AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #21 Skrevet 7. november 2020 Var på jobbreise i budapest. Vi kom frem sent på kvelden og skulle få tre retters middag.. Forretten var oppkuttet isbergsalat med noen skinkebiter og egg. Det var det. Ingen dandering eller dressing i det hele tatt. Jeg var kjenpesulten og spiste vel nesten opp, men det smakte som akkurat det det høres ut som. Forretten tror jeg var noe slags nudler i en tomatsaus.. Det var ikke helt nudler heller, men litt mer sånn "melspagetti" 😅 Jeg husker ikke hva desserten var, men det er jeg generelt ikke så glad i. På bordet stod det tørt brød. Skikkelig tørt. Man skulle trodd det hadde stått siden dagen før.. Anonymkode: 31ce6...dec 3 1
Perelandra Skrevet 7. november 2020 #22 Skrevet 7. november 2020 Bergen på slutten av 90-tallet: Badet hadde skråtak med et gardinløst vindu som vendte mot en byggeplass. Siden vinduet også skrådde, var det vanskelig å henge opp et håndkle foran vinduet. Jeg følte derfor at jeg dusjet for åpen scene ut mot byggeplassen. Videre så skrådde gulvet på badet feil vei så, vannet rant bort fra sluken og inn under dørstokken. I tillegg hadde også flere av lyspærene gått på rommet. 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #23 Skrevet 7. november 2020 Paris, hotell i høy bygning med mange etasjer. Hadde fått rom høyt oppe. Hotellet var fint, hadde normal europeisk standard og alt var ok. Brannalarmen gikk midt på natta. Enten var det falsk alarm, eller så var det en liten brann som ble raskt slukket, men panikken og stresset jeg opplevde (og så de andre gjestene opplevde) under evakueringen, før vi visste hvor alvorlig situasjonen var, satt i en stund. Anonymkode: 51694...f48 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #24 Skrevet 7. november 2020 Har ingen som stiller i kategorien "skrekkelig" men noen litt kjipe. Hotell i Hellas, på en liten øy. Det så ganske OK ut på bildene da vi bestilte. Det viste seg å ha fullt av maur i kjøkkenkroken og det var ikke skikkelig dør ut til verandaen - mer skodder som vi lukket og festet med en tvilsom festemekanisme. Ville ikke vært så ille om vi hadde bodd lenger opp, men vi hadde rom i litt høy 1. etasje med inngang utenfra. På "studietur" i Tyskland på slutten av åttitallet. Vi visste vi ikke kom til å bo i noe luksushotell, men vi ble passe forbauset da vi ble innkvartert på et rom der "badet" var et dusjkabinett plassert inne på selve rommet. Attpåtil var det teppegulv på rommet . På jobbreise med bil og turen gikk gjennom Danmark. Pga "uforutsette omstendigheter" hadde vi god tid til ferjeavgang neste dag så da det ble kveld så ble vi enige om å finne et hotell. Vi droppet inn på et hotell i en ganske kjent kjede i en mindre by og fikk tildelt rom. Det var tidenes skuffelse. Mitt rom var stort nok, men innredet i fryktelig syttitallsfarger, blant annet med gusjegrønt baderomsporselen og brunt ekkelt velourteppe på senga. Min umiddelbare tanke var "hvem har sovet i sengen min?" men jeg tror nok det bare så slik ut. En kollega var enda mer uheldig. Han fikk et rom i samme stil, men som i tillegg var i størrelse "bøttekott". Ved frokosten dagen etter fant vi vi toast og syltetøy og noe ganske tørt kjøttpålegg som så ut som det var rester fra dagen før og vi måtte dele kniv for de hadde ikke flere rene igjen. Men det vi reagerte mest på var faktisk regningen. Det var full pris og vel så det sammenliknet med rom av vesentlig bedre standard. Det er første (og hittil eneste) gang i mitt liv jeg faktisk har skrevet klagebrev til et hotell. Anonymkode: 00758...4ce 3 1
