle på nett, men netthandel er ikke alltid så enkelt så vil jo gjerne prøve i butikk. Det er faktisk ikke bare bare å handle på nett heller. Jeg er et par cm høyere enn deg, men fortsatt lav. Og kåpene på nettet som selges som "petite" er faktisk ofte alt for lange! Kjøpe en fra Zalando og den gikk til langt over knærne, noe som i grunn fikk meg til å se lavere ut. Snittet var også stygt og baggy... Vi får holde hverandre oppdatert. Jeg synes generelt dette er et problem, ikke bare med kåper, men også jakker og annet tøy. Savner ikke åletrange klær, og heier på komfort, men synes det har gått litt langt i det siste... TS:) Anonymkode: 8494c...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #45 Del Skrevet 30. januar 2022 KatteLatte skrev (På 10.11.2020 den 20.08): Prøvd et søk på Zalando og valgt «petite»? Da får du klær til lave, nette personer. Ja, men (svarer deg forresten veldig seint...) de fleste er bare "badekåper" hvis du skjønner. Ikke sånne stramme flotte med knapper og fint snitt. I tillegg er selv "petite"-kåpene veldig lange ofte. Jeg synes de får meg til å se lavere ut. Og beina mine tåler ikke hæler. Men takk for tipset, og kom gjerne med flere! For det har jo gått litt tid nå og jeg har ennå ikke funnet kåpa mi Anonymkode: 8494c...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tripptrapp1 Skrevet 30. januar 2022 #46 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 6.11.2020 den 20.19): Vet det har vært andre tråder om dette, og med god grunn, men jeg prøver igjen. Jakkene og kåpene til kvinner i dag er så lite flatterende. Posete. Har ikke noe imot at noen av dem er baggy, og enkelte er faktisk kule hvis de er stylet riktig, men ALLE? Jeg skjønner ikke hvor vanskelig det skal være å finne en vanlig kåpe. Har saumfart alle kjedebutikkene, og fant bare 1 klassisk kåpe, men den gikk til gjengjeld ned til gulvet. Hvorfor skjønner ikke folk at det er pent med innsving i livet? Jeg leter etter en til høst- og vinterbruk, og litt vår, så den må ha ull i seg. Og ikke dyre merker, det skal ikke være nødvendig å betale 4000 for en enkel kåpe. Jeg er også 163 cm, så den må ikke være for lang. Dette bør ikke være umulige krav! Håper noen har peiling. Hvis noen lurer så er dette klassiske kåper: Anonymkode: f44ba...d74 Samsøe, Tiger of Sweden, Day Birger/2nd Day og Sand Copenhagen har som regel alltid klassiske kåper i kolleksjonene sine. De koster mer enn du vil gi nye, men sjekk Tise og finn.no, så finner du de gjerne brukt til pen pris. Forøvrig god kvalitet og verdt prisen uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #47 Del Skrevet 30. januar 2022 Tripptrapp1 skrev (Akkurat nå): Samsøe, Tiger of Sweden, Day Birger/2nd Day og Sand Copenhagen har som regel alltid klassiske kåper i kolleksjonene sine. De koster mer enn du vil gi nye, men sjekk Tise og finn.no, så finner du de gjerne brukt til pen pris. Forøvrig god kvalitet og verdt prisen uansett! Hei, og takk! Har sett på flere av disse, og de fleste er for lange. Jeg er ganske lav Anonymkode: 8494c...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jadaomatte Skrevet 30. januar 2022 #48 Del Skrevet 30. januar 2022 Zalando, søk på riccovero. Kjempefornøyd med merke. Mange flotte kåper, de kommer sikkert på salg snart. Av erfaring vet jeg at om jeg finner det perfekte klesplagget, så må det bare kjøpes.Om det så koster endel mer enn planlagt. Du kommer ikke til å angre. En ullkåpe kan du ha i mange, mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #49 Del Skrevet 30. januar 2022 Jeg oppdaget for en stund siden at Tyrihans, de som er mest kjent for å lage silketørklær til bunad, har noen ullkåper som er ganske fine. Spesielt modellen som heter Silva, som finnes i flere farger, synes jeg ser veldig fin ut, men den har jeg ikke sett fysisk i butikk. Jeg har derimot prøvd modellen som heter Helle. Den fungerte ikke helt for meg fordi jeg ikke trivdes med halsen, men materialene virket gode, og det føltes som god kvalitet. Den rakk meg til omtrent knærne, og jeg er 157 cm. høy. Silva ser ut som den kanskje kan være litt