Gå til innhold

Din verste hotellopplevelse/opphold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner.

Hotellet var et spa hotell her i Norge og jeg gledet meg veldig til tyrkisk dampbad. Da jeg sa dette i resepsjonen sa dama i resepsjonen det var ødelagt. Null beklagelse, null form for kompensasjon. Den vanlige badstuen var også ute av drift.  Dermed besto spa-avdelingen av et lite, lunkent basseng og et boblebad.

Det var støv overtalt på hotellrommet bortsett fra under sengen og døde fluer lå her og der. Det lå forresten et par døde fluer i boblebadet også 😅

Hotellmenyen besto kun av en treretters med fancy navn til 670 kr. Ingen pastarett, kylling eller suppe til rundt 200-250? Nope,  bare denne ene  treretters'en. Det ble burger på fergeleiet og godteri på hotellrommet til dessert 

Men det verste av alt. Gjennom vinduet i svingdøren på hotellfrokosten så jeg den ene servitøren inne på kjøkkenet grave seg langt oppe i nasen og grave etter gull  🤢

Et år senere var hotellet konkurs.                           Så hva er deres verste skrekkhistorier fra hotell? 

Anonymkode: 1c823...994

• Liker 10
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to. Vanskelig å bedømme hvilken som var verst, så her har dere begge: 

1. Hamburg på 90-tallet. Var på tur med min kjæreste, og skulle egentlig kommet oss til fergen. Men bilen streiket. Så vi måtte stoppe i Hamburg. Dette var før alle hadde internett/smarttelefoner, så vi dro innom turistkontoret like ved jernbanestasjonen for å få hjelp til å finne et hotell. Fikk vite at det var en diger varemesse i byen den helgen, så omtrent alt av hoteller var smekkfulle. Men de fant 1 hotell som var ledig. Så vi dro dit. Resepsjonist i møkkete hvit brytertrøye. Skjeggete og skitten. Trapp opp til rommet vårt. Traff på en fremtoning som var på vei ned trappen. Sterkt sminket, nesten ikke klær. 40+. Usikker på kjønn, men det kanskje en kvinne. Kom oss inn på rommet. Møkkete sengetøy. Det stinket. Så tittet vi ut vinduet. Vinduet var mot en bakgård, og hadde dermed fritt utsyn til mange andre vinduer. Og der gikk det for seg, for å si det sånn. Alle posisjoner, alle kjønn, alle åpninger. Det rareste var at frokosten er blant de beste jeg noen gang har fått servert.... Nydelig hjemmebakt brød, hjemmelagde marmelader og verdens beste kaffe. 

2. Milano. Var på jobbreise (alene, kvinne). Hadde avtalt møte med en lokal kollega (jobbet i et internasjonalt firma). Vi skulle spise middag sammen og diskutere planer for et stort møte neste dag. Jeg hadde pc og viktige papirer på rommet mitt. Så da han kom til hotellet mitt, møttes vi først i resepsjonen. Så ville jeg vise ham planene mine på min pc, og var på vei inn i heisen opp til mitt rom. Da kom hespetrynet som satt i resepsjonen, og stoppet heisen. Det var ikke lov å ta med mannlige gjester til rommet. Wtf? Jeg sa at dette var jobbrelatert. Hespetrynet svarte med at hun "ikke kunne vite 100% at jeg ikke var prostituert". Jeg skrev en nokså stram review på nettet etterpå. Husker ikke om det var Hotels.com eller Booking.com eller noen andre. Jeg fikk ingen beklagelse fra hotellet. Men jeg fikk en beklagelse fra bookingselskapet. 

Anonymkode: f6054...966

• Liker 26
  • Hjerte 1
Skrevet

Laos, 1998. Båten var forsinket, det ble mørkt og var farlig å kjøre båt på elva i mørket, vi måtte overnatte i landsby på veien. "Hotellet" hadde for få rom, ingen strøm og ikke innlagt vann, men et rikholdig utvalg skadedyr og en slange der man skulle tisse (å kalle det et bad vil være overdrevent). 