Kokeshi Skrevet 7. november 2020 #25 Skrevet 7. november 2020 (endret) Vi har reist en del, og bodd på mange hoteller rundt omkring. Dette tok kaka. Thailand. 4 stjernes hotell i følge hotels.com. Det skal være et bra hotell med god standard. Jeg og mannen sjekker inn, det ser hyggelig ut på utsiden med basseng, palmer og solstoler. Resepsjonsområdet ser også hyggelig ut. En mann viser oss til rommet. Det først han gjør da vi kommer inn, er å peke på alle kondomene som ligger på en kommode. Og sier at det bare er å be om mer hvis det skulle være behov for det. Jeg tenkte mitt om denne "velkomsten", mannen gikk, og vi begynte å se oss rundt. Sengeteppet er fullt av flekker, det er møkk OVERALT. Rommet er veldig slitt, og gammelt, og ikke nærheten av den standarden det ser ut til på bildene. Badet er akkurat like ekkelt som resten av hotellrommet. Rommet er så møkkete at ingen av oss vil så mye som sitte på en stol mens vi ringer hotels.com for å klage. Vi ringer en kamerat som booket inn på et annet rom på samme hotell, og tilstanden på rommet er den samme. Jeg grøsser fortsatt bare jeg tenker på hvor ekkelt det var der. Vi nektet å bo på hotellet, og fikk etter MYE om og men og lange telefonsamtaler kansellert bestillingen, og fikk pengene tilbake. Endret 7. november 2020 av Kokeshi 5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #26 Skrevet 7. november 2020 Malaysia: Et "resort" ute på en øy som skulle være helt fantastisk. Mulig det hadde vært det da det var nytt, men hele greia var som en merkelig film. Ble hentet av en bil uten dører da vi ankom kaia med skyssbåt. Tjaja, tenkte vi, litt artig greie. Det var ikke like artig at vannet i bassenget så ut som tjukk ertesuppe, vannet i vasken på badet rant direkte på gulvet, ingen håndklær, ingen andre restauranter på øya, ingen mat i "spisesalen" som så spisende ut (ikke kjøleskap eller fersk mat), ingen andre gjester - kun en million mygg! Grøsser fortsatt med tanken på stedet. VI måtte være der ei natt fordi det ikke kom flere båter, men da dro vi rett til et femstjerners hotell på fastlandet. Anonymkode: 6375c...291 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #27 Skrevet 7. november 2020 Sov på et hotell i utlandet en gang, der lyset på rommet gikk på titt og ofte midt på natten. Tror det var en sensor i gangen utenfor, som også skrudde lyset i gangen på. Dette, eller så var det rett og slett et spøkelse på rommet. Det var dritekkelt! Anonymkode: cf999...c8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #28 Skrevet 7. november 2020 Jeg gikk på badet (norsk hotell) og fikk ikke opp døren igjen. Det var en skyvedør og låsen hadde slått seg. Dette var om morningen, jeg hadde ikke mobilen med meg inn på badet og det hang "ikke forstyrr skilt" på hotelldøren i tillegg til at jeg hadde LÅST døren innvendig I 10 minutter ble jeg stående på badet og rope om hjelp av full hals. Heldigvis gikk renholdspersonalet rundt i etasjen, og de hørte meg såvidt - jeg hørte omtrent ikke hva de selv ropte tilbake. Etter ytterligere 10 minutter kom de inn på hotellrommet, strevde med å prøve å få åpnet døren i 10 minutter til før de tilslutt brøt opp døren med kraft. Hadde dette vært en helt annen tid på døgnet så vet jeg ikke hvor lenge jeg måtte ropt om hjelp før noen hørte meg! Jeg tar alltid mobilen med inn på badet nå. Anonymkode: a75ff...be7 7 1
Leo Skrevet 7. november 2020 #29 Skrevet 7. november 2020 Jeg har bodd på et par hoteller (Eller hva man skal kalle det...) litt utenfor alfarvei i Afrika, men når stort sett alle i området rundt bor i leirhytter eller blikkskur uten innlagt strøm og vann så blir det litt rart å klage på standarden. I stedet blir det litt morsomt og en påminnelse om hvor bortskjemt vi på mange måter er i Norge. Ett sted hadde det tydeligvis oppstått en brann i ledningen som førte til lampen på "badet. Det var løst ved å klippe av ledningen på begge sider av brannstedet og skjøte det sammen igjen med tape. Nå var det uansett ikke strøm om natten og det var snakk om en hytte av lecablokker og bølgeblikk så jeg var ikke så engstelig for at det skulle gjenta seg... Middagen besto av mat fra en gryte som ble delt ut av kokken. Hvis noen ba om mer enn han syntes de trengte så fikk de et rapp over fingrene med sleiva. Som nevnt var det ikke strøm om kvelden/natten og dermed fullstendig mørkt forholdsvis tidlig. På vei tilbake til hytta fra nevnte middag snublet jeg derfor i en geit som hadde lagt seg til å sove foran "inngangsdøren" min (Som selvfølgelig ikke kunne låses, men det hadde liten betydning siden det ikke var glass i "vinduene" heller...) Et annet sted måtte jeg på toalettet om natten og kjente plutselig noe som krøp over føttene mine. Etter å ha tent lommelykten gikk det opp for meg at det var termitter. Og selvfølgelig ikke bare en, men en hel hær på vandring. Det gikk rett og slett en termittsti tvers over gulvet og trafikken var så stor at det var en fordypning i gulvet. Da jeg følte for å ta en rask kattevask på dette stedet var det selvfølgelig slutt på vanntilførselen i det jeg skulle til å skylle håret rent for sjampo. Ved henvendelse i resepsjonen fikk jeg imidlertid raskt bistand og håret ble skylt ved hjelp av et par bøtter vann som resepsjonisten velvillig hentet i elven rett nedenfor. Og sånn gikk dagene... 