lengre, men du er jo også litt høyere enn meg. Her er link som viser alle kåpene til Tyrihans: https://www.tyrihans.no/kaper?parent=10000&size=24 Anonymkode: eeda2...860 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 30. januar 2022 #50 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg oppdaget for en stund siden at Tyrihans, de som er mest kjent for å lage silketørklær til bunad, har noen ullkåper som er ganske fine. Spesielt modellen som heter Silva, som finnes i flere farger, synes jeg ser veldig fin ut, men den har jeg ikke sett fysisk i butikk. Jeg har derimot prøvd modellen som heter Helle. Den fungerte ikke helt for meg fordi jeg ikke trivdes med halsen, men materialene virket gode, og det føltes som god kvalitet. Den rakk meg til omtrent knærne, og jeg er 157 cm. høy. Silva ser ut som den kanskje kan være litt lengre, men du er jo også litt høyere enn meg. Her er link som viser alle kåpene til Tyrihans: https://www.tyrihans.no/kaper?parent=10000&size=24 Anonymkode: eeda2...860 Dette var meg. Var ikke meningen å være anonym, men jeg har det med å komme borti anonymknappen når jeg publiserer fra telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #51 Del Skrevet 30. januar 2022 Jadaomatte skrev (11 minutter siden): Zalando, søk på riccovero. Kjempefornøyd med merke. Mange flotte kåper, de kommer sikkert på salg snart. Av erfaring vet jeg at om jeg finner det perfekte klesplagget, så må det bare kjøpes.Om det så koster endel mer enn planlagt. Du kommer ikke til å angre. En ullkåpe kan du ha i mange, mange år. Ja, de er kjempefine! Men de er ofte for lange for meg, tror jeg. Modellene på bildet er minst 1,70 og da rekker kåpen dem til knærne. jeg er ca 1,63 😕 Anonymkode: 8494c...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #52 Del Skrevet 30. januar 2022 Skogkatten skrev (Akkurat nå): Dette var meg. Var ikke meningen å være anonym, men jeg har det med å komme borti anonymknappen når jeg publiserer fra telefon. Takk for tipset! Sikkert god kvalitet, ja! Har skjønt at jeg må opp i pris, men 4.000 er liiiiitt heftig for meg :S Anonymkode: 8494c...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huset Skrevet 30. januar 2022 #53 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk ikke bare bare å handle på nett heller. Jeg er et par cm høyere enn deg, men fortsatt lav. Og kåpene på nettet som selges som "petite" er faktisk ofte alt for lange! Kjøpe en fra Zalando og den gikk til langt over knærne, noe som i grunn fikk meg til å se lavere ut. Snittet var også stygt og baggy... Vi får holde hverandre oppdatert. Jeg synes generelt dette er et problem, ikke bare med kåper, men også jakker og annet tøy. Savner ikke åletrange klær, og heier på komfort, men synes det har gått litt langt i det siste... TS:) Anonymkode: 8494c...1f2 Enig, siste jeg handlet på nett ble bomkjøp og jeg gir nesten opp. De gangene jeg finner en pen kåpe i butikk, finnes den ofte ikke i min størrelse. Jeg må ha XS/34, S/36 blir for stort, men ikke alle fører XS/34. Så jeg får et dobbelt problem, kåpene er oversized fra før og finnes i tillegg ikke i min størrelse. Jeg tar imot tips med takk, jeg og. 🙂 Er ute etter klassiske kåper som ikke når til anklene, til kneet er greit, men der går grensen. Trange armer og innsving i livet er et must. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #54 Del Skrevet 30. januar 2022 Huset skrev (42 minutter siden): Enig, siste jeg handlet på nett ble bomkjøp og jeg gir nesten opp. De gangene jeg finner en pen kåpe i butikk, finnes den ofte ikke i min størrelse. Jeg må ha XS/34, S/36 blir for stort, men ikke alle fører XS/34. Så jeg får et dobbelt problem, kåpene er oversized fra før og finnes i tillegg ikke i min størrelse. Jeg tar imot tips med takk, jeg og. 🙂 Er ute etter klassiske kåper som ikke når til anklene, til kneet er greit, men der går grensen. Trange armer og innsving i livet er et must. Helt enig! Så kjedelig. Man blir jo nesten litt besatt etter hvert. Har faktisk ikke møtt noen som er enige i dette. Venninnene mine er litt "flinkere" til å henge med på trender, og elsker de oversized kåpene. Jeg spår at den fine figurnære kåpa melder comeback snart, det er bare så utrolig kjedelig å vente i flere år 😅 Har faktisk lett i fire år nå! Anonymkode: 8494c...