Gå til innhold

Klassisk feminin kåpe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!!

Ja, brukt er supert 😄 Tenker  du Finn? alle på fretex er veldig lange. husk at jeg er lav :)

Anonymkode: f44ba...d74

Hvis du finner en du liker veldig godt er jo også skredder et alternativ! Særlig hvis det kun er lengden som blir feil. Jeg er også lav, og har sterkt vurdert å ta opp noen av mine. Skreddersøm er undervurdert :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med deg... Er ute etter en fin, klassisk, innsvingt kåpe som ikke er for lang, men dette er det tilsynelatende umulig å finne nå. Er 158 cm høy og ser ut som et utkledt barn om jeg går i de store kåpene som selges nå. Enten er det oversized, eller så går de til anklene mine. Ja, kan handle på nett, men netthandel er ikke alltid så enkelt så vil jo gjerne prøve i butikk. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!!

Ja, brukt er supert 😄 Tenker  du Finn? alle på fretex er veldig lange. husk at jeg er lav :)

Anonymkode: f44ba...d74

Let der det finnes brukt. Nå finnes mange loppemarkeder og bruktbutikker på nett og/eller i sosiale medier. Finn er bra, undersøk på Etsy og Epla og meld deg gjerne inn i kjøp og salg-grupper på Facebook. Jeg er bare 157 cm høy, og alle mine kåper er knelange så det er ikke umulig å finne, men som alltid når man handler brukt kan det ta tid og man må ha litt flaks.

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge des-feb holder man ikke varmen i de avbildede kåper.

Anonymkode: 0374c...a45

Jo, det kan man. Det kommer an på hvor man bor, hvor mye man er ute og hvor kald man blir. Og om kåpen er 100% polyester er den kaldere enn 100% ull. Jeg er en frysepinn og bor på et sted det kan bli 20-30 minusgrader i perioder om vinteren, da er slike kåper uaktuelt. Men når det er rundt 10 minus og varmere kan jeg fint holde varmen i kåpene mine med riktige klær under. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erin Kristiansen(?) sitt merke Mäehle har en sort, pen kåpe med knytting. Tror den er i 50% ull. Den er lang, men pen. (Hun er vel ikke så høy selv?)

Jeg har to knelange kåper med knytebelte, en fra mango og en fra riccovero. (50% og 70% ull).

Er enig i at de fleste kåper som er i butikkene er altfor baggy.

Anonymkode: f8cdd...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erin Kristiansen(?) sitt merke Mäehle har en sort, pen kåpe med knytting. Tror den er i 50% ull. Den er lang, men pen. (Hun er vel ikke så høy selv?)

Jeg har to knelange kåper med knytebelte, en fra mango og en fra riccovero. (50% og 70% ull).

Er enig i at de fleste kåper som er i butikkene er altfor baggy.

jeg har også en ullkåpe fra ricco vero med kjempefin passform(innsvinget). kostet 3500, men så kommer jeg til å ha den i maaange år🤩noen tips til hvordan vaske/rense? utenom å lufte den?

Anonymkode: fde76...f6b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt en kåpe brukt på finn, fra riccovero. Jeg er 158 cm. 

Anonymkode: b3e62...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.11.2020 den 7.33, AnonymBruker skrev:

jeg har også en ullkåpe fra ricco vero med kjempefin passform(innsvinget). kostet 3500, men så kommer jeg til å ha den i maaange år🤩noen tips til hvordan vaske/rense? utenom å lufte den?

Jeg vasker forsiktig av flekker med en klut. Har hatt min i 7-8 år, og den har ennå ikke hatt behov for rens. (Veldig pent brukt de første årene, mer de siste) Tror jeg leverer inn alle kåpene til rens når den tid kommer 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vasker forsiktig av flekker med en klut. Har hatt min i 7-8 år, og den har ennå ikke hatt behov for rens. (Veldig pent brukt de første årene, mer de siste) Tror jeg leverer inn alle kåpene til rens når den tid kommer 😊

min er så fin at den har hengt i skapet i 6 mnd nå haha🙈🤭jeeze

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner frustrasjonen. Jeg har lett etter tilsvarende i 3 år... Inkludert på Finn.no. 
Er litt høyere enn deg (168), og har mulighet til å kjøpe en kåpe til rundt 4000. Like fullt: umulig (Noen er innsvinget i denne prisklassen, men det er viktig at øvrig snitt, krage og knepping også stemmer. Vil ha litt «myk» look, gjerne med hette. 

Anonymkode: 598ca...149

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg denne https://www.boozt.com/no/no/banana-republic/melton-military-maxi-coat_21163076/21163081?navId=73484&group=search_brand&position=1000000 fikk den på 45% salg. Synes den er veldig fin på. Faktisk den fineste ( og dyreste ) kåpen jeg har hatt. 

Anonymkode: ebfa1...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2020 den 11.44, AnonymBruker skrev:

https://www.mettemoller.no/yttertoy/vinter-2020/sati-coat?pi=1569&navid=1&wg_pimgid=5334

Jeg har vurdert denne, men gidder ikke å kjøpe noe som består av 20 % plast. Men siden du skrev at du gjerne har opp til 80 % plast så kanskje det kan være noe?

Anonymkode: c94ff...fb2

Ullblanding med bittelitt plast er en fordel fordi stoffet nupper mindre og plagget holder seg bedre. Jeg synes en 80/20 blanding er optimalt

Anonymkode: c154d...f1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.11.2020 den 21.33, AnonymBruker skrev:

I Norge des-feb holder man ikke varmen i de avbildede kåper.

Anonymkode: 0374c...a45

I Bergen/Vestlandet gjør man det! 😏

Anonymkode: 34d41...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nederste kåpen ligner på den jeg har. 50% ull og kjøpt på Vero Moda for 700 kr. 

Anonymkode: 912ab...d4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en sort innsvinget kåpe på Mexx for et par år siden. Den er fra Aleksander, tror jeg. Veldig fornøyd med kvaliteten, tror jeg kommer til å ha den i mange år enda.

Anonymkode: 67049...ccf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Prøver å puste litt liv i denne igjen 😅 har ennå ikke funnet kåpa mi og blir mer og mer lei av trenden i butikkene hvor mye av overdeler og yttertøy skal være baggy. Det finnes selvfølgelig noen kåper på nettet med fint snitt, men de er sjeldne.

Blir vi ikke klare for litt figurnære kåper snart igjen? Og har noen sett noe fint?

Anonymkode: 8494c...1f2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Prøver å puste litt liv i denne igjen 😅 har ennå ikke funnet kåpa mi og blir mer og mer lei av trenden i butikkene hvor mye av overdeler og yttertøy skal være baggy. Det finnes selvfølgelig noen kåper på nettet med fint snitt, men de er sjeldne.

Blir vi ikke klare for litt figurnære kåper snart igjen? Og har noen sett noe fint?

Anonymkode: 8494c...1f2

Kjøp deg en Burberry kåpe. 

Anonymkode: ecaac...475

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg! Vi vil ha smale, feminine kåper, ikke baggy, upraktiske kåper. Følger med på tråden videre 😊 

Anonymkode: ac4bd...d99

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...