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #30 Skrevet 7. november 2020 Jeg og kjæresten ankom et land på den andre siden av kloden, og skulle bo der for å studere. Vi hadde booket oss inn de første par dagene på et rimelig hotell som beskrev rommene som fullt møblert. Ankom landet om kvelden, og hadde på forhånd forklart dette i kommunikasjon med hotellet. Slik at de visste at vi ikke hadde innbo ut over klær og laptop. Da vi sjekket inn på hotellet fikk vi utdelt en boks på størrelse med en skoeske, med to krus, to asjetter, to sett bestikk og en saks. Og da vi kom opp på rommet oppdaget vi en seng med kun laken på. Gjett hva: De hadde ikke flere dyner og puter! 😅🙈 Første og eneste gang jeg har sovet i vinterkåpe, og jeg tror det var 7 grader på rommet da vi våknet. Anonymkode: cbd0b...e66 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #31 Skrevet 7. november 2020 I USA bodde jeg på et elendig hotell. Maur overalt. Kidden satt igjen et glass cola på nattbordet. Når vi våknet neste morgen var glasset fullt, men ikke av cola. Anonymkode: a56d5...11c 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #32 Skrevet 7. november 2020 Var på hotell i Moskva for rundt 15 år siden. Hotellet så ut akkurat som ventet, som en parodi på et østblokk-hotell fra 1968, men det var rent og ordentlig der, så interiøret var jo mest en morsom kuriositet. Er man i Russland så er man i Russland, liksom. Men det som var ubehagelig, var den "uoffisielle" betjeningen som fløy rundt i gangene og i vestibylen og som jevnlig banket på døra til rommet for å tilby ekstratjenester. Det var damer (og etter at vi hadde takket nei x antall ganger gikk de over til svært unge damer og deretter menn), det var dop, det var alle mulige typer valuta, det var gull, antikviteter, det var frisørtimer, fotpleie, massasje, lymfedrenasje og fanden og hans oldemor og ikke minst plastiske operasjoner. Botox, ansiktsløft, nye pupper - der fikk man alt man kunne drømme om og mere til. Pelskåper solgte de også, og kunst. Jeg vet ikke om man kan kalle det ekstraservice eller hva, men de tok definitivt ikke nei for et nei. Ville du ikke ha amfetamin, kunne du kjøpe ei dame. Takket du nei til henne, var tilbudet nye pupper. Trengte du ikke det heller, kunne de veksle dollar mot euro. Eller selge deg en sobelpels eller en ung mann, eller kanskje heroin, pedikyr eller bare en "massasje". Vi visste ikke helt om vi skulle le eller gråte - det var både trist og komisk på en gang 😂😅 Anonymkode: d1102...65a 12 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #33 Skrevet 7. november 2020 Jeg bor nå på et pensjonat i Norge som er helt uten betjening. Jeg kom hit fordi jeg ikke hadde noe sted å bo pga uheldige omstendigheter, og ble møtt av en gjest i "resepsjonen" (som bare er er bord i foajeen). Hen spurte om jeg var sånn og sånn og viste meg et rom jeg kunne få. Etter som dagene gikk fant jeg ut at denne gjesten hjelper innehaveren med å drive pensjonatet, gratis, mens gjesten selv venter på å få klar en leilighet hen skal flytte til. Dette fordi innehaveren ikke har råd til å ansette folk her nå. Og alt er på halv åtte her. Grytene på kjøkkenet har ikke lokk, lampene har ikke pærer, det er svart mugg på veggene i dusjen i kjelleren, noen rom har mange reservenøkler mens andre har ingen, og noen nøkler til utedøren funker ikke. En del stikk-kontakter virker ikke, noen henger og slenger ut fra veggen, noen mangler deksel. Det er stablet møbler og diverse i to kjellere her, kjølerommet virker ikke og