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #55 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kjøp deg en Burberry kåpe. Anonymkode: ecaac...475 Koster 25-35 K for ull og cashmere fra Burberry. Litt over TS sitt budsjett Anonymkode: 885ae...1e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huset Skrevet 30. januar 2022 #56 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Helt enig! Så kjedelig. Man blir jo nesten litt besatt etter hvert. Har faktisk ikke møtt noen som er enige i dette. Venninnene mine er litt "flinkere" til å henge med på trender, og elsker de oversized kåpene. Jeg spår at den fine figurnære kåpa melder comeback snart, det er bare så utrolig kjedelig å vente i flere år 😅 Har faktisk lett i fire år nå! Anonymkode: 8494c...1f2 Haha. Jeg er overhodet ikke en trendperson, mer opptatt av det klassiske og kledelige 🙂 Finner jeg den perfekte kåpa med god kvalitet, pent snitt og lekre detaljer kan jeg godt punge ut en god del for den. Er kvaliteten bra og snittet klassisk vil den jo vare i årevis. Problemet er bare at jeg ikke finner den kåpa 😬 Mulig jeg leter i helt feil butikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #57 Del Skrevet 30. januar 2022 Huset skrev (1 time siden): Haha. Jeg er overhodet ikke en trendperson, mer opptatt av det klassiske og kledelige 🙂 Finner jeg den perfekte kåpa med god kvalitet, pent snitt og lekre detaljer kan jeg godt punge ut en god del for den. Er kvaliteten bra og snittet klassisk vil den jo vare i årevis. Problemet er bare at jeg ikke finner den kåpa 😬 Mulig jeg leter i helt feil butikker. Ja, enig med deg i det. Jeg vil ha en garderobe som er tidløs Jeg har i hvert fall saumfart kjedebutikkene fysisk og på nett, saumfart Zalando og googlet "klassisk kåpe petite" så mange ganger at jeg har begynt å lære meg resultatene utenat. Maksprisen har også økt med tiden... Du får endelig si ifra hvis du finner noe Anonymkode: 8494c...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #58 Del Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Koster 25-35 K for ull og cashmere fra Burberry. Litt over TS sitt budsjett Anonymkode: 885ae...1e8 Japp! Der kom du meg i forkjøpet... Glad i kåper, men ingen klesplagg er verdt det 😅 Anonymkode: 8494c...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trøst Skrevet 31. januar 2022 #59 Del Skrevet 31. januar 2022 Du må nok litt opp i pris om du skal ha en flott, feminin kåpe som også er av ull. Kravene dine er litt urealistiske skal jeg være helt ærlig, og hadde det vært enkelt å finne en slik kåpe til en billig penge, så hadde du nok gjort det for lenge siden. Det er jo en investering, og kåpen vil du ha i mange år (så fremst ikke kroppsvekten din varierer noe voldsomt). Om du ser bort ifra kravet om ull, så er det ikke vanskelig å finne en flott kåpe til maks 2000 kr. Jeg fant mange flotte kåper på Zalando, men som sagt koster de en del. 2-3000 kr for en ullkåpe er ikke dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2022 #60 Del Skrevet 31. januar 2022 Trøst skrev (5 timer siden): Du må nok litt opp i pris om du skal ha en flott, feminin kåpe som også er av ull. Kravene dine er litt urealistiske skal jeg være helt ærlig, og hadde det vært enkelt å finne en slik kåpe til en billig penge, så hadde du nok gjort det for lenge siden. Det er jo en investering, og kåpen vil du ha i mange år (så fremst ikke kroppsvekten din varierer noe voldsomt). Om du ser bort ifra kravet om ull, så er det ikke vanskelig å finne en flott kåpe til maks 2000 kr. Jeg fant mange flotte kåper på Zalando, men som sagt koster de en del. 2-3000 kr for en ullkåpe er ikke dyrt. Jeg har økt prisen litt det siste året, men finner fortsatt ikke det jeg leter etter. Det handler mest om høyden min, er 163 og de fleste blir alt for lange! 😬 Anonymkode: 8494c...1f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå