Gå til innhold

Din verste hotellopplevelse/opphold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Var i Riga for ca 25 år siden, kom til togstasjonen sent på kvelden og fant et hotell der. Det var kjempefint, og veldig rimelig. Vi sjekket inn. Kom til rommet, der var det kun et rom, ikke noe bad.Vi spurte i resepsjonen. De hadde en fellesdusj i kjelleren, men ikke noe toalett på hotellet. Da vi ble overrasket og spurte om hva vi skulle gjøre når vi måtte på do, pekte de ut vinduet og sa: Der, over gaten, er en McDonalds. De er åpne til kl 11 på kvelden.

Vi var unge studenter og tenkte at OK, for en natt skal vi klare dette. Vi gikk ned i kjelleren for å se på fellesdusjen. Den var langt inne i en slags bunkers-aktig kjeller. Og dusjrommet var helt GRØNT. Av mugg. Gulv, tak og vegger.

Anonymkode: f48d1...44b

• Liker 7
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2020 den 21.31):

Var på hotell i Moskva for rundt 15 år siden. Hotellet så ut akkurat som ventet, som en parodi på et østblokk-hotell fra 1968, men det var rent og ordentlig der, så interiøret var jo mest en morsom kuriositet. Er man i Russland så er man i Russland, liksom. Men det som var ubehagelig, var den "uoffisielle" betjeningen som fløy rundt i gangene og i vestibylen og som jevnlig banket på døra til rommet for å tilby ekstratjenester. Det var damer (og etter at vi hadde takket nei x antall ganger gikk de over til svært unge damer og deretter menn), det var dop, det var alle mulige typer valuta, det var gull, antikviteter, det var frisørtimer, fotpleie, massasje, lymfedrenasje og fanden og hans oldemor og ikke minst plastiske operasjoner. Botox, ansiktsløft, nye pupper - der fikk man alt man kunne drømme om og mere til. Pelskåper solgte de også, og kunst. Jeg vet ikke om man kan kalle det ekstraservice eller hva, men de tok definitivt ikke nei for et nei. Ville du ikke ha amfetamin, kunne du kjøpe ei dame. Takket du nei til henne, var tilbudet nye pupper. Trengte du ikke det heller, kunne de veksle dollar mot euro. Eller selge deg en sobelpels eller en ung mann, eller kanskje heroin, pedikyr eller bare en "massasje". Vi visste ikke helt om vi skulle le eller gråte - det var både trist og komisk på en gang 😂😅

Anonymkode: d1102...65a

Det som er trist og komisk er du og dine holdninger

Anonymkode: f9067...534

Skrevet

Den opplevelsen jeg og hele familien husker best var første gang vi var i Hamburg. Jeg ante ingenting om de forskjellige bydelene, søkte etter et hotell som hadde nok senger til at vi alle kunne sove på samme rom (det begrenser utvalget når vi er 4), det var ett hotell på Booking som utmerket seg med lav pris og gode tilbakemeldinger fra barnefamilier.

Da vi nærmet oss Hamburg, begynte jeg å se nærmere på hvor vi skulle. Og til min store overraskelse kjente jeg igjen gatenavnet. Det var selvfølgelig det ene gatenavnet som absolutt alle har hørt om i Hamburg. Som den fornuftige ryggsekkbærende, togreisende familien vi er, gikk vi fra Altona. Det viste seg at hotellet var i enden av veien. Motsatt ende fra der vi kom.

Hotellet var greit nok det, sengene var litt harde, frokosten var god. Men denne historien kommer jeg til å få høre fra barna mine til jeg sitter på gamlehjemmet.

Anonymkode: 08a2a...7fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 19.49):

Den opplevelsen jeg og hele familien husker best var første gang vi var i Hamburg. Jeg ante ingenting om de forskjellige bydelene, søkte etter et hotell som hadde nok senger til at vi alle kunne sove på samme rom (det begrenser utvalget når vi er 4), det var ett hotell på Booking som utmerket seg med lav pris og gode tilbakemeldinger fra barnefamilier.

Da vi nærmet oss Hamburg, begynte jeg å se nærmere på hvor vi skulle. Og til min store overraskelse kjente jeg igjen gatenavnet. Det var selvfølgelig det ene gatenavnet som absolutt alle har hørt om i Hamburg. Som den fornuftige ryggsekkbærende, togreisende familien vi er, gikk vi fra Altona. Det viste seg at hotellet var i enden av veien. Motsatt ende fra der vi kom.

Hotellet var greit nok det, sengene var litt harde, frokosten var god. Men denne historien kommer jeg til å få høre fra barna mine til jeg sitter på gamlehjemmet.

For oss som ikke er kjent i Hamburg, hva var problemet? 