blir bare brukt som lager, og jeg vet ikke hva annet som er feil. Det er også litt rare mennesker som bor her. En dag var det oversvømmelse i kjelleren. Denne gjesten som jobber gratis, tekstet til innehaveren at hen ble møtt av vannet i trappa og det er oversvømmelse. Innehaveren svarer: "Okei" og ikke noe mer skjer. Kjelleren fortsetter å fylles med vann, og gjesten tekster igjen, at hen hadde sopt opp et utall bøtter med vann fra kjelleren. Innehaveren svarer "Men jøsses!" og ingenting mer skjer. Ingenting skjedde før noen fysisk møtte opp hos innehaveren og forklarte situasjonen, da først kommer vedkommende ned og ser. Men det blir ikke gjort noe før neste dag, da innehaveren ikke har råd til å betale overtid.... Så sånn er det her. Forteller jeg mer så går vi over i det ulovlige. Men det er hyggelig her da. Ja og så er det religiøse møter her av og til, vet ikke hvilken sekt det er, men de roper halleluja og taler i tunger. Anonymkode: 2f43b...717 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #34 Skrevet 14. november 2020 Da vi var yngre bodde jeg og en venninne på mange skikkelig dårlige overnattingssteder. I London bodde vi flere ganger på steder med vaklende senger, dør som ikke kunne låses og dusjkabinett inne i selve rommet, som attpå til hadde gyselige vegg-til-vegg -tepper og flekkete delvis ødelagt tapet (3 stjernes steder på Hostels.com 😄) Vi visste at vi ikke kom til luksusrom, så vi syntes mest det var litt morsomt. Min kjipeste overnatting hadde jeg på et gammelt hotell i en sørlandsby for ca 20 år siden. Badet vårt var helt ok, men rommet var ikke helt som forventet. Ikke noe annet enn sengene å sitte på, tre knagger til klær og et knøttlite bord. Brannvaslings/ sprinkelanlegget var så følsomt i den eldste delen av hotellet at det ikke var lov å bruke vannkoker på rommet! Vi måtte derfor gå tre etasjer ned i resepsjonen for å få kaffe/ tevann. Vi hadde også fått beskjed om at vi hadde tilgang til en fin felles-veranda utenfor rommet hvor det var lov å røyke. Verandaen var grei nok den, men vi tolket visst "utenfor rommet" feil. For å komme dit måtte vi først gå trappene ned til resepsjonen, for så å gå fire etasjer opp i en annen fløy. Frokost-tilbudet var veldig dårlig, det besto for det meste av små enkeltpakninger med ost, leverpostei og syltetøy, frokostblandinger og yoghurt. I tillegg var det en type kjøttpålegg, agurkskiver og noen iskalde bløtkokte egg (grøss..). Ingen grusom opplevelse, men opplevdes veldig kjipt og som å kaste penger ut av vinduet, siden vi hadde helt andre forventninger 😒 Anonymkode: 543b9...c5f 2
Østkantgutt1913 Skrevet 14. november 2020 #35 Skrevet 14. november 2020 London på 80 tallet, billig og slitent hotell med kakerlakker på badet Første og siste gangen der 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #36 Skrevet 14. november 2020 Hostel i Melaka, Malaysia. Det stinket døden på rommet så jeg brakk meg. Er sikker på at det krydde av bedbugs og det var ISKALD der! Gikk ut og drakk meg småfull nok til å gå faen og la meg fullt påkledd. Reiste heldigvis tidlig videre neste dag til Singapore. Hadde ikke holdt ut lenger. Anonymkode: c80a9...f3b 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #37 Skrevet 14. november 2020 Har mange dårlige hotellopphold bak meg, men som regel er det en sammenheng mellom pris og kvalitet. Så forventningene har vært lave og da blir man ikke skuffet heller. Men, på årets Norgesferie var vi en tur på Hunderfossen. Overnattet på Hafjell Hotell. Det må jeg si var en skuffelse. Det hotellet burde vært stengt og totalrenovert. Så gammelt, så slitt, flekkete vegg til vegg tepper på rom og i ganger, varmt og lytt og ingen ventilasjon og alt var generelt ganske kjipt. Vi var jo mesteparten av tiden i Hunderfossen, så det spiller jo ikke så stor rolle i og for seg, men det er jo hyggelig at rommet og hotellet er litt ålreit når man har betalt en ganske god sum for å bo der noen netter i høysesong. Hyggelige folk som jobbet der, da. Det hjelper jo litt. Anonymkode: 4346c...27d 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #38 Skrevet 14. november 2020 Var i USA og pga storm