Anonymkode: bb541...7e2

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Var i London for noen år tilbake. Lite rom med to enkeltsenger, en vask og dusjkabinett. Spesielt å ikke engang ha noe dusjforheng eller gardin som kunne skille "dusj-området" fra sengene. Fellestoalett som var ned en etasje. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Skrevet

Et hotell i utlandet. Det var brukte mensbind i søpla, hår i dusjen og tomme brusflasker i skuffene. Da vi klaget fikk vi beskjed om at det var vi som hadde rota og at de nektet å gjøre noe med det! Ja, vi hadde rukket å skifte bind, dusje og drikke 3 liter brus på 5 minutter😂

Anonymkode: a73df...797

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Et lurvete hotell i Paris, ikke langt fra Pigalle. Støvete vegg til vegg tepper, døra til badet kunne ikke lukkes skikkelig, det lå en skitten sokk under senga osv. Hadde loppebitt overalt når jeg kom hjem. 

Anonymkode: 2f56b...110

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Apartment i Polen. Jeg trodde det var som i Kroatia jeg, men det var altså ikke på langt nær den luksusen.
Kaffen var ikke helt som forventet heller.. 
Ellers var det jo veldig trivelige mennesker da og Polen i seg selv hadde jo veldig mye fint å by på.

Anonymkode: eb268...650

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Den verste opplevelsen var da jeg var barn og på sommerferie med familien et sted rundt Billund i Danmark. Oppholdet var tre netter på ei eller anna kro fra 1600-tallet eller noe sånt. Foreldrene mine fikk dobbelsenga, de to søsknene mine tok køysenga, og det som gjensto var en ussel feltseng. Som om ikke det var nok, hadde ei drektig flue lagt igjen hundrevis av fluelarver eller noe sånt i senga mi før jeg skulle legge meg, for plutselig var den full av små, svarte og slimaktige greier. Fikk ikke nytt sengetøy av kroa heller, så vi måtte bare skrape av larvene så godt som mulig. Det var ganske dritt, og jeg var mildt sagt overlykkelig da vi dro videre.

Anonymkode: 2b819...fd2

• Liker 6
Skrevet

Bodde en gang på rom med en kakkerlakk, og med festløver som ropte og skrek i gangen hele natten. Har bott på mange rare steder opp gjennom årene, fra fine hoteller til dumps. Nå savner jeg alt sammen. 

Anonymkode: 3319c...bd7

• Liker 9
Skrevet

Jeg har reist veldig mye både privat og som idrettsutøver. Privat har jeg stort sett bodd veldig bra, men på idrettsreiser har det vært mye «ymse» hoteller. 😅

By i østblokk-land: helt overbevist om at hotellet var et nedlagt sinnssykehus. Kun enerom, med sånne jernsenger med skum-madrasser på. Jerngitter foran vinduene, blågrønne blinkende lysstoffrør i alle rom, tidenes mest skranglete heis. Jo, også helt forferdelig mat som vi måtte tvinge i oss mens vi ble stirret ihjel av to dritsure kokker, som skulle passe på at vi ikke lot noe ligge igjen på tallerkenen. Trodde helt seriøst vi var midt i en skrekkfilm. Var konstant livredd, og jeg er ikke spesielt lettskremt. 😂

Anonymkode: 046d1...459

• Liker 14
Skrevet

Hotell i Kiev. 

Mange av gjestane fekk matforgiftning av frukosten, også bestemora mi. Greitt nok- slikt kan skje.

Problemet var at ein ikkje fekk påfyll av dopapir 😂 Det måtte ein kjøpe sjølv i nærbutikken.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

1. Hotell i Bayswater i London. Rødt,flekkete og jævlig vegg til vegg teppe. Do som var stengt så vi måtte tisse i vasken på rommet,skittent sengetøy og byggeplass like ved.

2. Sharm i Egypt. Leilighetskompleks fra 1400 tallet med veggedyr i senga,hoppende trepinner på gulvet og 10 tusen kakerlakker på kjøkkenet (overdriver IKKE) strøm som kom og gikk konstant. Holdt ut til neste dag,blir dårlig av å tenke på det 😳

Anonymkode: 7beb0...bff

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Har reist mye og bodd både på dyre og mer rimelige hoteller.  Da barna var med, bodde vi gjerne på hoteller med Bamseklubb o.l.  Senere har vi foretrukket mindre hoteller med sentral beliggenhet.  

Verste hotellopplevelse var i Side, Tyrkia for få år siden.  Ankom sent, og fikk beskjed om at det var skjedd en feil.  Rommet vårt, i toppetasjen og med havsutsikt, var opptatt de neste par døgn.  Men de hadde et rom i 1.etasje... 
Kun fordi det var natt og vi var trøtte etter reisen, sov vi der.  Rommet lå på gateplan, med gardiner som beskyttelse for innsyn.  Sengene manglet puter.  Toalettet måtte brukes, men ingen kunne fått oss til å bruke dusjen!!  

Frokosten ble servert i egen bygning.  ALT var tarvelig og skittent - møbler, duker, buffet osv.   Vi forlot, og gikk til nærmeste kafè/uterestaurant.  Der var taket dekket med druetrær og restauranten omringet av krydderplanter.  Vi fikk verdens beste frokost! 

Så viste det seg at denne mann/kone-restauranten også hadde to leiligheter til leie i overetasjen.  Dit flyttet vi!  Rent og pent, midt i sentrum, med utsikt til havet og kort vei til alle strender.  Skal tilbake dit så snart pandemien er over :)      

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Det verste var vel egentlig ikke hotellenes skyld, men heller bookingsiden vi brukte. Bestilte et hotell, fikk bekreftelse og penger ble trukket fra kortet. Kom dit, nei dessverre var det fullt. Gikk inn på bookingnettstedet igjen, bestilte et nytt rom, fikk bekreftelse, penger trukket og vi dro dit. Der var det også fullt. Ringte nettstedet, nå var alt de hadde fullt i byen. Vi kunne dra til andre byer flere mil unna, eller ordne noe annet selv. De skulle dekke ekstrakostnadene våre.

Vi parkerte bilen, åpnet en flaske vin og satte oss på en benk med havutsikt og begynte å ringe lokale hoteller. Da var vel klokken 3 på natten. Fikk til slutt napp et sted hvor vi kunne få toppsuite med absolutt alt av luksus. Tok taxi dit og fikk rommet. Måtte legge ut selv, takk og lov at det var mye kreditt på kortet (for det var jo trukket til de to andre hotellene pluss at det nye rommet var langt over budsjettet). 

Da kom vi til den beste hotellopplevelsen: Svær suite med fantastisk utsikt i alle retninger, mesteparten mot sjøen, gigantisk privat terrasse med eget badebasseng og totalt privatliv. Det kostet da over mangfoldige tusen kroner... 

Og utrolig nok kom pengene tilbake fra bookingsiden. Så da ble det total luksus til en pris av 7-800 kroner natten (som var prisen på det første stedet vi bestilte). 

Mye styr men verdt det mtp hva vi fikk til slutt.  Kommer nok aldri til å få en slik luksuriøs hotellovernatting igjen 😉

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet

Var på studietur i Paris da jeg gikk på vis på slutten av nittitallet. Det var en rimelig reise og hotellet holdt naturlig nok ikke verdens beste standard. Flere av oss fikk rom i loftsetasjen, som kun var tilgjengelig via en veldig trang trapp de to etasjene fra der heisen stoppet. Sengene var steinharde med dårlige puter og ulltepper av typen som fremkaller kløe. Allikevel var ikke rommene våre de verste. To av de andre jentene havnet på et rom lenger ned i etasjene. Der var vinduet på badet så råttent at det gikk i oppløsning og falt ned i bakgården da de prøvde å lukke det. De fikk ikke nytt rom, vinduet ble erstattet med ei kryssfinerplate.

En annen episode jeg husker spesielt godt var da jeg var på besøk hos en leverandør på Jylland i Danmark sammen med sjefen min. Dette var en high-end leverandør i sitt segment og vi var forespeilet å bo på et fint hotell i Herning. Dessverre kræsjet vårt besøk med en stor messe i byen og hotellene var fullbooket. Vi ble innlosjert på et B'n'B over en kinarestaurant. I et rom med bad på gangen hvor vi delte køyeseng. Var ganske surrealistisk å legge seg med sjefen i overkøya.

Anonymkode: 39e70...933

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Var i Paris på skoletur i 2007. Hotellet var skikkelig shabby, noen fant brukte kondomer i sengen, på ett annet rom randt det brun veske nedover veggen, vårt rom var ikke så allerverst. Men sengene var nedsunket, sengen min var byggd opp av treklosser og gardinene var stiftet til veggen. 

Første gang jeg var i NYC, så bodde vi på ett shabby hotell i New Jersey.  Lang histore kort, vi fikk skyss av NYPD  hjem en kveld fordi vi hadde gått oss bort. Da fortalte han at det hadde vært ett parteringsmord på ett av fellesbadene for 2 mnd siden. 

Siste må være en meget ubehagelig Tyrkisbad opplevelse på ett luksushotell i Tyrkia. Ble massert på puppene, han satt foten min i skrittet sitt og mye mer.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Familieferie i Hellas. Hadde først vært to uker på én øy, og skulle deretter være noen dager på øy nummer to før vi skulle hjem. Hotellet der vi bodde først var tipp topp. Hotellet på øy nummer to, derimot? Hjelpes.

Vi hadde valgt et litt dyrere hotell på siste etappe, i og med at vi bare skulle være der i to netter. Det skulle være topp standard og virket veldig bra. Trodde vi hadde gjort grundig research i forkant. Det var tydeligvis ikke grundig nok.

Vi reagerte først på hvor taxien svingte av, men tenkte at det så annerledes ut fordi det var midt på natta og bekmørkt. Hotellet så annerledes ut enn på bilder utvendig, men vi tenkte fortsatt at det skyldtes mørket og at området var dårlig opplyst. Sjekker inn og blir litt mer urolige. Når vi får rommene innser vi jo raskt at dette ikke er det hotellet vi bestilte rom på, men var så trøtte at vi bare måtte sove. På morgenen begynte vi detektivarbeidet. Det første pappa forteller når vi andre våkner, er at vi 1) ikke måtte finne på å bade i bassenget, og 2) null mat skal spises på det stedet her. På ett av rommene virket ikke AC og de som sov der måtte ha døra oppe for å ikke dø av varme og dårlig luft. Det var i tillegg folk som lusket rundt utenfor på kvelden og om natta, så de måtte ha alle tingene sine inne på de andre rommene. Vanvittig møkkete på rommene (spesielt badene), mugg i samtlige vannkokere, mikroer og kjøleskap. På to av rommene torde vi ikke bruke stikkontakter. 

Vi tok kontakt med et reisebyrå for å høre om de hadde vært borti det her, og de fant ut at hotellkjeden brukte bilder fra et hotell de tidligere hadde hatt i Tyrkia (dette var nedlagt), og at den eneste måten vi kunne finne ut av det på var å søke opp adressen på Google Maps og sjekke på street view. 🙈

Anonymkode: 8feb8...f05

• Liker 3
Skrevet

Ikke det verste, men det skumleste..

Jeg og noen veninner kjørte oss vill i fjellene sør i outbacken i Australia.  Da vi endelig fant et overnattingssted utpå natten,  var det ingen tilstede. Dørene var åpne, en megastor hund lusket rundt og det så ut som om det var forlatt i hui og hast. Tallerkener med mat på bordene osv.  2 av venninnene mine fant seg et rom og sov der. Jeg og en til turte ikke sove inne, valgte å sove i bilen, kaldt og kjipt. 

Vi så aldri noen dagen etter  og dro utpå formiddagen. Merkelige greier. 

Anonymkode: 99ba9...3ba

• Liker 7
Skrevet

Reiste uspesifisert til en liten øy i Hellas sammen med et annet par. Da vi kom på hotellrommene, utbrøt de andre i glede over hvor positivt overrasket de ble over rommet. Vi tenkte bare "hæ", for rommet var av ganske så enkel, gammel standard. Heldigvis var det rent og pent, men kan ikke akkurat si vi ble positivt overrasket. Det verste var imidlertid badet, som var så lite at man satt omtrent inni dusjkabinettet med vasken i fanget når man var på do. Og dusjkabinettet var så trangt og smalt at man ikke kunne miste såpa på gulvet, for da var det ikke sjans til å bøye seg ned for å hente den.

Anonymkode: 23133...c56

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...