Anonymkode: 733ab...b25

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.12.2020 den 19.49):

Har vært mye i Hamburg, men aldri hørt om noen spesiell gate. Kan du utdype?

• Liker 4
Skrevet
On 11/7/2020 at 10:42 AM, Perelandra said:

Bergen på slutten av 90-tallet:

Badet hadde skråtak med et gardinløst vindu som vendte mot en byggeplass. Siden vinduet også skrådde, var det vanskelig å henge opp et håndkle foran vinduet. Jeg følte derfor at jeg dusjet for åpen scene ut mot byggeplassen. 

Akkurat det der med gardinløse vinduer på bad er noe jeg har opplevd ganske ofte på hotell. Hva er greia, egentlig? Hvem tenker at på badet trenger man ikke privatliv? Hadde heller sovet uten gardiner på selve hotellrommet, der trenger man jo ikke kle av seg. Mange bad har matt glass, men jeg ønsker ikke å være en silhuett i dusjen for 100 andre hotellrom heller. Og på mer moderne rom har det blitt stadig mer populært med glassvegg mellom hotellrommet og dusjen. Igjen, hva er greia? Hadde ikke likt det når jeg bor alene en gang, for personalet kan komme inn selv om det står ikke forstyrr på døren. Og mange deler jo hotellrom uten å være par. Samt at mange par også foretrekker privatliv på badet. Så for å gjenta meg selv enda en gang, hva er greia? 😄 Og hva gjør de på sånne hoteller hver gang noen klager, som jo må skje ofte? Har de mer normale rom i bakhånd?

Anonymkode: 3319c...bd7

• Liker 3
Skrevet
On 12/22/2020 at 7:34 PM, AnonymBruker said:

Det som er trist og komisk er du og dine holdninger

Hva er galt med vedkommendes holdninger? Det er vel ikke så mange som vil ha damer, dop eller plastiske operasjoner som en del av hotellopplevelsen? 

2 hours ago, AnonymBruker said:

For oss som ikke er kjent i Hamburg, hva var problemet? 

Anonymkode: 733ab...b25

En gate som alle har hørt om må vel være Reeperbahn, men jeg forstår ikke historien eller hvorfor noen ville gått dit fra Altona. 

• Liker 2
Skrevet

I Phuket i Thailand for 20 år siden. Hotellet hadde en dyrere avdeling og en billig i bakgården. Jeg bodde i bakgården og hver kveld var trappen full av narkomane, uteliggere osv. Egentlig greit helt til noen fulgte etter meg for å se hvor jeg bodde og prøvde å bryte opp døren i en times tid. Jeg hadde ingen mulighet til å unnslippe eller kontakte noen, heldigvis holdt låsen. 

Anonymkode: c8c6e...1ea

• Liker 3
Skrevet

Vi var i England vinterferien 2018. Først noen dager i York. Det var jo vinter, så vi visste det kom til å bli litt kaldt. Men lite visste vi at det skulle bli den verste snøstormen på mange år. Hotellet vi overnattet på i York hadde null isolasjon,så jeg ble syk. Dro til London dagen etter, meg med feber og forkjølelse. Kom til hotellet i London hvor det også var ganske dårlig isolert. Kaldt som faen. De gav oss et ullteppe da, mendet hjalp ikke så veldig. Ikke hotellene sin feil at det ble så kaldt, men det var stusselige greier... 

Anonymkode: 4df2c...5ec

Skrevet

Alanya i Tyrkia for fem år sia. Reiste med mamma og det rommet vi fikk var bare til å spy av. Forrige gjesters hår i slukene, snørrklyser og splatta insekter på veggene, kjønnshår i sengetøyet var blant noe av det vi fant. Det var vegg til vegg teppe og jeg tør nesten ikke tenke på hva som var nedi det. Når vi ba om nytt renhold fikk vi svinkjeft av resepsjonisten, who do you think you are spurte han og kom med noen fraser på tyrkisk.. Det kom etter ei lang stund ei dritsur stuepike med en tørr klut for å skulle rydde opp i dette.  Fikk 1500 kr igjen fra reiseselskapet etter MYE masing. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.12.2020 den 15.38):

Hva er galt med vedkommendes holdninger? Det er vel ikke så mange som vil ha damer, dop eller plastiske operasjoner som en del av hotellopplevelsen? 

En gate som alle har hørt om må vel være Reeperbahn, men jeg forstår ikke historien eller hvorfor noen ville gått dit fra Altona. 

At han forventet noe dritt bare fordi det var Russland 

Skrevet

Studietur til Praha. Shabby hostelaktig sted som en medstudent hadde bestilt via Kilroy. Store hybelkaniner under sengene, røde flekker på sengetøy som lignet veldig på blod, hår på pute, lite delikat frokostbuffet.

Anonymkode: 06e04...7d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...