kom ikke flyet seg til Norge. Etter mange timer på flyplassen ble vi busset avgårde sent på kvelden til et Best Western hotell et stykke unna flyplassen. Det "hotellet" så helt vanvittig shabby ut, det lå midt blandt "nowhere", ingen butikker eller noe i nærheten. Rommet jeg fikk lå vendt mot en bakgate som så ikke ut i måneskinn. Rommet var svært, med røde møbler som så falleferdige ut, badet var gammelt og flere fliser som var ødelagt. Men det verste var - at i selve rommet (og ikke i badet av en eller annen grunn) så var det et svært boblebad med masse speil rundt. Det kunne ikke sett mer som et horehus om det prøvde. Hvem fader syntes det er en god ide å sitte i et svært boblebad å koke på rommet man skal sove i, skikkelig steame i vei og samtidig glo på seg selv i speilet fra alle kanter naken? Det var mye bråk i gangen der jeg hadde rommet, så jeg satt påkledd i sengen hele natten, orket ikke sove, med en av stolene proppet opp mot ytterdøren som ekstra "lås". Så nasty var det, og frokosten var helt latterlig. Hotellet minner mer om et motell beregnet på bordellvirksomhet, slik man typisk ser i amerikanske filmer. Anonymkode: a75ff...be7 4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #39 Skrevet 14. november 2020 Har skrevet tidligere i tråden, men kom på en til: For noen år siden var min mann og jeg på vei fra Sør-Europa til Norge med bil. Trodde vi skulle klare å rekke hjem med 1 overnatting, men pga. veiarbeid og køer måtte vi legge inn en ekstra overnatting i Danmark. Vi så en avkjørsel på motorveien med et bynavn på, og tenkte at der finnes det sikkert et hotell. Og det fantes et - 1 - hotell der. Bygningen så mer ut som kombinert kontor-/lagerbygning. Men sove måtte vi. Og 3-stjerners kunne vel ikke være alt for ille? Vel, de stjernene må de ha kjøpt på billigsalg. En sur resepsjonist sjekket oss inn og ga oss romnøkkelen. Rommet vårt lå på nederste plan, nesten kjeller. Innredningen var typisk tidlig 70-tall med nyanser i sennepsgult og brunt. Møkkete vegg-til-vegg teppe. Selv om vi ble litt deppa over omgivelsene, måtte vi le høyt da vi så TV'en. TV'en var av gammeldags type, med brun laminatkasse rundt skjermen. Tipper den var fra slutten av 70-tallet (vi var på hotellet i 2010). Humoren lå i at TV'en var lenket fast med en kraftig kjetting. Ikke noen liten og diskret kjetting, men en skikkelig svær og solid type. Lurer på om de var redde for at noen museumsfolk skulle stikke avgårde med TV'en? Badet var helt j..... Knøttlite. Dusj, vask og do - tett i tett. Det verste var at det var så mange svære rør som krysset badet i nærmest alle retninger at vi måtte "sno" oss inn i dusjen. Det var store rør på gulvet, i taket og langs veggene. Badet var vel maks på 3 kvm. Glemte å nevne utsikten. Vi så rett inn i en betongvegg. Den lille byen var egentlig ganske fin, den ligger ved kysten. Koselig gågate med butikker og restauranter. Problemet var at alt var stengt (også restaurantene... de stengte 20.00). Dette var midt på sommeren, altså høysesong. Så vi holdt i tillegg på å sulte ihjel. Hotellet hadde ingen mat å by på, de hadde kun frokost. Har vært flere ganger de siste årene inne på Tripadvisor og sett på anmeldelsene på dette hotellet. Merkelig at de fremdeles holder åpent.... Anonymkode: f6054...966 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #40 Skrevet 14. november 2020 Kom på 2 hoteller. Det ene er et billig hotell i Istedgade i København, altså horestrøket. Dette er mange år siden, men jeg var altså på studietur med klassen. Man kunne leie rom for 1 time, det var ekle flekker på sengeteppet og speil i taket om jeg minns rett. Frokosten var veldig god da Det andre hotellet var i Colombia. Veldig billig og shabby, overhodet ikke som på bildene på booking.com. Blodflekker på sengetøyet og håndklærne, og kjempetynn dør som lett kunne sparkes inn. Kulehull i veggen. Var en dørvakt med maskingevær som passet på i tilfelle det kom noen bandidos dit. "Trivelig" område. Prøver heretter å legge litt mer penger på hotell og gjøre mer research før jeg bestiller. Anonymkode: 0fc4b...687 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå